HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Svävarbanan var som en skiva som hakat upp sig. samma sak hela tiden, likaså bilbanan, nu i tja är det ett fängelse ála matrix är det likadant.

Håller tyvärr fullkomligt med. Är på 'sandtraps' och inser att jag spelat igenom hälften av kapitlen. Hittills har jag inte funnit någon story alls, bara; 'Gordon - spring ditåt, vi ses sen', 'Gordon, vad roligt att se dig... - De ANFALLER - fly!!!'. 'Spring upp i bergen','Skönt att du klarade dig... INCOMING!!!!' osv.

Det roligaste i spelet hittills har varit graffittin på väggarna och att filosofera över meningen med dem. Jag hoppas att det blir bättre, men iof, jag köpte ju spelet för modsamhällets skull...

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fungus
The Combine är varelser från en annan dimension (Kallad Xen, spela HL1)
Gubbarna med masker är kollaboratörer, människor som arbetar för The Combine. Om ni lyssnar på snubben som talar i högtalare i fängelset så säger han att dom måste visa sig värdiga för "our benefactors".
Det kan vara lätt att missuppfatta det som att snubbarna med masker är Combines då dom kallas "Combine soldiers" av rebbeller, dom är alltså soldater för The Combine men dom är inte Combines själva egentligen, dom försöker att bli.

Om ni stannar till och lyssnar på det gubben säger i högtalare och på tv så kanske ni fattar lite mer, jag kan inte förstå hur så många kan ha missat det.

När man kommer in en liten bit i fängelset så kan man på en övervaknings skärm se en upp hängd gubbe eller liknande med nått skumt uttag i bröstet och nått skumt i ansiktet om man då klickar vidare ser man en till gubbe som ligger på ett bord som har mått utag i halsen .. denna gubbe har vad som ser ut som combine sodiers byxor, ja tycker det verkar som om combines är nån slags hybrid av Xen och mäniskan (vilket namnet igentligen tyder på)... men vem vet HL3 kanske kommer med svaret...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Detta kanske förklarar en del?

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt förstått kopplingen mellan rebellerna och dem gröna elaliengubbarna och deras samarbete.. Hur kommer det sig att de hjälps åt??
Ligger på Ravenholm nu.. Ganska segt, men det kanske blir bättre..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Du har inte kört Cd-Key-tricket för att spela olagligt? Hörde att Valve stängt 20 000 konton som gjort det.

Men han är ju undercover, de kan nog fakea sånt där när det behövs.

-s-

Det är nog så!
men frågan är om det inte är uppvigling till brott att sprida en sån nyckel??
För vem skulle inte vilja ha en gratis nyckel om det inte används!:D

Visa signatur

Intel i9 7900x @ 5ghz / Asus x299 prime deluxe / 2080ti / 16gb G skill trident neo 3800mhz / Samsung 980 500gb nvm2 4 OS / / 6Tb samsung storage unit / ekwater radiator 420 / Ekwater system on Gpu + Cpu in a Themaltake core p5

Permalänk
Avstängd

har fastnat i City 17 "andra gången", jag har precis mött upp Snuten och "Dog". han säger ngt om att hunden saknar alyx eller vad hon heter. sen står dom bara där. vad ska jag göra?

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

jag hade jätteskoj när jag spelade hl2. tycker grafiken är fin, och att spelet var varierat och underhållande.
storyn var tillräckligt engagerande men visst kunde dialog och en mer genomarbetad utveckling av storyn där man hade känt en tydligare känsla av " aha, nu kör jag den här svävaren för att jag måste uppnå detta osv osv", lite luddigt varför man var påväg till olika destinationer och varför man var där.
ett medvetet val av valve antar jag att göra en diffus story som syftar till att ge en känsla av att man som spelare inte riktigt vet vad som är pågång eller vad som väntar. smaksak antar jag vad man föredrar...
en annan orsak är väl att valve vill behålla mystiken för att kunna hålla oss spända på mer.. inte infria för många förväntningar och avslöja för mycket så att vi inte är nyfikna på hl3 eller expansioner. och visst är vi nyfikna på lite mer story utveckling så därför har valva oss hooked att fortsätta konsumera framtida hl produkter ...

hl2 var och är en höjdare. trist för er som inte tyckte det, hoppas ni hittar något annat spel som höjer eran puls.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

20 hela tusen idioter. Ha ha.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

bra jobbat Valve!..Världsklass

Permalänk
Avstängd

Undrar om det inte var mer story i D3 trots allt. den här storyn håller inte 2004 - 2005.
painkiller var roligare.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Detta kanske förklarar en del?

http://img11.exs.cx/img11/9261/combine.jpg

Jo, det var den graffittin vi pratade om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ringen
Det är nog så!
men frågan är om det inte är uppvigling till brott att sprida en sån nyckel??
För vem skulle inte vilja ha en gratis nyckel om det inte används!:D

Jo, men den spreds på IRC och det är en ATI-kupong-cdkey, så visst var det olagligt, men det var inte Valve som spred den. Det där med att valve spridit en 'buggad' piratversion är bara snack och missförstånd från en kille som frågade Gabe om versionen. Det avstängningarna handlar om är just det här tricket.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
har fastnat i City 17 "andra gången", jag har precis mött upp Snuten och "Dog". han säger ngt om att hunden saknar alyx eller vad hon heter. sen står dom bara där. vad ska jag göra?

när du går fram till dom så skall dog springa bort till metallmuren men prova själv att gå dit om inte dom gör det, dog skall lyfta upp en bit så du kan hoppa ner i ett hål.

Alltså painkiller var kul i nästan tjugo min
D3 var kul i nånstans mellan 3kvart och en timme HL2 höll iallafall ett par timmar det är ju outstanding i jämförelse med dom andra 2 men som tur är smaken delad.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Undrar om det inte var mer story i D3 trots allt. den här storyn håller inte 2004 - 2005.
painkiller var roligare.

Tyckte D3 va en riktig besvikelse...visst det va snyggt! men jag tyckte det känndes helt meningslöst att spela det..det va inget som drev en vidare..visst fräna skräck moment va det ju..men nej

Permalänk
Hedersmedlem

Eventuella spoilers följer.

Jag har kört fast. Jag är i citadellet och befinner mig i en stor hall/korridor. Längst borta står en hög soldater och en strider. Soldaterna är inget problem att göra sig av med, men vad gör jag med stridern? Att kasta skrot på den verkar inte ha någon effekt.

Permalänk
Medlem

Dom3 var ju bara massa gångar me monster och det enda man gjorde var o försöka nå sin kapten lr likande

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Eventuella spoilers följer.

Jag har kört fast. Jag är i citadellet och befinner mig i en stor hall/korridor. Längst borta står en hög soldater och en strider. Soldaterna är inget problem att göra sig av med, men vad gör jag med stridern? Att kasta skrot på den verkar inte ha någon effekt.

Det ska finnas en lysande pelare med små "elektriska bollar" i. Använd ditt vapen (anti grav) för att suga åt dig en sån boll och slunga iväg den mot fienden.

Permalänk
Medlem

eller så går(springer) man bara förbi Stridern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Eventuella spoilers följer.

Jag har kört fast. Jag är i citadellet och befinner mig i en stor hall/korridor. Längst borta står en hög soldater och en strider. Soldaterna är inget problem att göra sig av med, men vad gör jag med stridern? Att kasta skrot på den verkar inte ha någon effekt.

Sug "ljusbollarna" till dig med gravity gun, och skjut dom på stridern.

äh sen som vanligt...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga: Jag har just klarat spelet och håller på att leka lite med consollen. Men hur får man den blå gravitygunnen? När jag provar weapon_physcannon får jag den vanliga och weapon_physgun funkar inte. Vad är det riktiga namnet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Kolla dessa super heta bilder!

http://www.*Bort*.se

Dom får mig att rysa!

Visa signatur

Ej Datorexpert

Permalänk
Permalänk

Re: Kolla dessa super heta bilder!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pentiboy

Dom får mig att rysa! [/B]

Kul.

Permalänk
Medlem

Damn villken het handling HL2 hade... Verkligen. Ligger sömlös om nätterna och bara undrar vad som ska hända.

Så härligt att spelet får höga betyg överallt. Men en sådan gripande handling, som man verkligen känner sig delaktig i från första början, så förtjänar det ännu högre.

Faktiskt så tycker jag att handlingen bör skrivas som en bok. En storsäljare skulle det bli, garanterat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

s.c.s.i , håller helt med, en bok eller film vore grymt!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Men en sådan gripande handling, som man verkligen känner sig delaktig i från första början, så förtjänar det ännu högre.

Va? Är du sarkastisk nu?
Det finns ju ingen handling i början.
Spring spring spring, åk åk, spring, döda alla du ser typ.

Väntar med spänning på ett utvecklat svar om den fantastiska handligen i början.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo
Va? Är du sarkastisk nu?

Naturligtvis. I princip hela spelet består av "Oh my God, I can't believe it's you, Gordon! Head over to that place. There, you will meet another guy, and he will direct you to another location." Skölj och repetera.

Förstår inte varför man inte satsade på att skriva en handling, nu är spelet knappt mer än ett demo för den suveräna grafikmotorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

s.c.s.i: err....grupptryck? =P

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
s.c.s.i: err....grupptryck? =P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja? först säger du hur otroligt bra den är, sen ändrar du dig för att "oPhoEniXo" säger att handlingen suger. =grupptryck? =P

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X