Vilka hårddiskar presterar bäst i Raid-0 ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
funken:

Är dina Raptor RAID0 värden typiska?

Nya raptorn på 76gb eller vad det är är ordentligt mycket snabbare än vanliga raptorn som enligt mig var en liten besvikelse. Nya raptorn verkar dock vara det den gamla borde ha vart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Nya raptorn på 76gb eller vad det är är ordentligt mycket snabbare än vanliga raptorn som enligt mig var en liten besvikelse. Nya raptorn verkar dock vara det den gamla borde ha vart.

Men med tanke på att man får 2,5 36mb Raptors för priset av en ny 74mb, så blir situationen annorlunda. Jag är skitnöjd med mina, även om de låter lite för mycket för min smak. Jag kommer nog att handla två till och köra alla fyra i RAID 0. Lär bli bra drag....:)
Efter att ha testat lite olika benchmarks, så insåg jag också att SiSoft inte var det bästa programmet.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Men med tanke på att man får 2,5 36mb Raptors för priset av en ny 74mb, så blir situationen annorlunda. Jag är skitnöjd med mina, även om de låter lite för mycket för min smak. Jag kommer nog att handla två till och köra alla fyra i RAID 0. Lär bli bra drag....:)
Efter att ha testat lite olika benchmarks, så insåg jag också att SiSoft inte var det bästa programmet.

Med tanke på hur mycket 4st Raptor i raid-0 skulle skyffla,kan man inte låta bli att undra om inte PCI-bussen kommer att bli flaskhals...;)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Med tanke på hur mycket 4st Raptor i raid-0 skulle skyffla,kan man inte låta bli att undra om inte PCI-bussen kommer att bli flaskhals...;)

Jo, men till våren kommer den nya PCI:n.....:)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Permalänk

Är det värt för en enkel användare (läs nybörjare) att satsa på 2 Raptor 36 GB diskar i RAID-0? Eller man ska satsa på 1 och sen köra lagring för resten av pengarna?