Permalänk
Medlem

webcamspel

Tja! Jag hittade för ett tag sen ett webcamspel. Det hela gick ut på att "slå" en boll över till andra sidan. Bollen syns på skärmen, sedan "slår" man bollen med handen. Kameran registrerar rörelsen så att handrörelserna påverkar bollen. Svårt att förklara, typ som ett jävligt interaktivtvollybollspel.

Hursom helst, var kan jag hitta sånt? Det var kul

Jag har för mig att det ingick i WinXP eller om det var i mina logitech webcam drivers. Tyvärr har jag slängt dom åt helv å de finns inte heller på logitechshemsida.

//R

Visa signatur

"Fan va tråkigt... Men det är alltid kul när vi har roligt!"

Permalänk
Medlem

Låter roligt! Vill också veta. Funkar det med alla webkameror?

Permalänk
Medlem

Ehh... Det skulle jag nog tro. Vore ju lustigt annars.
Jag har sett en sån maskin som bygger precis på samma princip i tunnelbaneuppgången i Hötorget (stlm). Folk blir helt besatta av det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har d på skiva

Permalänk
Medlem

Ge määä Jag har ju logitech så det måste man prova. Malte kan kanske berätta vad spelet heter?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

jag har de oxå fick de med min bredbands webcamera av telia 4 spel ett var vollyboll de andra var nån kongfu sen vett jag inte mer

Permalänk
Medlem

Men går det inte att lägga ut det här på swec eller nått? Eller är det kanske olagligt?

Permalänk

ja fick också med spelen med min webcam, rätt tråkigt faktiskt, karate spelet är kul ett tag ända tills man kommer på att man kan använda damsugarrör som svärd och vinna överlägset hela tiden

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Man brukar få med sånt där när man köper en webbkamera.

Annars får jag dock rekomendera EyeToy för PS2:an, riktigt skoj.

http://www.gamespot.com/ps2/action/eyetoy/

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Vilka kameror fick ni med det till?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

kungfuspel? Ska man stå och kicka och blocka framför datorn? Va coolt! Det skulle ju vara världens framtids grej, fightas hemmifrån. Det som saknas är en pryl som slår en på käfte också, man skulle kunna ha en hjälm. Varje gång man får ett slag i ansiktet så trycker hjälmen på den punkte.

Eller så skiter man i hjälmen....

Nåväl, vad heter spelen då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag fick med de med en philips ToUcam XS

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag fick med typ 10 såna spel med min philips webcam...fast nu är den sönder

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.