Permalänk

in köp av nytt nätagg

jag har köpt en ny 160Gb hdd, och jag vet att jag behöver mer kraft för att datan ska fungera rätt, så jag behöver ett nyt nätagg
just nu har jag 360W

och...

Chassi: Chieftec Midtower Dragon DX-01BD
Moderkort: ABit SR7-8x
Processor: Intel Pentium 4 - 2.8GHz/533MHz
Chassifläktar: 5st Sunbeam Green LED 80mm fläktar, 26dBa, 35CFM
Grafikkort: Hercules 3D Prophet 9800 Pro
Hårddisk1: Seagate 80 Gb 8Mb
Hårddisk2: WC 200 Gb 8Mb
Minne: 1GB 2xTwinMos PC2700 Original 512MB DDR-DIMM
DVD/CD: Sony Combo 48x/24x/48x/16x

så plus den nya hdd, vilken typ av Watt ska jag köpa??

Permalänk
Medlem

typ av watt? lol

Anyway, stirra dig inte blind på wattantalen... varför ska du byta? 360 måste väl räcka?

Permalänk
Medlem

360W räcker gott och väl.. Du kan pula in minst 5 diskar till efter det på dina "typ av watt"

Permalänk
Medlem

360W Borde väl räcka? Kan dessutom inte låta bli att kommentera dina stavfel. "in köp", "nyt", "datan", "så plus den nya HDD", "vilken typ av watt". Jag menar absolut inte att vara elak eller så, bara att du kanske skulle tänka på att skriva lite mer korrekt. Förlåt om du tar illa upp, kan ta bort det om du så vill.

Permalänk
Medlem

jag kör följande dator på 230w så kör på ....system står i sign

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk

jag hade fick 5000pts mer i ett bechmark test, när jag tog bort en cd-rom jag hade förut, så det det måste va att jag har förlite Watt

Permalänk
Medlem

err?! Vilket benchmark test var det?

/ucamper

Visa signatur

Barton@2100MHz, GF4@320/735, 1024MB, Asus A7N8X, WD120GB, SB Live

Permalänk

Det är inte watt som är viktigast, det är hur många ampere agget klarar att leverera. Satsa på ett agg med hög ampere på alla spänningar, detta betyder oftast att man blir tvungen att lägga ner några hundringar extra för att få kvalitet och stabilitet. Men vadå, utan ett bra nätagg i datorn så spelar det ju ingen som helst roll vad du använder för andra komponenter, datorn kommer mest troligt inte att fungera som den ska.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlon_1000
Det är inte watt som är viktigast, det är hur många ampere agget klarar att leverera.

Ehm... watt är en mätenhet på effekt.
P = U*I

Med andra ord så innebär det att ju fler watt som ett nätagg klarar av desto mer ström kan det leverera.

Det du sa är ungefär lika logiskt som "Storleken har ingen betydelse, sålänge den inte är liten".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Ehm... watt är en mätenhet på effekt.
P = U*I

Med andra ord så innebär det att ju fler watt som ett nätagg klarar av desto mer ström kan det leverera.

Det du sa är ungefär lika logiskt som "Storleken har ingen betydelse, sålänge den inte är liten".

du vet väl att nätaggen i datorer kan leverera olika spänningar?

det kan vara så att ett nätagg bara kan ge 1A på 5volt men 30A på 12volt (kanske lite överdrivet exempel...(och det ska kanske vara lite fler spänningar)). Det är på 360Watt men en dator skulle nog inte gå så bra på det.

men att kolla på watt är inte så fel, har man hur många watt det kan ge på varje utspänning så är det ett bra mätsätt.

Har jag fel skyller jag det på skolans undermåliga utbildning