HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Ja? först säger du hur otroligt bra den är, sen ändrar du dig för att "oPhoEniXo" säger att handlingen suger. =grupptryck? =P

Jag hoppades att det skulle vara ganska uppenbart att hela mitt inlägg var sarkastiskt, villket oPhoEniXo förstod.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, skoj :D:D:D:D

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Finns förbättringar som måste göras så 10 får den ej tycker jag..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Kolla dessa super heta bilder!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pentiboy
http://www.*Bort*.se

Dom får mig att rysa!

Och vad har detta med HL2 att göra? Skriv inte i tråden om du inte har något vettigt att tillägga!

Har noterat att du spammat andra trådar med samma inlägg, varning utdelad för sådant dumt beteende

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Funderar på att köpa spelet.
Jag undrar dock var det är som är så bra med det?
Det lilla jag sett så ser det bara ut som om man springer runt och skjuter.
Den där fysikmotorn, är den så extremt bra? Hur funkar det?

Frågor som dessa har antagligen ställts förut, men tråden är ganska lång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Den där fysikmotorn, är den så extremt bra? Hur funkar det?

Fysikmotorn är inte märkbart bättre än i FarCry, t.ex. Båda använder Havoc.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Far Cry har en egen fysikmotor medans HL2 använder Havoc, senast jag kollade iallafall.
Vilken som är bäst vet jag inte men man märker iallafall av fysiken mer i HL2, då dom använder den mycket mer till problemlösning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hoppades att det skulle vara ganska uppenbart att hela mitt inlägg var sarkastiskt, villket oPhoEniXo förstod.

jag förstod inte det(direkt, visst ahde jag mina aningar), tycker handlingen är bra men kort..

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar väl ingen roll egentligen, eftersom HL2 har bättre fysik ändå. Om det beror på bättre spelmotor osv vet jag inte men motståndare ligger sällan (har inte sett det en enda gång) genom väggar osv som i Farcry.

Farcry är ett bra spel, men fysiken når inte upp till HL2.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Spelar väl ingen roll egentligen, eftersom HL2 har bättre fysik ändå. Om det beror på bättre spelmotor osv vet jag inte men motståndare ligger sällan (har inte sett det en enda gång) genom väggar osv som i Farcry.

Farcry är ett bra spel, men fysiken når inte upp till HL2.

Jag tycker inte alls att HL2 har bättre fysik. Var märker du detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sweet bejeeeesus. har du inte fått gravity gun ännu eller scsi???

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Jag tycker inte alls att HL2 har bättre fysik. Var märker du detta?

Har du aldrig märkt att liken i Far Cry glider på gräset bara det lutar lite (ingen friktion), i hl2 är det inte så vad jag har märkt iaf. Sen känns det som det är lite för låg gravitation i Far Cry också. Valve har använt och optimerat havoc bättre helt enkelt.

EDIT: Far Cry verkar ha en egen fysikmotor enligt hemsidan.

Permalänk
Medlem

Liken ligger typ spikraka på vattnet i Farcry skit fult. Fattar inte varför dessa spel inte kan göra så att det blir vågor när man går i vattnet :S

Mycke snack om HL2s verklighet när det gäller fysik osv men jag har stött på mycket saker.

De saker som funkar bra e riktigt välgjorda men det finns saker som inte e lika genomtänkta. Finns objekt som går o skjuta igenom väggar me ex gravitygun och objekt som går o dra igenom döda kroppar bara sådär.

Slår man me kofoten så går kofoten igenom den döda kroppen o på nåt konstigt sett bildar kulhål på marken, lite skumt att en kofot bildar identiska kulhål me en pistol. Man kan även klämmas mellan en liten pappkartong och en vägg typ exakt som i 1an o förlora liv.

Jag gillar Source motorn och den e mycket fin men behöver ändå en hel del förbättringar. Jag skulle kunna rabbla upp en hel del saker som jag märkt men för o va (1a?) spelet me Source motorn så förstår man ju att det e mycket som måste förbättras. Man har fått se vad den går för i HL2 ja mycket skiftande miljöer och mycket olika saker o göra.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

När jag träffade helikoptern uppe på "kajen" i water hazard" så gömde jag mig i en av byggnaderna där. helikopter nosen stack igenom taket och sköt på mig ändå fast jag gömt mig
det var lite buggigt

Permalänk
Medlem

Testa o lys me ficklampan på marken o liknande så får man se en massa fula streck typ en massa linjer överallt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
När jag träffade helikoptern uppe på "kajen" i water hazard" så gömde jag mig i en av byggnaderna där. helikopter nosen stack igenom taket och sköt på mig ändå fast jag gömt mig
det var lite buggigt

Jo, helikoptern (och de andra flygande farkosterna också förmodligen) verkar inte ha någon kollisionsmodell. Jag testade att kasta saker mot hellikoptern som kommer när man leker med "dog" med de flög bara rakt igenom den. Lite trist tycker jag.

Permalänk
Medlem

När jag lekte me containern så skulle ja slå till en snubbe från sidan men hans överkropp gick bara rakt igenom.

Spelet e rätt så kantigt o så men i övrigt så e Soruce motorn mycket fin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm ere den stegen som e låst?

finns en stege typ som det hänger ett hänglås på som man måste slå sönder för att stegen ska öppnas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
När jag lekte me containern så skulle ja slå till en snubbe från sidan men hans överkropp gick bara rakt igenom.

Kantigheten har väl med modeleringen att göra och inte koden bakom spelet?

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Vet inte om denna länk har postats innan, men i alla fall: http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/

Jag läste allt som stod där precis, och nu förstår jag exakt allting med HL1 och HL2 (förutom mysteriet G-Man då).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falco frumblefoo
Vet inte om denna länk har postats innan, men i alla fall: http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/

Jag läste allt som stod där precis, och nu förstår jag exakt allting med HL1 och HL2 (förutom mysteriet G-Man då).

Mycket bra information.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Mycket bra information.

Jepp. Står väldigt detaljerat varför det där hände och varför han gjorde så. Enkel text också.

Permalänk
Medlem

En sak undrar jag, nämns det nånting om dessa "combine" i HL1? Spelade nyligen igenom det (för första gången) men jag kan inte minnas att jag hörde nåt om dem då. Är det nåt som Valve har lagt till i nån av HL1 add-on:sen eller missade jag det helt enklet?

Permalänk
Medlem

Har också för mig att man inte hör något om dom då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går det att installera om HL2 så att man får första version (utan det de har patchat) eller kommer steam tvinga mig att uppdatera direkt? Har spelet på dvd, om det nu gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem

ja borde väl gå om du kollar under play games i steam och sen tar du att den inte ska updatera automatiskt på HL2 ...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Undrar bara en sak.. Hur datakrävande är cs:source egentligen. Jag har hört av kompisar att det´nästan bara är superdatorer som klarar av det. Stämmer det??

Visa signatur

[ WoW / CS Source-de bästa spelen hittills]

[300 Gb] [Intel 3,4 Ghz] [1024 Mb DDR RAM] [Radeon 9600 XT 256 Mb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cool
Undrar bara en sak.. Hur datakrävande är cs:source egentligen. Jag har hört av kompisar att det´nästan bara är superdatorer som klarar av det. Stämmer det??

Spelet lär flyta på det mesta, 1 GHz prolle, 256 i ram och geforce 2mx räcker väl till, men spelet är inte alltför fint då...

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Med super dator menar han nog med vad en vanlig användare max kan ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Med super dator menar han nog med vad en vanlig användare max kan ha

Jo, jag var nog lite väl dampig där... ändrar lite i inlägget

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."