Permalänk

p4 moderkort

hmmm... sitter och fundrar lite på min gammla dator (en Dell) och vill klocka sönder den lite...

Processor: http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/CPU-Z.JPG

Nu så skulle jag villja ha tipps på ett SD-ram mobo, eller ett riktigt billigt ddr-ram mobo...

samt kylning till ett humant pris...

p.s. Nån som har någon koll på steppings (kollade på google, men hittade inget, och på overklockers.com, inte heller där hade de nån):
SL59V, Costa Rica... d.s.

Visa signatur

Barton 2500+ @ 3400+//512mb twinmos winbond PC3200//Western Digital Cavior (8mb) 80gb HD//Powercolor Radeon 9800pro 128mb//Logitech mx500//

Permalänk
Hedersmedlem

En gammal Willamette, klockar skit och presterar i största allmänhet skit.

Dessutom är det Socket 423, så de nya roliga moderkorten passar inte. Mitt råd, köp nya AMD prylar och klocka skiten ur, Duron 1.6GHz + NF7-S kan du nog ha skojj med

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Duron... du har iaf humor, alltid nåt

Om man nu envisas med att köpa AMD, varför köpa suron när xp e så pass billiga på de lägre frekvenserna?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Hedersmedlem

För att den ya Duron med Applebredkärnan är en XP Thorughbred med cachen avklippt... Bind ihop några L2 bryggor och vipps så har du en XP. Och så verkar de klocka förbannat bra, har sett en del uppe i ~2.2GHz med originalspänning.. men man skall helst få en olåst version då förstås.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

grejen är att datorn jag har egentligen är en 2500+@2,3 med abit nf-7s...

Och p4:an är min gammla dator, som jag ändå inte har så mycket användning för...

Visa signatur

Barton 2500+ @ 3400+//512mb twinmos winbond PC3200//Western Digital Cavior (8mb) 80gb HD//Powercolor Radeon 9800pro 128mb//Logitech mx500//