Flight Simulator 2004: A Centery of Flight

Permalänk
Medlem

Flight Simulator 2004: A Centery of Flight

Har nu läst några resentioner om spelet i fråga.
Den har fått toppbetyg av alla.
Spelet har väldigt låga systemkrav.
P3 600MHz
128Mb ram
3D-kort

Är det någon som har spelat spelet?
Är det verkligen så bra som det sägs?
Är grafiken så bra som det sägs?

http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/screenshots.as...

MVH Moor

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk

Har man lirat Flight Sim 2002 så är ju de direkt märkbara skillnaderna ganska få, men det gäller ju att hålla sig uppdaterad. Ett nytt flight sim från Microsoft e ju alltid skoj, synd bara att min joystick jävlas med mig, det sänker kännslan e del

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Ok, du vet inte om de har släpt någon demo? Jag hittar du ingen!

MVH Moor

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moor
Ok, du vet inte om de har släpt någon demo? Jag hittar du ingen!

MVH Moor

tvivlar på det, vet dock ej

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Okay.
Är själv en inbiten flight sim fantast, och har de senaste spelen i serien (2004, 2002 och 2000).
En sak skall du ha klart för dig; de kraven som står som minimum kan du lika gärna glömma, för spelet kommer inte bli kul att köra när man måste ha allt på lägsta detaljnivå, och ändå kommer spelet att hacka järnet.

De nya vädereffekterna är fantastiska och ger en mer "realistisk" känsla, samtidigt som de tyvärr slöar ner spelet en del.
Många har problem med låga FPS nbära marken, trots monstermaskiner.

Jag gjorde en flygning mellan Amsterdam - Innsbruck alldeles nyss. Flygplatsen som f.ö är helt suverän, ligger i en dal, omringad av Alperna. Hursomhelst, min FPS hamnade på 10...och jag har en Athlon 2100/ti4600/521ddr-ram, alltså klart över lägsta kraven. Det roliga är att det inte spelar någon roll om jag fläskar på med alla effekter eller kör utan, spelet hackar ändå
Det är sådant som gör att jag inte kan sätta toppbetyg för CoF. Hederliga FS2002 är mycket stabilare FPS-mässigt sett, iaf för mig. Alltså, länge man håller sig i luften så är FS2004 svinbra

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Ok. Så, ska man hålla sig till 2002 eller ska man lägga ner tid på att fixa 2004?

Visa signatur