Permalänk
Medlem

spegel

någon mer än jag som funderat på att "klä" en bruk med spegel glas? det skulle ju va ass grymt :D:cool:

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

What's ya waiting for!!!
Den ideen är fullt snoable!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

hehe jo eftersom jag har ett dell chassi just nu typ dimension 4300 så går det tyvärr inte :/ men man vet ju aldrig kanske kommer på min nästa burk:) tänkte bara höra om någon hade gjort det så man kunde få se lite bilder

Visa signatur

Permalänk

Modda ffs , funkar det inte att klä en burk i spegelglas? är den rund eller vad är problemet ?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

aaa den är rund eller den är lixom inte rak på kanterna dom e lite rundade :/ sen är det min morsa dator och jag får inte göra som jag vill med den efterssom vi hyr köper den och då får man typ inte öppna den men men så e livet

Visa signatur

Permalänk

Haha, fick en hyrdator av min far när jag fyllde 14 eller 15 , minns inte riktigt, garantin levde i ca 7 timmar innan det var dags för nytt grafikkort mm

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

haha fan nu har jag 3st ideer vad jag ska ha för burk till min nya :/ antingen trä klä in ett gammalt chassi i spegel glas eller bygga plexi...

Visa signatur

Permalänk

jag funderar på att måla min låda svart, sedan montera en spegel i sidan som ska sitta "kant i kant" med lådans vägg (som förövrigt är i plywood)
Det skall vara en sådan spegel som man ser igenom om det är ljust på andra sdan men som annars är sprecis som en vanlig spegel... fattar ni?

Så när det inte är någon belysning tänd i lådan så ser det ut som en vanlig spegel me när man tänder inuti så ser man igenom.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

det låter coolt, va det ptz0n som gjorde det på sin lcd eller vem va det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej men det ska vara en sådan discokula som snurrar omkring i lådan, före riktigt grymt med en sån...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
jag funderar på att måla min låda svart, sedan montera en spegel i sidan som ska sitta "kant i kant" med lådans vägg (som förövrigt är i plywood)
Det skall vara en sådan spegel som man ser igenom om det är ljust på andra sdan men som annars är sprecis som en vanlig spegel... fattar ni?

Så när det inte är någon belysning tänd i lådan så ser det ut som en vanlig spegel me när man tänder inuti så ser man igenom.

haha.. det heter spionglas.. kollade upp det hos en glasmästare där jag bor.. tänkte ha det till mitt window.. asså så man inte ser in men man ser ljuset komma ut.. bara det att det kostade där jag kollade 2500 pär kvadratmeter.. funkar ju som sagt bara om det är mörkare bakom glaset.. annars ser man rätt igenom..

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
det låter coolt, va det ptz0n som gjorde det på sin lcd eller vem va det?

hm var det inte madmodder? eller minns jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
nej men det ska vara en sådan discokula som snurrar omkring i lådan, före riktigt grymt med en sån...

:D:D:D

måste fixas!!

Visa signatur

...

Permalänk

"ass grymt"

Har tänkt ut samma sak att ha i botten på insidan på datorn, och ha neonrör liggandes ovanpå. Blir snygg ljusspridning.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag har spegel i botten av mitt xaser 2 och ljusspridningen blir väldigt fin faktiskt.
Så jag rekommenderar ér att göra denna simpla modd.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Det är ganska gammal ideé, kolla in på virtual-hideout.net där har du en hel del personer som har haft samma fundering

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Men sluta nu, jag har typ 4 ideer på moddar, och hittils har 3 av dem blivit stulna på 2 dagar... blir ju less

eller ja, spegelgrejen är väl den som inte är ny, men ändå

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Lycka till att få med den hel efter DH. Om man inte är patetiskt försiktig.

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk
Medlem

haha som tur e har jag inga planer på att åka till dreamhack däremot Future-X men va fan man får ta det lite piano

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man kan ju alltid köpa toningsfilm som har spegeleffekt på typ mekonomen.

Permalänk
Medlem

hoho... tänkte precis samma sak som sig. Sunbeams plexi chassi och en spegel liggandes på botten.. man skulle tro att man hade två datorer då

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 240*10 / MSI K8T ? / 2*1024 G.Skill PC4000 3-4-4-8-1T / SATA Matrox 200gb / Geforce 6800NU 16/1.6 @ 1.4v

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen

jag har e disco kula i chassit

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk

stiligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quixir
jag har e disco kula i chassit

Blir inte det varm i lådan då?

/danne

Permalänk

Det är ju inte så varmt i ett normalventilerat chassi. max runt 35 grader, och vad gör det om den blir varm?

Permalänk
Medlem

spegel spegel i chassiet där vem är den snyggaste nörden på LAN:et här??

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Kan ingen ta reda på vart man kan köpa reflekterande toningsfilm? Alltså sån man ser igenom åt ena hållet. Hur ser den på mmekonomen ut? Eller den på biltema...

Visa signatur

[size="1"]Men vad vet man[/size]... Att Rubiks Kub är beroendeframkallande.
#ås@QuakeNet for ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
spegel spegel i chassiet där vem är den snyggaste nörden på LAN:et här??

Hehe
Man skulle haft ett sådant klistermärke på sitt chassie.

Visa signatur

tomt