Permalänk
Medlem

Skit också. Du har visst den gode Murphy som hustomte.
Vi får hoppas att den är relativt lättbehandlad. Som tidigare nämndes, du har visat dig stark en gång. Det kan du göra igen :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Fy fan, hur pass illa verkar den nya tumören vara?
Om du inte berättar för henne kommer hon antingen se det eller bli väldigt besviken på dig, hon ser snart att något är fel och kommer fråga dig, berätta vad du fått höra av din läkare. Gällande firandet av din födelsedag så kan du inte mer än att försöka göra det bra, undvik att berätta de dåliga nyheterna under nån form av festlighet eller middag bara.

Klart jag ska säga som det är, men jag menade att jag inte skulle göra det nu, hon är på semester med sin familj i spanien, kan lika järna låta henne ha skoj, så säger jag det när hon kommer hem.

Mjo, det har ringt en massa hela dagen med folk som velak komma och fira mig, men just nu orkar jag inte med att ha folk omkring mig.
Blir att sitta och hecka här och glo på nå film snart.
Har fått godis av läkarna så att jag kommer att sova gott i natt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Men fick det inte död på mig tidigare ska skiten fan inte vinna denna gång heller!

Det där är absolut rätt inställning! Fortsätt så!

Permalänk
Medlem

Ptja, jag har nu ängnat LITE tid åt att läsa igenom tråden, och måste säga att det är som en bergochdalbana, på över 500 inlägg.

Jag måste säga att jag verkligen sitter och är ledsen, sånt här ska ju som inte kunna hända, det är orättvist.

Nåja, krya på dig, och hoppas för allt i världen att det blir bättre, och att du kommer på lite bättre tankar.

Permalänk
Medlem

Fan! jag lider med dig. Har läst din tråd nogrannt förr och inte alltid mått så bra av vad jag läst.
Hoppas innerligt att dom tar kål på denna skit snarast och att du lider så lite som möjligt av detta, fan du har väl redan haft ditt!.

Kommer fortsätta att följa denna tråd nu, och hoppas att jag slipper läsa tråkigheter i fortsättningen.

LYCKA TILL!!!, och se framåt!.

Permalänk
Medlem

Den här är bara för dig [-Pale-]:
http://homepage.mac.com/chriss/viola/sadsong.mov

Hoppas verkligen du blir bättre!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

nejmenvafaan!
Du måste verkligen ha skaffat dig fiender under dina 20 år så som du blir bestraffad...
allvarligt talat så tror jag att det kommer att gå bättre denna gång, nu vet du ju vad som väntar och förhoppningsvis så blir det samma sak som när man kör en sträcka för andra gången, man blir förvånad över att man redan är framme...
Stå på dig!

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Satan alltså vad vissa har otur, men nu har den nya inte hunnit växa till sig så detta kanske blir en något lindrigare procedur?

Klarade du det förra gången klarar du det definitivt nu. Stå på dig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Vila i frid

Jahopp, dom dära stilnoct fungerade ju
Vet inte om man vågar ta sig en till heller...
Får prova med en dålig film istället.

Återkommer imorgon om vad doktorn säger.
Tack till alla!
[smyg reklam] Nästa år kommer Cancerfonden att sätta mer fokus i Prostata Cancer, så som dom kör rosa bandet nu [/smyg reklam]

Permalänk
Medlem

Trist som fan. Hoppas att det det ordnar sig, som det gjorde förra gången.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

hur har jag kunnat missa denna tråden förut?

i vilket fall som helst, fan vad skönt att det gick bra första gången, men vilket helvete att det ska komma igen.

fyfan, det är så att man blir tårögd. Skulle lika gärna kunnat vara jag som råkat ut för detta... men jag hoppas att det går bra även denna gången!

forsätt att kämpa, och försök att inte bli för deprimerad! det är säkert svårt, det tror jag det.. men .. ja...

I´m all out of words..

keep on fighting Pale!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Medlem

Du klarade det sist även om det var jobbigt, och du kommer klara det igen med stöd från familj vänner och flickvän.

Håll modet uppe

Permalänk

När jag läste senaste updaten blev jag ledsen. På riktigt. Detta är fan hemskt. Jag önskar dig ett stort lycka till Pale, och en vacker dag så ska du nog bli frisk. Det förtjänar du! Så ge inte upp!!!

Visa signatur

MacBook

Permalänk

Du klarar det här :). Kämpa på!
Det låter som en dum idé att strunta i medicinen så gör inte det även om den får dig att må dåligt.

Permalänk
Medlem

Aj fan, men snubbe allt löser sig det är det man får ha i tankarna hela tiden, och går du och blir deppig då jävlar åker jag ner och håller "tänka positivt" kurser med dig. Och som du kanske märkt är jag KASS på att vara positiv så jobba på så du slipper utstå det Hoppas att stödet av vänner och familj räcker dock

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Läst igenom Hela tråden nu.. tog ett tag.. hoppas allt löser sig, det är förjävligt asså, Livet kan vara jäkligt orättvist ibland..

jag håller tummarna för sig och ber för att du skall klara av detta.

/Patrik

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

Livet är inte rättvist.

Mina tankar finns återigen hos dig!

Du kommer att klara det tillsammans med din flickvän!

Permalänk
Vila i frid

Nu är jag hemma igen, precis vart och träffat min läkare från uppsala.
Följade ska hända:

Om ca en vecka ska jag till uppsala och göra prover.
Om det är samma som förra gånger så kommer det att bli cellgifter igen.
3 dagar med gift, 3 veckor ledigt. Kommer att göras 3-5 gånger.
Efter dom omgångarna kommer dom lägga mig på isoleringen. Då ska dom plocka ur mina stammceller (?) sedan pumpa mig med cellgifter i 2-3 veckort i rad. Sedan stoppa tillbaka stammcellerna.
Efter det ska jag förhoppnigsvis vara frisk, igen.

Om det visar sig vara en annan sort, så kommer en annan behandling göras, vad det blir vet jag inte. Men han va nästan 100 på att det va samma som innan.
Tumören va 3cm på höjden och ca 1,5cm på bredden. Den börjar precis på milimetern där dom inte strålade. :/

Så nu kommer jag väll få en vecka ledigt, sen uppsala. Sedan göra prover där, sen en vecka ledigt igen, i väntan på svar.
Efter det kommer jag att börja min behandling i uppsala. Har jag tur kan jag få cellgifter här i Eskilstuna, men antagligen kommer jag att flytta till akademiska och bo där.

Allt från mig denna gång. Tack åter igen till alla som kommer med stöttande ord. Och nidas: då ska jag fan hålla mig glad

Permalänk
Gäst

Trist att höra Pale, du skall in på högdosbehandling. Det är, tråkigt nog, den värsta pärsen du kan tänka dig. Du kommer må så dåligt så du önskar att du gud slängde en sten i huvudet på dig.

Det finns verkligen inget att göra för att förbereda sig eller för att göra situationen bättre, se bara till att du får rätt mängd medicin, annars blir det lite jobbigt

Men men, du blir ju frisk sen, men högdosbehandlingen är det värsta du kommer att få smaka på.

Lycka till

Har du frågor finns jag på PM eller mail

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Trist att höra Pale, du skall in på högdosbehandling. Det är, tråkigt nog, den värsta pärsen du kan tänka dig. Du kommer må så dåligt så du önskar att du gud slängde en sten i huvudet på dig.

Det finns verkligen inget att göra för att förbereda sig eller för att göra situationen bättre, se bara till att du får rätt mängd medicin, annars blir det lite jobbigt

Men men, du blir ju frisk sen, men högdosbehandlingen är det värsta du kommer att få smaka på.

Lycka till

Har du frågor finns jag på PM eller mail

Mjo, han sa det.
Att det fungerar väll som vanligt. Men att det är vanligt att man mår sämmre, både fysiskt och psykiskt pga isoleringen.

Men men, det värsta är väll att jag kommer att vara utan dator i flera veckor, eller utan internet iaf, om dom inte har trådlöst på akademiska?
Ska iaf ha med mig xbox och bärbar, annars kommer det ju att bli olidligt.

Permalänk
Medlem

fyfan, inte igen. du måste verkligen ha gjort någon förbannad
du har rätt inställning för att klara dig igenom det här iaf

Swec finns alltid här för dig!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Gäst
Citat:

Mjo, han sa det.
Att det fungerar väll som vanligt. Men att det är vanligt att man mår sämmre, både fysiskt och psykiskt pga isoleringen.

Men men, det värsta är väll att jag kommer att vara utan dator i flera veckor, eller utan internet iaf, om dom inte har trådlöst på akademiska?
Ska iaf ha med mig xbox och bärbar, annars kommer det ju att bli olidligt.

Isoleringen kommer du knappt tänka på.
Under en vanlig cellgiftsbehandling orkar man resa på sig och gå, under högdosen blir varje toalettbesök värsta projektet. Och det blir minst 3 ggr om dagen, du måste duscha varje morgon, och borsta tänderna 3 ggr om dagen. Allt för att hålla dig ren från infektioner. Dina blodvärden kommer att sjunka till 0 eller ej mätbara, du kommer vara så svag att du inte kommer orka knappa på datorn.
På grund av att du är så svag kommer du typ sova mest, och glo på TV. Och du kommer må så dåligt och känna dig så äcklad., speciellt när du pissar rakblad Det gör ont

På astrid lindgren hade de RJ45 uttag i varje rum, men under högdosen på Karolinska hade jag inte kraft att göra någonting. Det är knappast så att man äter heller, jag tappade ju 30 kg på 10 mån.

Men man överlever. Just det, när de skall suga stamceller ur dig, ta med ett par bra filmer, det tar sjukt lång tid. Du hinner avverka minst 2 långfilmer.
Har de opererat in slangarna i dig, för stamcellsgrejen?

Permalänk
Medlem

Jäkla skit också :(. Tur i oturen att de upptäckte den så tidigt, men hoppas att det går bra den här gången och att du slipper skiten sen. Krya på dig!

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Isoleringen kommer du knappt tänka på.
Under en vanlig cellgiftsbehandling orkar man resa på sig och gå, under högdosen blir varje toalettbesök värsta projektet. Och det blir minst 3 ggr om dagen, du måste duscha varje morgon, och borsta tänderna 3 ggr om dagen. Allt för att hålla dig ren från infektioner. Dina blodvärden kommer att sjunka till 0 eller ej mätbara, du kommer vara så svag att du inte kommer orka knappa på datorn.
På grund av att du är så svag kommer du typ sova mest, och glo på TV. Och du kommer må så dåligt och känna dig så äcklad., speciellt när du pissar rakblad Det gör ont

På astrid lindgren hade de RJ45 uttag i varje rum, men under högdosen på Karolinska hade jag inte kraft att göra någonting. Det är knappast så att man äter heller, jag tappade ju 30 kg på 10 mån.

Men man överlever. Just det, när de skall suga stamceller ur dig, ta med ett par bra filmer, det tar sjukt lång tid. Du hinner avverka minst 2 långfilmer.
Har de opererat in slangarna i dig, för stamcellsgrejen?

Fick detta besked igår, och lite mer info idag.
Slangarna du menar vet jag inte, jag har ju en port, men det blir väll någon mer kanske?
30 Kilo är inte lite... jag tappade ca 20, iofs på mycket kortare tid, men man mår inte bra, det vet jag redan. Men det är jag redo att ta, bara jag blir frisk.

Permalänk
Medlem

Fy satan vad tråkigt... blev ju så jävla glad för dig när jag läste att du blivit bra från den förra. Ibland är världen så otroligt orättvis! Sådant här borde inte få hända...

Men du är ruggigt cool, du kommer äta (inte bokstavlig hoppas jag) den här tumören med!

Sen får du se till att tvinga alla Swecare som bor i Uppsala att komma till dig med senaste semesterfilmerna och grejer

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Detta klarar du!
Kommer bevaka denna tråd från och med nu tills du blir frisk!

Har du cancer i släkten? Själv har man gallstensanfall och blodproppar i min släkt =/

Krya på dig!

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Detta klarar du!
Kommer bevaka denna tråd från och med nu tills du blir frisk!

Har du cancer i släkten? Själv har man gallstensanfall och blodproppar i min släkt =/

Krya på dig!

Den ända som har haft cancer i min släkt är min mormors bror, och min fasters man (med vi är ju inte genetiskt släkt)
Så det är inge sådant som kan förklara det.

Permalänk

Väldigt tråkigt att höra. Men jag är säker på att du kommer klara det!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Gäst
Citat:

Fick detta besked igår, och lite mer info idag.
Slangarna du menar vet jag inte, jag har ju en port, men det blir väll någon mer kanske?
30 Kilo är inte lite... jag tappade ca 20, iofs på mycket kortare tid, men man mår inte bra, det vet jag redan. Men det är jag redo att ta, bara jag blir frisk.

Inte porten i bröstet, den är för liten. Dem kommer stoppa in typ två trädgårdsslangar (känns i alla fall så) i dig, mina stoppade dem in precis vid halsen på mig. Det såg skitskumt ut för jag runt med två slangar stickande ut från halsen För att filtrerar ut stamcellerna så behövs mera "bandbredd" till blodomloppet

Det blir bra sen men det blir en satans pina och pärs. Just det, om du gillar någon dryck eller mat, ät den absolut inte under den tiden du går igenom högdosbehandlingen. Det blir värsta antigrejen sen när man blir frisk.
Jag kunde inte käka cheeseburgare på 8 mån för att jag åt ett par när jag låg inne på högdosbehandlingen.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Inte porten i bröstet, den är för liten. Dem kommer stoppa in typ två trädgårdsslangar (känns i alla fall så) i dig, mina stoppade dem in precis vid halsen på mig. Det såg skitskumt ut för jag runt med två slangar stickande ut från halsen För att filtrerar ut stamcellerna så behövs mera "bandbredd" till blodomloppet

Det blir bra sen men det blir en satans pina och pärs. Just det, om du gillar någon dryck eller mat, ät den absolut inte under den tiden du går igenom högdosbehandlingen. Det blir värsta antigrejen sen när man blir frisk.
Jag kunde inte käka cheeseburgare på 8 mån för att jag åt ett par när jag låg inne på högdosbehandlingen.

Hehe, aj då. Jag som hatar porten i bröstet.

Nä, vet precis vad du menar med att äta dricka.
Har inga riktiga sådana problem, men jag kan inte äta "Frukt och blandat" eller änns känna lukten utav "Fanta - fläder", den som va så god
Även lite problem med nyponsoppa, för det fick jag alltid att skölja ner saker med när jag låg på sjukan, för att jag skulle gå någe nyttigt i magen.

Men men, blir en del äcklig mat framöver, men tills dess ska jag svulla i mig en massa gott