Kylpasta, verklig skillnad mellan AS3 och medskickat skit?

Permalänk
Medlem

Kylpasta, verklig skillnad mellan AS3 och medskickat skit?

Plana ytor på både processor och kylfläns, lagom mycket kylpasta och jämn åtdragning.
Om något av detta är fel spelar det ingen roll hur bra kylpasta man har!

Men om man förutsätter att man monterar rätt, hur mycket skillnad är det på billig medskickad kylpasta, Arctic Alumina och Arctic Silver 3?
Alltså, ungefär hur många graders skillnad blir det på processorn?

Är det dessutom någon som har koll på hur mycket skillnad det är i termisk konduktivitet på lim och kylpasta, t.e.x. "Arctic alumina thermal adhesive" och "Arctic alumina thermal compound"?

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

0-5 grader enligt egna erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
0-5 grader enligt egna erfarenheter.

Eh, vad svarade du på nu?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War 3 will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

hur mkt bättre dyr pasta är?

Visa signatur

For you my love

Permalänk

Ca 1/2 grad

Jag har testat olika fågelskit.
AC är inte värt pengarna det är hypat som bara den.

Permalänk
Medlem

Jag kör med det jag hittar. pasta som pasta.. sålänge det inte är klibbigt skit som inte går att ta bort. ne men jag kör med artic cooling för 15 spänn tuben

Permalänk

vill påpeka att jag själv inte testat nån AC3 elelr ceramique men i alla tester jag läst så är Artic ceramique effektivare än arctic silver 3, det till halva priset, sen leder den inte heller. Verkar som det är så många här som stirrar sig blinda på AC3, lite lustigt då ceramique kommer från samma företag.

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Ca 1/2 grad

Jag har testat olika fågelskit.
AC är inte värt pengarna det är hypat som bara den.

Har precis samma åsikt.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

as3 fungerar fin fint för mig, en tub räcker hur länge som hellst typ... ceramique är bättre och billigare ja men det fanns inte i butik då jag köpte mina prylar....

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har precis samma åsikt.

Det är du inte ensam om.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

alltså om man har en riktigt blank/plan/fin fläns och processor så gör inte kylpastorna någon skillnad typ (alltså as3 jämför med ac typ...)

jag körde utan kylpasta och sedan smetade jag på kylpasta och blev den 2-5 grader kallare.

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
alltså om man har en riktigt blank/plan/fin fläns och processor så gör inte kylpastorna någon skillnad typ (alltså as3 jämför med ac typ...)

jag körde utan kylpasta och sedan smetade jag på kylpasta och blev den 2-5 grader kallare.

nej men det känns lite fräshare och säkrare att köra med lite pasta.

Permalänk
Medlem

Så bra. Då kan jag lugnt köra med det Arctic Alumina som jag har

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk

arctic alumina kostar lagom mycket för kylpasta

Visa signatur

det var sent och jag var trött