Permalänk
Medlem

WinXP och Win98.

Tänkte installera ett till os på datorn jag sitter på nu. För tillfället har jag WinXP. Tänkte då installera Win98. Jag har använt mig av partition magic, och gjort en till partition på hdd:n xp ligger på. Mitt problem är nu att när jag startar om datorn och försöker installera win98 säger den att det inte går, för att jag redan har något på hdd:n. Den vill göra om den partition som jag har XP på från NTFS, till FAT32. Jag får inget val där jag kan välja om jag vill installera windows på någon annan partition. Hur gör jag så att jag kan installera på den nya partitionen? Den är då FAT32, som den ska vara.

Förlåt om jag var otydlig, fråga igen om ni inte förstår.

Permalänk
Medlem

Om du startar Instalationen med startdiskett brukar alternativet instalera på annan plats
komma upp.Är det inte så att Win 98 måste ligga på första partionen (primär) på hårddisken
medan XP kan ligga på vilken som helst,med det går väl att fixa med partion magic.Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays