Permalänk
Medlem

Filmproblem.

Det är som så att jag köpte mig ett GeForce4 ti4200 för en tid sedan. Sen jag köpte det har inte jag kunnat se riktigt på framför allt divx-filmer. Det funkar inte riktigt bra med något codec. Det är svårt att förklara hur det ser ut, men jag ska försöka. När jag öppnar filmen får jag sträckade ränder över hela filmen. Dom är ofta gröna, eller så är dom speglingar av vad som händer på samma plats på andra sidan filmen, så att säga. Alltså ser jag i strecken på vänster sida, vad som händer på höger sida. Typ såhär ser det ut.
|__ __ __ ___ __ _ ___ __ __|
-----------------------------

Sen ser man då filmen mellan alla strecken.

Permalänk

Det troligaste är att du har en konflikt mellan en himla massa codecs,
avinstallera och ominstallera bara de codec du behöver..

Provat olika spelare? (MPC,BS-player)

^Annars så är nog G-kortet veck(överklockat?, uppdatera drivrutiner)^

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte codecs. Formaterade om datorn (inte pga detta dock) och installerade bara Mplayer, det för linux, och provade. Var likadant då.

Har provat en massa olika spelare, ingen större skillnad. Dock om jag spelar upp en film i virualdub, eller liknande, så är bilden bra.

Har inte överklockat kortet, det är inte för varmt, har nyaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Upptäckte att jag hade engelska drivrutiner. Laddar nu hem dom internationella. Kan det vara det som är fel? Går grymt segt, kommer lätt ta några månader innan den är hemma. Säkert flera år.

Permalänk

hapone: Du vet att drivrutinerna finns här på SweC va?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

NiX-2k, nä, det visste jag inte. Är det något skillnad på de som finns här, och de som finns på deras hemsida?

Hmm.. Det här var ju en djungel. Fanns minns en biljard att välja mellan, vilken ska jag ta?

Permalänk
Hedersmedlem

Är filmen en XviD? Kan bli sådär ifall man har en gammal codec.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Spelar som sagt ingen roll vad det är för codec. Blir likadant med alla. Och problemet ligger inte hos codecarna, över huvud taget.

Jag börjar bli helt galen. Varför ska exakt allt krångla? Fyfan vad dåliga dom som bygger datorer är. :). När jag blir stor ska jag bygga en dator som inte kan krångla! Sådeså.

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

förutsatt att du kör windows testa att dra hem ffdshow det brukar lösa det flesta problemen

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcE
förutsatt att du kör windows testa att dra hem ffdshow det brukar lösa det flesta problemen

Vem postar om Linux eller andra operativsystem i windows rummet?

Visa signatur

Permalänk

Nya drivrutiner är nog det som gäller....

(Det är väl för lätt för att stämma men har du kollat så att filmen/filmerna är ok?)
Låter väldigt skumt annars

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Medlem

Som sagt, ffdshow kommer INTE att göra någon skillnad. Har sagt det flera gånger, och säger det igen. Det är inte codedarna som är fel på. Och vad jag vet så har jag nyaste drivrutinerna till kortet. Har då vart inne på nvidias hemsida och laddat hem dom.

Permalänk
Medlem

Nu har jag formaterat om. Provade installera win98, bara för att kolla om det var det som var fel. Men icket. Felet kvarstår. Nu börjar jag bli extremt j*vla trött på dethär. Är det kortet som är trasigt? Jag har ju inte gjort något annat än att stoppa in det i datorn. Hur kan det ha gått sönder? Kan jag skicka in det? Jag har inte kvar lådan som det kom i och sånt. Är det kört då?

Permalänk
Medlem

Ingen som verkar vilja svara på mina frågor. Men men. Jag matar på med mer information. :). Har nu satt i ett gammalt grafikkort, och nu går det att se på film. Betyder det att mitt nya kort med all säkerthet är trasigt, eller kan det vara så att det inte vill leka med någon annan hårdvara? Jag har ett hyfsat gammalt ljudkort istoppat, kan det ha med saken att göra? Jag har installerat Vias latencypatch, kan det förstöra något?

Tack så hjärtligt för svar.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att overlay på nått sätt är skadat.. vad händer om du kör två filmer samtidigt ?
(Då kommer bara den ena använda overlay..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Vem postar om Linux eller andra operativsystem i windows rummet?

Ja vem gör det ? Inte jag iaf.. ffdshow är jätte mycket för windows om det var det du syftade på.

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?