Permalänk
Medlem

ja lycka till mannen! omg vilken tur att alla snälla swecare övertalade dig att kolla upp det (lunaspice i synnerhet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
funderar jag allvarligt på att kontrollera min knöl.

Du funderar, jag bestämmer. Kontrollera den nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
ja lycka till mannen! omg vilken tur att alla snälla swecare övertalade dig att kolla upp det (lunarspice i synnerhet)

Jag vill STARKT påpeka att mitt nick INTE är LunarSpice utan LunaSpice. Jag har INGET med Lunar att göra för fem öre, det är det värsta som har hänt i datorvärlden sedan MS etablerades. Aight? Tack!

Permalänk
Medlem

hopp så det kan gå!

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Wohoo...
Fick åka hem idag iaf. Dom tog bara en massa prover, men dom tykte att det va bätre att jag fick sova hemma.
Men jag åker in igen imorgon.
Vävnadsproverna är ej klara ännu.

Permalänk
Medlem

Lycka till dig..det kan du nog behöva. Hoppas det går enkelt att få bort eländet.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

lycka till, hoppas det går bra med allt.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Först vill jag säga att jag hoppars att trådskaparen mår och kommer att må bra efter ingreppet som väntar.

Sen vill jag säga att för ungefär en månad sedan högg det till på min vänstersida, smärtan gick ifrån bröstet bak till skuldran på samma sida, varje andetag gjorde mycket ont och det höll i sig i en till två veckor, sen försvann det. Nu har jag uppmärksammat en bula på bröstet, bakom bröstvårtan.

Trycker jag på bulan gör det ont men annars så är det inget problem, mer än att både jag och flickvännen tycker det är lustigt med en bula i storlek med ett litet körsbär. Med tanke på hur trådskaparens knöl varit så funderar jag allvarligt på att kontrollera min knöl.

* edit: ska tillägga att det kluckade i bröstet när jag låg på sidan, ungefär som om det läckte något. (det hördes runt mig samt att jag kände det)

EXAKT dedär låg jag på sjukhus för två gånger i totalt 10 dagar (ja inte knölen alltså). Ingen kom på vad det kunde vara. Hjärtsäcksinflammation sa nån men jag fick inget egentligt besked. Rejält ont gjorde det iaf! Måste bara fråga hur du kunde gå omkring med det i två veckor?! Jag stod knappt ut två timmar.

Om knölen sitter precis bakom bröstvårtan kan det väl kanske vara möjligt att det har nåt med just bröstvårtan att göra? Alltså inte att du börjar få bröst men.. ja vad vet jag.

Permalänk

hört talas om bröstkörteln??

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Först vill jag säga att jag hoppars att trådskaparen mår och kommer att må bra efter ingreppet som väntar.

Trycker jag på bulan gör det ont men annars så är det inget problem, mer än att både jag och flickvännen tycker det är lustigt med en bula i storlek med ett litet körsbär. Med tanke på hur trådskaparens knöl varit så funderar jag allvarligt på att kontrollera min knöl.

Fick en fetknuta på bröstvårtan som överrensstämmer väldigt bra med din beskrivning, gick bort av sig själv efter ett tag, men jag smet iaf iväg till en läkarundersökning.
Varför inte gå till läkaren så får du det på svart och vitt istället för att gå och oroa dig om vad det kan vara?
Har fått massor med knutor/annan skit genom tiden, fetknutor har jag ärvt efter morsan men fick nyss en knöl på testikeln. Då vart man ju lite rädd men det visade sig vara spermatocele..
Så i mitten av 2004 så ska man in till dagkirurgen för att opereras.
Ska bli riktigt skönt att få testikeln utklämd ur själva säcken *mys*. Tur att man är sövd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
det visade sig vara spermatocele..

Och vad faen är det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Fick en fetknuta på bröstvårtan som överrensstämmer väldigt bra med din beskrivning, gick bort av sig själv efter ett tag, men jag smet iaf iväg till en läkarundersökning.
Varför inte gå till läkaren så får du det på svart och vitt istället för att gå och oroa dig om vad det kan vara?
Har fått massor med knutor/annan skit genom tiden, fetknutor har jag ärvt efter morsan men fick nyss en knöl på testikeln. Då vart man ju lite rädd men det visade sig vara spermatocele..
Så i mitten av 2004 så ska man in till dagkirurgen för att opereras.
Ska bli riktigt skönt att få testikeln utklämd ur själva säcken *mys*. Tur att man är sövd.

Lät inte speciellt roligt, hittade detta: http://www.nll.se/ib/op/kiursy/_inf_mtrl/Uro/Patientinfo/Aktu...

Permalänk
Medlem

vafan är ett karbad ??

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maikes
vafan är ett karbad ??

när man badar i ett badkar.

Permalänk
Vila i frid

Gha!
Det där värkar ju läskigare än det som jag har.

Permalänk
Medlem

Särskilt kul är det ju inte, men det är ju sånt man får ta. Läkaren sa att jag skulle bli sövd och annat kommer jag inte att godta, vilket ni nog förstår varför.
Ryggbedövning, nej tack. Tog ett ryggmärgsprov med bara lokalbedövning när jag var mindre. Har aldrig känt en så kraftig smärta i hela mitt liv.

edit: pale, du slipper ju en dissekrering av kronjuvelerna. Det kan du känna dig jäkligt glad för.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Särskilt kul är det ju inte, men det är ju sånt man får ta. Läkaren sa att jag skulle bli sövd och annat kommer jag inte att godta, vilket ni nog förstår varför.
Ryggbedövning, nej tack. Tog ett ryggmärgsprov med bara lokalbedövning när jag var mindre. Har aldrig känt en så kraftig smärta i hela mitt liv.

edit: pale, du slipper ju en dissekrering av kronjuvelerna. Det kan du känna dig jäkligt glad för.

Been there, almost done that.
Men jag skulle nog hällre ta din operation än att göra min igen

och ja, det käns bättre att få sova när ett helt operationsteam skall beundra kronjuvelerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Been there, almost done that.
Men jag skulle nog hällre ta din operation än att göra min igen

och ja, det käns bättre att få sova när ett helt operationsteam skall beundra kronjuvelerna

Vad opererades du för? Liknande kanske? Kul att veta vad som händer med swecs offentliga personer.

Permalänk
Medlem

Lycka till Pale o krya på dig!

Så varför tycker alla att ont i halsen ska vara något så enkelt..
ligger nu o har ont i halsen för sådär 5000:e gången i livet...
misstänker att få personer har knaprat såhär mkt penicilin..
Började redan när jag va 3 månader gammal..fick 20 penicilinspruter, fin början på ett underbart fint liv(notera jag är ytterst ironisk o då ej bara för sjukdomarna).
Efter det så har jag haft ont i halsen hela jävla tiden..verkade ha fötts med ruttna halsmandlar typ, fick iaf penicilinsprutor hela jävla tiden,har jävligt känslig bak än i dag från det,vid 3 års ålder va det så illa att de bestämde sig att jag skulle få operera bort den tredje halsmandeln (för det är väl en liten halsmandel man har i mitten också, dock väldigt liten så den inte märks för de flesta), operationen gick väl fint och så.
hälsan håller sig rätt bra på ett tag vilket var en sån jävla tur med allt annat skit som inträffade/förstörde i mitt liv.
Sedan vid ca 8års åldern börjar det igen.
Ont i halsen o totalt svullna halsmandlar, så att halsen praktiskt taget blir helt igenstängd,en gång i månaden.
Jag frågar doktorer om inte det är bäst att operera bort dem med tanke på att jag har så mkt problem med dem men nej säger de, det är synd att kasta bort ett par halsmandlar man får så mkt skit direkt i lungorna då.
Jahapp sa jag, fanns väl inte mkt jag kunde göra så jag fortsätter med plågan varje eller varannan månad fram till ca 14 års åldern.
En dag blir det så jävla illa att jag inte längre står ut med smärtan, åker in på akuten o de meddelar mig om att de direkt måste göra ett ingrepp o skära upp halsmandlarna som tydligen var helt fulla med var.
Sätter mig i en läskig stol som ser ut att höra hemma i någon tortyrkammare gapar och får nån slags spray insprutad i munnen som tydligen skulle va lite förbedövning, men ops jag råkar svälja alltihopa o det gör ingen skillnad, så sätter de igång o kör 4 sprutor (2 på var sida) med helt enorma nålar rakt ner i halsmandlarna på mig (som jag för övrigt hade så ont i att jag knappt kunde andas),aj tänker jag o önskar att jag kunde svimma.
Proceduren fortsätter med att de tar fram sprutor med de grovaste nålarna de kan hitta o sticker dem i halsmandlarna på mig o försöker suga ut var men det visar sig att det finns alldelles för jävla mkt av det så de måste skära sönder halsmandlarna så att det rinner ut, vid det laget hade bedövningen börjat verka som tur va,de skär upp o kör in någon läskig sak som liknar en blandning av en sax och tång rakt in o massakerar halsmandlarna med den ett tag..sedan ber de mig luta mig fram o låta varet rinna ut..2 fulla såna där kartonggrejer med var + en till till hälften fylld med var till hälften med blod...
jag reser mig upp och ska gå och alla stirrar förbluffat på mig, jag va tydligen den enda (på akademiska sjukhuset i uppsala iaf) som inte svimmat av behandligen, jag stannar till i receptionen o får en tid till till nästa morgon, hoppar nästan på o stryper henne i receptionen när jag får veta att jag måste gå genom samma sak igen.När bedövningen avtog låg man rätt mkt o dunkade huvudet i väggen o hoppades på att svimma av, tyvärr gick det inte.Dagen efter upprepas uppslitandet av halsmandlar med tången utan någon bedövning, o jag får ännu en tid för samma sak nästa dag, höll på att bli galen vid den tiden.
Nåja det hela slutar med att jag blir bättre men istället går runt med äckliga sönderslitna köttslamsor till halsmandlar hängandes i halsen, mysigt värre.
ställs även i akut kö för operation.får vänta ett år på operationen o under den tiden hann jag med att bli sjuk av precis samma sak mååånga gånger.
Opereras, den vanliga lätta operationen som annars tar 10 min, tar för mig över en timme för det såg för jävligt ut + att de tvingas sy i halsen.ca 1 månad av galen smärta följer och äckliga trådar som håller på att lossna dinglar ner i halsen men sitter ändå så pass hårt på vissa ställen i halsen att de inte går att rycka bort.
håller mig ganska ok ett tag efter operationen men nu sitter jag här igen o har ont.
Gick till doktorn idag och får höra att de pyttelila resterna av halsmandlarna som jag har kvar sedan operationen har lyckats bli sjuka, jäj ännu mer penicilin till mig, 1g för att va specifik.

slutsatsen är iaf att ont o halsen kan vara mkt värre än man tror egentligen.

sen så är det ju också så att min hals verkar ha något personligt emot mig...

Ifall någon har ett sjukt begär av att halshugga någon så anmäler jag mig gärna som frivillig(ej bara pga sjukdomarna, så korkad e jag inte).

o sorry alla för det jättemegalånga inlägget...har inget att göra, sovit bort halva dan o kan inte sova nu...

lycka till ännu en gång Pale, se bara till att inte råka på några idiotdoktorer som min mamma som försäkrade henne om att hon var 100% frisk och att det inte fanns någon chans alls att tumören skulle komma tillbaka efter att hon opererat bort en som också var godartad...önskar dig verkligen bättre lycka än så!

Visa signatur

Drink from me and live forever
What else can I do than just smile?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanjis_
jada jada jada..
mycket text.

Mjo, roliga besvär av alla de slag finns de ju de som råkat ut för.. kirurger utan medlidande är en annan..

Får dra min snyftarhistoria med bara för sakens skull.

Börjar med att jag blir inlagd för hyffsat omfattande neurokirurgi, ska operera in en schunt(stavning?) från en cysta i vänster tinning som spruckit och fyllt skallen med så mycket extravätska att hjärnan tryckts ihop och farbror Ted vaknar varje morgon exakt kl halv 6 med huvudvärk som är så kraftigt att allt man kan göra att kräkas som en dåre tills den lägger sig.
Nåja blir iaf först diagnostiserad som att ha hjärnblödning, men diverse roliga röntgentimmar senare kommer dom iaf fram till att det är en cysta som är kass och farbror Ted får åka på operationsbordet.
Grejen är det att jag inte kan stå/sitta upp på 6 veckor efter operation utan att vilja spy, vilket kirurgjäveln vägrade förstå utan ansåg att allt var prima nu, för det såg man ju på röntgen och tvingade mig att sitta i ett väntrum i 3 timmar... misär.. nåja det var ett mindre spännande äventyr det med.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Inkompetenta läkare verkar det finnas gott om.
Kan dra min historia också.

Började med att jag blev förkyld. Det gick några veckor utan att jag blev frisk och jag var matt och dålig. Mamma tog mig till vårdcentralen där de tyckte att vi skulle avvakta och de skickade hem mig igen. sen gick det ett tag till och jag blev ännu sämre. Vi åkte till vårdcentralen flera gånger, men där tyckte de att jag bara var förkyld och skickade bara hem mig. De tyckte inte heller att de behövde ta några prover.
sista gången jag var till doktorn var jag så dålig att jag inte orkade göra nånting och då ville idioten till doktor skicka mig till skolan!
Mamma bad dem flera gånger att ta prover, men det behövdes inte eftersom jag bara var lite förkyld.

Till slut blev jag så sjuk att jag inte kunde resa mig ur sängen och då körde pappa in mig till akuten. Där tog de blodprover på mig och konstaterade att jag hade en streptokockinfektion som hade gått så långt att den hade gått ut i blodet och gett mig blodförgiftning.
Jag låg på sjukhus i flera veckor sen. De första dagarna var jag helt utslagen och det tog några dar innan jag ens vaknade efter att de börjat behandla mig.
En eller två dagar till utan behandling så hade jag inte suttit här och ugglat framför datorn nu.

Och alltihop hade kunnat undvikas med ett enkelt jävla halsprov och några penicillintabletter.

Jag har väldigt svårt att lita på läkare nu kan jag ju säga.

Permalänk
Vila i frid

Jag fick ett samtal ifrån överläkaren igår kväll.
Dom kan fortfarande inte fastställa va det är för någon sort i bröstet.
Och han sa att han inte änns kunde hitta tumör celler, eller vad han sa.
På röntgen plåtarna ser man en pryl som är ca: 15cm på höjden.
Dom har sugit mig på nästan allt blod jag har känns det som. Men dom hittar inge fel i mitt blod.
Nu så har dom skickat mina vävnadsprover till uppsala och mina plåtar.
För att låta några experter kolla på det.

Min första tanke är. "Det kanske inte är en tumör trotts allt"
"Det kanske bara är en stor brosk bildning efter olyckan som jag va med om förra året"

Aja, allt känns iaf bätre nu. Men fortfarande tungt att inte veta.

Permalänk

Skönt att veta att de inte tidigt kan fastställa att det är en tumör. Det ökar chanserna att det inte är malignt iaf. Det kan mkt väl vara en inflammation eller broskbildning som du säger. Vi får hoppas det iaf...

OffT: För övrigt så tycker jag att det är ett förbannat tjat om inkompetenta läkare. Jag har aldrig någonsin hört något gott om läkare på detta forum. Ni bara klagar och klagar hela bunten. Som jag tidigare har nämnt så har ni ingen som helst aning om vilka komplikationer som uppstår vid en diagnos. Ni tror säkert att bara för att ett visst tillstånd visar karakteristiska symtom så är det uteslutande en viss sjukdom. Så är det INTE. En läkare kan aldrig vara helt 100% säker vid en diagnos eller behandling. Det finns alltid en felmarginal. Sluta klaga, det börjar störa mig som fan.

Permalänk
Medlem

ush denna tråden inehåller typ allt man inte vill råka utt för...

Hoppas allt går bra för dig pale och att du snart får reda på vad det är för något.

Visa signatur

<mage> what should I give sister for unzipping?
<Kevyn> Um. Ten bucks?
<mage> no I mean like, WinZip?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Skönt att veta att de inte tidigt kan fastställa att det är en tumör. Det ökar chanserna att det inte är malignt iaf. Det kan mkt väl vara en inflammation eller broskbildning som du säger. Vi får hoppas det iaf...

OffT: För övrigt så tycker jag att det är ett förbannat tjat om inkompetenta läkare. Jag har aldrig någonsin hört något gott om läkare på detta forum. Ni bara klagar och klagar hela bunten. Som jag tidigare har nämnt så har ni ingen som helst aning om vilka komplikationer som uppstår vid en diagnos. Ni tror säkert att bara för att ett visst tillstånd visar karakteristiska symtom så är det uteslutande en viss sjukdom. Så är det INTE. En läkare kan aldrig vara helt 100% säker vid en diagnos eller behandling. Det finns alltid en felmarginal. Sluta klaga, det börjar störa mig som fan.

Håller med dig där Lunaspice.
Det är iofs självklart att det kan vara svårt för en som inte är läkare att se hur pass svårt det är.
Men det finns ju hur monga olika saker som hällst olika ting kan vara.
Så det är lite fel att kräva utav en person (en läkare) att på rak arm och kort tid säga precis vad det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Skönt att veta att de inte tidigt kan fastställa att det är en tumör. Det ökar chanserna att det inte är malignt iaf. Det kan mkt väl vara en inflammation eller broskbildning som du säger. Vi får hoppas det iaf...

OffT: För övrigt så tycker jag att det är ett förbannat tjat om inkompetenta läkare. Jag har aldrig någonsin hört något gott om läkare på detta forum. Ni bara klagar och klagar hela bunten. Som jag tidigare har nämnt så har ni ingen som helst aning om vilka komplikationer som uppstår vid en diagnos. Ni tror säkert att bara för att ett visst tillstånd visar karakteristiska symtom så är det uteslutande en viss sjukdom. Så är det INTE. En läkare kan aldrig vara helt 100% säker vid en diagnos eller behandling. Det finns alltid en felmarginal. Sluta klaga, det börjar störa mig som fan.

Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att ställa diagnoser och jag är fullt medveten om att det finns duktiga och omtänksamma läkare.
Men när man nästan dött bara för att några nötter varit helt insöade på sin egen teori och inte ens brytt sig om att ta ett enkelt prov så är det ganska lätt att klaga kan jag lova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Skönt att veta att de inte tidigt kan fastställa att det är en tumör. Det ökar chanserna att det inte är malignt iaf. Det kan mkt väl vara en inflammation eller broskbildning som du säger. Vi får hoppas det iaf...

OffT: För övrigt så tycker jag att det är ett förbannat tjat om inkompetenta läkare. Jag har aldrig någonsin hört något gott om läkare på detta forum. Ni bara klagar och klagar hela bunten. Som jag tidigare har nämnt så har ni ingen som helst aning om vilka komplikationer som uppstår vid en diagnos. Ni tror säkert att bara för att ett visst tillstånd visar karakteristiska symtom så är det uteslutande en viss sjukdom. Så är det INTE. En läkare kan aldrig vara helt 100% säker vid en diagnos eller behandling. Det finns alltid en felmarginal. Sluta klaga, det börjar störa mig som fan.

Du Lunaspice, min första tanke (efter tumör)på första inlägget var att det kanske kunde vara någon form av Cysta(men jag är ju inte blivande läkare utan bara undersköterska på gräsrotsnivå;)

Vad gäller inkompetenta läkare, så kan jag inte annat säga än att det är få gånger man råkar ut för dessa, och precis som du säger så är det inte direkt lätt att ställa diagnos, även om jag inte gav diagnoser eller prognoser när jag jobbade i vården, så hade man ju viss överblick över hur mycket arbete, undersökningar och diskussioner som behövs för att ibland överhuvudtaget kunna ställa en diagnos.

Det många inte tänker på när det klagar på kanske främst väntetider på akutmottagningar är att, läkarna kan ha förbannat mycket att stå i, förutom att vara till hands på akuten, så ska det samtidigt hinna med sina patienter på avdelningarna samt kanske en sväng till operation om det skulle dyka upp ett trauma eller två.

Sedan så tänker ju inte alla tänker på varför en person som kommer efter mig, får träffa en läkare före mig, alla ska ju inte till samme läkare.:rolleyes:

[-Pale-]
Jag hoppas de besked du får är bra.
Tankarna finns hos dig.

Permalänk
Medlem

skrämmande nog så finns det väldigt inkompetenta läkare..och alla verkar vara samlade på ett och samma ställe, främst på en viss vårdcentral i Gottsunda centrum i Uppsala.

varenda gång jag har varit där så har de alltid sagt att det inte är något och att jag ska gå hem...
Sist jag var där så hade jag förbannat svårt att andas, det raspade i lungorna,hostade som en galning o jag hade förjävligt ont i halsen, inget sa dom säkert bara liten förkylning, här ta lite hosdämpande.

Jag upptäcker att jag bara mår värre o värre och åker till en akutmotagning på ett annat ställe och de blir helt förfärade när jag säger att jag har fått hostdämpande.
Jag hade tydligen lunginflammation som gått riktigt långt och förvärrats betydligt av att jag fått hostdämpande som då hindrede mig från att hosta upp allt slem som bildades i lungorna utan istället bidrog med att få ner mer slem dit.

Hursomhelst har jag ALLTID fått fel diagnos när jag har varit i vårdcentralen i gottsunda.
har helt slutat gå dit nu...

Visa signatur

Drink from me and live forever
What else can I do than just smile?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Du Lunaspice, min första tanke (efter tumör)på första inlägget var att det kanske kunde vara någon form av Cysta(men jag är ju inte blivande läkare utan bara undersköterska på gräsrotsnivå;)

Vad gäller inkompetenta läkare, så kan jag inte annat säga än att det är få gånger man råkar ut för dessa, och precis som du säger så är det inte direkt lätt att ställa diagnos, även om jag inte gav diagnoser eller prognoser när jag jobbade i vården, så hade man ju viss överblick över hur mycket arbete, undersökningar och diskussioner som behövs för att ibland överhuvudtaget kunna ställa en diagnos.

Det många inte tänker på när det klagar på kanske främst väntetider på akutmottagningar är att, läkarna kan ha förbannat mycket att stå i, förutom att vara till hands på akuten, så ska det samtidigt hinna med sina patienter på avdelningarna samt kanske en sväng till operation om det skulle dyka upp ett trauma eller två.

Sedan så tänker ju inte alla tänker på varför en person som kommer efter mig, får träffa en läkare före mig, alla ska ju inte till samme läkare.:rolleyes:

[-Pale-]
Jag hoppas de besked du får är bra.
Tankarna finns hos dig.

Hrm, nja...jag vet inte det jag. Eftersom det satt precis PÅ sternum (bröstbenet) så tycker jag det verkar lustigt. Cystor brukar väl ett mindre hålrum beklätt med endotel eller epitel? Isf skulle det sitta BAKOM bröstbenet och därför inte kunna skapa en utbuktning eftersom skelettet är avsevärt mkt hårdade än endo/epitelvävnad. Men som sagt, jag har 2,5 år kvar så jag, lixom andra, spekulerar bara.

Vilken avd. jobbade du på? AVA?

EDIT: Utan er USKor så skulle vården stanna totalt dock. Helt otroligt bra jobb ni gör...jag önskar att alla i vården hade den passionen till pat. som de flesta USKor har. Då skulle kvaliteten vara mkt högre...ville bara säga det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att ställa diagnoser och jag är fullt medveten om att det finns duktiga och omtänksamma läkare.
Men när man nästan dött bara för att några nötter varit helt insöade på sin egen teori och inte ens brytt sig om att ta ett enkelt prov så är det ganska lätt att klaga kan jag lova.

När jag var liten åkte jag på en släng kampfilobakter (stavning). Åkte in på sjukhus efter ett tag, gick ner otroligt mycket i vikt och kunde inte äta någonting. Läkarna trodde att jag hade cancer och drog det för morsan, var nog kul för henne att höra det.
Roliga är att jag hade fått kampfilobakterna på dagis pga att de inte stekte kycklingen vi hade fått till middag tillräckligt noga. Så då satt jag med en förstoppning av typen xxl, förgiftning pga ehm, nämnda orsak osv.
Fick laxeringsmedel i mun, näsa och baken. Efter det ordnade det sig, men jag var ändå nära att dö om läkarna inte hade kommit på vad det var jag hade.

lunaspice: en cysta är en ansamling organiskt material va? Hört av vissa att det är en godartad tumör.