Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
jävlar, måste ju varit stor som en jumbo filserver.

eller...eller, som en,en...TUMÖR! Snacka om datorskadad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Jag hade nog blivit väldigt "äcklad" av att se en sak som hade kommit från min egen kropp flyta runt i en vätska. Men det kanske bara är jag.

Jag vet att jag iaf skulle vilja det. Ska opereras jag med, men av en helt annan orsak. Försöker få någon studerande kirurg att medverka på oerationen för att ta bilder.

Skule vilja se hur jag ser ut "innuti"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Kan det man har i käften (tandställning) atraheras av en magnet då?

Nej, den är inte av den typ av metal. Dock strömförande. Testade när jag hade (har ifs fått tillbaka den inför en operation)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Slå mej inte nu , men du påminner lite om lill-erik från bertböckerna kan allt om såntdär

Lill-erik är ju hypokondriker, det är ju därför han tar reda på så mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Inkompetenta läkare verkar det finnas gott om.
Kan dra min historia också.

(historia här)

ojojoj, du förstår inte hur sur jag blir över att ha läst detta!

Vet en i min förr klass vars farsa blev felbehandlad och dog i efterföljd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Nu när vi ändå har en hjälptråd för sjukhussjuka sjuklingar i behov av hjälp så passar jag på att fråga vad som händer med mitt nageltrång som varar och blöder sedan 5år om jag låter det vara.

Har fått nageltrång en gång, men lyckades lindra och "bota" den själv tog några månader ifs. Det hela slutade med att jag kunde dra loss ett ruttet vänstra hörn av min stortåspets.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Pale, hoppas det löser sig snabbt så att du slipper ligga inne så länge.

hittade mitt fel. Har tydligen käkanomali.

Ska försöka hitta nått att läsa om detta (mer än det jag vet)

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

angående piercing, tandställning mm, dom sätts i urspungsläge(enligt lag skall piercingen som sätts in vid håltagning vara titan eller kirurgiskt stål) in i form av kirurgiskt stål, eller titan, båda typerna kan gå igenon en magnetröntgen utan problem.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
angående piercing, tandställning mm, dom sätts i urspungsläge(enligt lag skall piercingen som sätts in vid håltagning vara titan eller kirurgiskt stål) in i form av kirurgiskt stål, eller titan, båda typerna kan gå igenon en magnetröntgen utan problem.

Japp. Det har du rätt i.
Men dom ville först att jag skulle tabort min.
Eftersom att den syns ganska bra på plåtarna.

jag ska be om kopior som jag kan ha på väggen sen när jag är frisk igen.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanjis_
Men varför sa du inget?!
Jag och uppsala-swecarna kunde ju ha kommit och hälsat på!

Det va snällt utav dig/er.
Men det kom ganska oväntat, dom bara skickade iväg mig.
Och dom hade ju inge internet (för patienter) på uppsala sjukan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
hehe. En till eskilstuna bo.
Har bara sett 2st andra. Bonez och någon annan nisse.

Nä men allt ska nog gå bra. Utan att behöva ligga på sjukan en längre tid.
Fick åka till uppsala och göra om proverna igår och fick åka hem idag.
Riktigt härligt när dom sticker in långa kanyler ca: 10cm in mellan revbena. (inte)
Men det kan det nog vara värt om jag ska bli frisk.

OT: Schyst OC du har lyckats med.

jag, boneZ, Helgalen, mortto, melCok (stavning), clew och lindmark är de eskilstunasweclockarna som jag känner till det ett riktig sweclockersträff

Permalänk

Nåt nytt från -Pale-?

Permalänk
Vila i frid

Nope.
Förutom att han är hemma
Får provsvar imorgon. Hoppas jag. Skulle ha fått dom idag, men dom va försenade.
Och så får jag väll veta hur det ska behandlas oxå.
O jag hoppas värkligen inte att det blir cellgifter, då kan jag ju tappa håret!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Nope.
Förutom att han är hemma
Får provsvar imorgon. Hoppas jag. Skulle ha fått dom idag, men dom va försenade.
Och så får jag väll veta hur det ska behandlas oxå.
O jag hoppas värkligen inte att det blir cellgifter, då kan jag ju tappa håret!!!

Ojoj, inget gott tecken när provsvaren är försenade. Det tyder på att något allvarligt hittats, och de gör extra tester av proverna för att vara säkra på att de verkligen har sett rätt. Sedan kommer det ta ännu en dag, då läkarna diskuterar inbördes hur de skall framföra nyheterna till dig på mest skonsamma sätt. Du får nog förbereda dig på det värsta.

Eller så har jag fel

Permalänk
Vila i frid

Tack du!
Det va ju snällt utav dig.
Men det tvivlar jag på. Jag skulle tippa på att det är pga att jag gjorde testerna i uppsala. Och jag bor i Eskilstuna.

Permalänk
Medlem

Du har en bra inställning till din sjukdom Iaf här på swec... men du vet alltså fortfarande inte om tumören är elakartad? Tror du kommer få genomgå operation och ta bort tumören eftersom den är så stor samt kanske lite strålterapi om den nu är elakartad... cellgifter är det värsta skit som finns (har själv varit inskriven hos hematologen) och tappa hår är inte den värsta biverkningen som man får men ibland finns inga andra utvägar jag tror du slipper det för man brukar oftast använda det när blodkropparna blir alldeles för många...

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna så hårt jag kan

(Kanske världen fulast tummar, men iaf )

Permalänk

Jag håller också tummarna stenhårt, även om jag inte kan illustrera det lika vackert som Zion

Visa signatur

Jag har väntat så länge på just denna dag! Och det är skönt att den äntlingen kommer!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharma
Du har en bra inställning till din sjukdom Iaf här på swec... men du vet alltså fortfarande inte om tumören är elakartad? Tror du kommer få genomgå operation och ta bort tumören eftersom den är så stor samt kanske lite strålterapi om den nu är elakartad... cellgifter är det värsta skit som finns (har själv varit inskriven hos hematologen) och tappa hår är inte den värsta biverkningen som man får men ibland finns inga andra utvägar jag tror du slipper det för man brukar oftast använda det när blodkropparna blir alldeles för många...

Mjo, jag vill ju inte hettsa upp mig i onödan.
Eller mer än nödvändigt.

Läkaren ringde precis från uppsala.
Och jag kommer att få åka upp igen 19/11.
Pga att de vävnadsproverna inte kunde visa vad det va. Ännu en gång.
Har tagit vävnadsprover 2 ggr nu. Och det är inte skönt att göra.
Men nu ska jag operera bort en liten bit utav den.
Och läkaren sa så snällt att jag måste vara vaken under operationen.

Gha! blor tokig utav denna ovishet. Vill veta vad det är och få det undanstökat.

Permalänk
Medlem

Får man inte bestämma själv om man ska vara vaken eller inte? Men det är kanske inte värre än att gå till tandläkaren

Permalänk

huuu va läbbigt! vara vaken medans de opererar? lär ju krävas med än mycke bedövning!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Shiet vad jobbigt Men då får nog de reda på vad det är för typ av celler du har,
om du ska vara vaken får du antagligen benmärgsbedövning så du kommer inte känna någonting i den regionen du ska opereras... det är ingen fara med det bara att det gör lite ont att få det där sticket när de bedövar..

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Vila i frid

Mjo, läkaren sa att jag skulle få ordentligt med "knark" så att jag skulle inte känna knapt något alls under ingreppet.
Men ffs. Bara att vara vid medvetande när man vet att dom gräver i bröstet på mig. Pillar mellan revbena på mig. Gha!!!
Kommer fan att göra i byxorna.

Permalänk
Medlem

ush, själv fruktar jag den dagen jag tar mig till vårdcentralen för att slita bort tånaglarna med lokalbedövning.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Mjo, läkaren sa att jag skulle få ordentligt med "knark" så att jag skulle inte känna knapt något alls under ingreppet.
Men ffs. Bara att vara vid medvetande när man vet att dom gräver i bröstet på mig. Pillar mellan revbena på mig. Gha!!!
Kommer fan att göra i byxorna.

Modern medicin...verkar fantastisk ända tills man råkar ut för den? Kanske medias fel...
Lycka till dig iaf.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Nu blev jag lite lätt orolig...

Pale, hade din huvudvärk något med tumören att göra? Jag har haft rätt skumma symptom den senaste tiden, ont i bröstet som strålar ut i ryggen, och det gör ont som faen när jag drar in luft i lungorna. Detta kombinerat med en smått gnagande huvudvärk som _aldrig_ släpper, den sitter i dag som natt och värktabletter har ingen effekt. Har haft detta ett bra tag nu. Har varit hos farbror doktorn som tyckte att det säkert skulle gå över...

Dock har jag ingen kula eller liknande........men bör man uppsöka läkare igen eller?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Nu blev jag lite lätt orolig...

Pale, hade din huvudvärk något med tumören att göra? Jag har haft rätt skumma symptom den senaste tiden, ont i bröstet som strålar ut i ryggen, och det gör ont som faen när jag drar in luft i lungorna. Detta kombinerat med en smått gnagande huvudvärk som _aldrig_ släpper, den sitter i dag som natt och värktabletter har ingen effekt. Har haft detta ett bra tag nu. Har varit hos farbror doktorn som tyckte att det säkert skulle gå över...

Dock har jag ingen kula eller liknande........men bör man uppsöka läkare igen eller?

om det blir värre eller redan har blivit värre sen du var där sist så skulle åtminstonde jag gå till en läkare..

pale: lycka till under operationen då.. går säkert bra! Dagens medeciner och kunskaper är ganska stora så det kommer förhoppningsvis vara utan plåga dom gör ingreppet..

Permalänk
Vila i frid

Kent-mustafa: Som pluxor sa. Jag skulle nog försöka få det kollat om jag va du. Iaf som jag är nu. Innan jag fick veta att jag hade en tumlr hade jag bara ignorerat det. Men nu är jag lite mer rädd om mig.

Tackar pluxor.
Skönt att höra alla goda komentarer.
Mindre kul o läsa sådant som "Baalzamon" skriver.
Men han är väll sadist eller nått.

Tackar alla för den delen, ni som är snälla o önskar mig lycka till osv...

Permalänk
Medlem

Bry dig inte om han, vissa har dryg humor och förstår inte vad man får och inte får säga...

Om man tittar från den ljusa sidan så kommer du nog se annorlunda på livet när du har gått igenom en sån här sak, man uppskattar det mycket mer..

Vet inte om jag har sagt det men jag riskerar själv att bli berövad på min mjälte inom det närmaste halvåret fast den är fullt frisk.. (däremot är den ett tillhåll för antikroppar som dödar mina blodplättar) .. dessutom hjälper det bara i 50 % av fallen och om det inte gör det måste jag käka jobbiga mediciner som bryter ner kroppen... men jag ska iaf kämpa!

Ovissheten är det absolut värsta, när du väl vet vad som händer mår man mycket bättre.. så vi får hoppas att operationen går bra och du får reda på vilken slags tumör du har

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Vila i frid

Så du är också sjuk.
Eller jag kan väll inte säga att jag är sjuk, men jag har en tumör. Och det ska åtgärdas.
Ditt låter ju bra mycket läskigare. Och farligare. Hoppas värkligen att det går bra för dig. Ska hålla en tumme för dig.
Är det någon form utav blod cancer du har. Eller vad har du råkat ut för?

Jo, det är som du säger. Varje gång läkaren kommer med något nytt.
Eller talarom hur dom ska göra ingrepp och så vidare så känns det mycket bätre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Kent-mustafa: Som pluxor sa. Jag skulle nog försöka få det kollat om jag va du. Iaf som jag är nu. Innan jag fick veta att jag hade en tumlr hade jag bara ignorerat det. Men nu är jag lite mer rädd om mig.

Tackar pluxor.
Skönt att höra alla goda komentarer.
Mindre kul o läsa sådant som "Baalzamon" skriver.
Men han är väll sadist eller nått.

Tackar alla för den delen, ni som är snälla o önskar mig lycka till osv...

Förlåt, det var inte menat att vara elakt. Läste inte igenom alltihopa, som jag borde gjort, jag fattade inte att det var allvarligt. Det är klart att jag hoppas att det skall gå bra för dig.

Permalänk
Medlem

pale du lär få nån drog under operationen så du kommer inte bry dej om vad dom håller på med. förmodligen. iaf var det så för min mamma när hon i vaket tillstånd fick en benbit bortknackad i näsan.

Permalänk
Medlem

Hehe, näe det jag har är inte speciellt farligt... det är bara så att mitt immunförsvar har fått spatt och angripit mina blodplättar så de filtreras bort i mjälten eller levern och därför blir det typ som blödarsjuka, blodet koagulerar inte som det ska. Jag överlever Men jag kan berätta lite erfarenheter, det brukar va soft å höra när man själv är sjuk...

Jag skulle upp till en kompis landställe och åka wakeboard, redan på morgonen märkte jag röda prickar på mina armar men brydde mig inte så mycket, när jag borstade tänderna blödde det som fan men det är ju sånt som händer ibland tänkte jag... jag hade rätt tunga väskor och en av dem råkade halka ner för min arm så det gjorde lite ont.. när jag väl hade kommit fram såg jag att jag hade feta bölden på armen, trycksår på mina axlar där remmarna hade suttit och jag blev fett skraj.. fattade inte att det var blåmärken först men kompisens mamma e läkare å lugnade ner mig lite.. hon sa också att jag borde ta blodprover för att se om allt stod rätt till å jag blev skiträdd (hatar allt som har med sjukhus å göra) ... fick iaf sitta den långa bussresan hem tillbaka å in på akuten där jag va hela natten... de kom iaf fram till att jag knappt hade några blodplättar kvar och skickade mig till hematologen nästa morgon där jag fick en fett soft läkare.. han va professor å chefshematolog i sthlm eller nåt sånt så han förklarade allt... fick ta massa blodprover å benmärgsprov (e fett oskönt).. sen så va man inte så rädd längre.. fast jag fick äta en del medicin i ett halvår som påverkade en psykologiskt men nu är det ganska lungt iaf.. å jag funderar på att börja plugga till läkare sen så det känns som jag fått ut nåt av hela situationen.. Det skummaste utav allt är att det bara är 70 pers om året som får det i sverige..

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Medlem

Ska också önska lycka till! Hoppas det går bra!
Hänt något nytt nu?

Permalänk

Pale, Det kommer inte kännas ändå. Va så säker. Spinalbedövning från Th 10 eller så skulle jag tänka mig att de gör vilket gör att i stort sett hela bröstkorgen och nedåt bedövas. Men du kommer nog däremot HÖRA en hel del mindre trevliga ljud tror jag...

Jag vet att det kommer gå finfint. Med tanke på den medicinska övervakning som finns idag så har de kolla på varenda molekyl i din kropp så du behöver inte vara orolig. Lycka till och berätta så fort nåt nytt kommer upp!