Permalänk
Medlem

Mastodontpump

Sådärja, då var nya bautapumpen införskaffad till nya vattenkylningen. Pris: 2500kr. Max tryckhöjd: 4.9m, max flöde: 10l/m. Slänger med en eheim 1048 för att jämföra med
Nya vattenkylningen kommer bestå av ett DD RBX med nozzle #5, DD z-chip blocket, DD maze4 gpu, ClearFlex 60 slang samt en Heatercore. Får förhoppningsvis alla grejerna innan helgen

Hehe, glömde lägga till att det var en Iwaki Modell MD20RZ.

Permalänk
Medlem

Knös!
Ska man vara värst så köper man Iwaki

Permalänk
Medlem

badboy!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Manligt helt enkelt.

Antar att den inte vibrerar som en Eheim?

Permalänk
Medlem

vad har den för max-tryck ?

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Manligt helt enkelt.

Antar att den inte vibrerar som en Eheim?

Har inte kört den ännu så jag vet inte

Zejtan: 4.9m i tryckhöjd. Eller 0.49bar om du så vill. Eller 7.1psi.

Permalänk

10l/min är inte så mycket, men tryck det har den :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Lite väl dyr, men man får vad man betalar för :D.
Vet du om den klarar många minus?

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
10l/min är inte så mycket, men tryck det har den :).

Mjo jag vet, men jag kommer köra med nozzle #5 till rbx-blocket som är väldigt restriktiv. Samt gpu och nordbryggeblock.

Pandrone: Enligt specifikationerna 0 grader. Men jag vet inte om det stämmer så bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Gulligt
Snabb leverans HMB

Fö pumpen ger inget tryck den ger ett flöde;)

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Hedersmedlem

Nice pump, ser massiv ut!

ClearFlex-slangen rockar kan jag lägga till, kör sådan nu

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Fet pump, men ser inte anledningen till att köpa en så dyr pump, när en 1250 säkerligen täckt behoven mer än väl.?!

Iwaki.n är ju lixom inte så liten heller.

Permalänk

Han behöver la det värsta till SM?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

3dmark-sm, eller överklocknings-sm. kolla www.nordichardware.se

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade vidundret och hyr mycket låter den? GÅR den att köras sänkt i vatten?

Visa signatur

xp 2500+ @ 3200+ (200*11)| nf7-s| twinmos pc 3200 256 mb| radeon 9700 pro (400/325)| cpu, nb, gpu sind waterchilled =)|

Permalänk
Medlem

vad ska man med pump till i sm när man har flytande kväve

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robinov
hur mycket kostade vidundret och hyr mycket låter den? GÅR den att köras sänkt i vatten?

Varför skulle man köra den sänkt i vatten?
Den låter inte mycket....

Ang pumpvalet, med ett system som ger högt mottryck så är INTE en akvariepump bra. Visst den fungerar men den är på intet sätt optimal till applikationen.
Iwakipumpen är en riktig pump som är avsedd för industriellt bruk och det finns ingenting som den är sämre på än eheim lekpumpar...

visst den ger bara 10l/min men det gör den även när det är lite motstånd i systemet till skillnad från en eheim som skall ge 30l/min men i praktiken bara orkar med 5l.... Och vill man så är det bara byta impeller finns 10/20/40l/min impellrar

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Fet pump, men ser inte anledningen till att köpa en så dyr pump, när en 1250 säkerligen täckt behoven mer än väl.?!

Iwaki.n är ju lixom inte så liten heller.

Visst ligger nypriset på cirka 2500kr men jag fick den rätt billigt. Runt tusenlappen kan jag säga. Sen tror jag inte att en 1250 skulle fungera speciellt bra med den setup jag kommer köra.

Storleken är lite problematisk kan jag säga. Men jag vet på ett ungefär hur jag ska sätta allt i mitt chassi (som förövrigt inte är så stort ).

Thakrillo: Jag ska inte vara med i OC SM. Skulle jag vart det skulle jag inte sålt min prometeia

Robinov: Pumpen är inte gjord för att köras nedsänkt i vatten. Ljudnivå vet jag inte än. Måste skaffa lite gängtejp att sätta på nipplarna. Sen blir det att testköra pumpen.

Kan ju säga att pumpen väger as. En stor del av pumpen är gjord i stål eller vad det är. Tippar på en cirka 2.5kg.

Permalänk
Medlem

Lacka om den till svart eller liknande så får den en mer diskret färg
Lova att återkomma när du fått igång allt så man får se hur du har monterat den och hur systemet fungerar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Lacka om den till svart eller liknande så får den en mer diskret färg
Lova att återkomma när du fått igång allt så man får se hur du har monterat den och hur systemet fungerar!

Nejnej, inte ska jag lacka den. Fin som den är Sen ska jag självklart posta hur vattenkylningen blir

Permalänk

Nu spelar det väl inte så stor roll vilken radiator du använder?
Heatercore har ju lågt motstånd, men vill du kan du väl köra på t ex bix2 eller fleara HC på rad utan att få sämre flöde?

Flödet med min 1250 blev ca dubbelt så bra (lr hälften så dåligt) när jag tog bort en av de två HC jag använder

Är det någon skillnad på ClearFlex-slang och Tygon-slang? Om det inte är det kan jag säga att Tygon-slangen var en mycket trevlig uppgradering i mitt vattensytem iaf..

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Nejnej, inte ska jag lacka den. Fin som den är Sen ska jag självklart posta hur vattenkylningen blir

Måste du värkligen göra. Älskar byggen som inte har hållits tillbaka pågrund utav ekonomi

Btw: ehime 1250 (kör med sådan själv), tror ni att det kommer bli problem med 2st radiatorer(heatcores) samt WW block, shipset och gpu block? har uppgraderade bygget nästa klart...

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Hedersmedlem

Inga problem att klämma in Iwakipumpen och en 5l tank i servercuben iaf

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut

Btw: ehime 1250 (kör med sådan själv), tror ni att det kommer bli problem med 2st radiatorer(heatcores) samt WW block, shipset och gpu block? har uppgraderade bygget nästa klart...

Mvh

Jag har kört 2st heatercores och 3st block ett bra tag. Det funkar men skillnaden är stor gentemot 2st block och 1 heatercore som jag kör nu... ehiempumpen kommer inte ha något problem att få runt vattnet men flödet kommer inte att bli lika kraftigt. Med 2st heatercores tror jag ändå inte att det spelar så stor roll då vattnet kommer kylas jeeeekligt bra ändå...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Hombre, kan du göra mig en tjänst.
ta b - h - d måtten på den, gärna med en länk till hemsidan.
och bara en liten fråga... hur hårt klarar den trycka ?
hadde ju vart lite jobbigt om det "fuckar sig i röret" och pumpen trycker loss en kopling och pissar ner hela datan =(..... =D

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem

10 l/min med den jättepumpen? låter fjantigt eftersom eheim 1250 drar 20 liter/min och dessutom är av aningens smidigare storlek... 10 l/min är ju inte mer än eheim 1048...

Visa signatur

Abit AV8, Athlon 64 Venice 3200+, Asus 6800GT, 1024 Corsair XMS 3200LL

Permalänk
Hedersmedlem

Men smarto... finns nått som kallas UPPFORDRINGSHÖJD och en eheim 1060 har 0l/min vid 3 meter
den Iwaki som hmb skaffat ger 8l/minut vid den höjden
vad säger det då
Jo att med motstånd i systemet så kommer flödet från iwakin att påverkas marginellt medan eheimpumpen som itne är byggd för att pumpa med motstånd tappar i princip allt flöde, ju restriktivare system desto större skillnad, spec en lekpump som 1048... den kommer inte att ge mycket mer än en ränil vid lite motstånd

iwaki spec hittas på www.iwaki.se

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nTa
10 l/min med den jättepumpen? låter fjantigt eftersom eheim 1250 drar 20 liter/min och dessutom är av aningens smidigare storlek... 10 l/min är ju inte mer än eheim 1048...

Om du läser igenom tråden lite mer nogrannt kommer du se att allt inte handlar om x l/m, det handlar även om pumpen orkar pressa vatten genom alla vattenblock och radiatorer. En Eheim 1250 pumpar inte 20l/min i praktiken. Möjligtvis i ett akvarium.

Edit:

The hann före

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nTa
10 l/min med den jättepumpen? låter fjantigt eftersom eheim 1250 drar 20 liter/min och dessutom är av aningens smidigare storlek... 10 l/min är ju inte mer än eheim 1048...

Jaja, flexa på med din 1048 du

Zejtan: 10,5x21x13cm ungefär (bredd x längd x höjd) Detta utan de kromplätterade nipplarna på mina bilder.