Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Löd nipplarna istället

det gjorde ajg nu nyckter .....

Permalänk
Medlem

hej, hmm beklagar mitt förra inlägg men idag ska vi nog ta hand om GPU modden, jag funderar på att lappa coren med fint sandpapper, är '600 bra tror ni?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

du ska ha mycket finare, 1000 minst. 600 är ju vad man har för att det inte ska synas "repor" igenom när man lackar tror det ska vara ganska mycket finare en så.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

moddat onykter, med elverktyg, o så vaknar man på morgonen med den trevliga upplevelsen med ett kapat finger

ville bara ge exempel

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Satt en dag och beklagade mig över mitt sunkiga A7V8X...
polarn satt med en 233 och beklagade sig över att han bränt sitt A7V333...
jag hade länge funderat över att köpa ett nf7. men jag tyckte inte att plånboken hängde med där.
så på kvällen så hojtar polarn till och säger att datorbutiken har gjort en tabbe och lagt nf7´t fel, jag tittar och märker att det ligger under moderkort för typ 1200 och under fyndvara för typ 775. sviiiinbilligt tänker jag och köper det...tar ut det från posten å far hem med det till polarn som jag satt på lan hos.
tänker senare att fan man kanske skulle fira det nya kortet, far till en annan polare och sätter sig å dricker bärs sprit å allt förbannat.
polarn ringer och säger: "ska du ha skuts?" jag svarar: "Ja"
kommer hem och säger: "fan man kanske skulle pröva den nya mammaplankan!"
polarn säger: "ge fan du är på fyllan!"
"nej" säger jag och sätter mig med grejjerna...sätter chassiet i knät å grejjar å donar..skruvar fast moderkortet. på me prolle, kylpasta, fläns å en CPUfan.
dit med minnen IDE kablaget, start, resett, och så vidare.
startar burken med får ingen bild..tänker vafan! går bort till soffan säger till polaren: "jag visste att jag skulle få ett sånt där jävla ambulans helvete!!" är tyst i 2 sekunder och däckar sedan på plats....vaknar på morgonen av att burken står och går som en drömm.

polarn säger: du hade tryckt in IDE pinnar på disken din, brytit av minnessockel fästen, en IDE sockel på mobot. och du hade monterat kylflänsen åt fel håll.

jag la mig och sov i 3 timmar till :D:D

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem

fan vad ni whinar... det skall vara farligt att modda! annar så är det inge kul!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smile
fan vad ni whinar... det skall vara farligt att modda! annar så är det inge kul!

äntliugen en som fattar allt ! ( sorry öl kvällen igehn )

Permalänk
Medlem

Haha.. Asså det är förjävla roliga människor på swec
Så fort det handlar om bilar eller bärs så måste alla lägga en post

Citat:

Power_Slave_
startar burken med får ingen bild..tänker vafan! går bort till soffan säger till polaren: "jag visste att jag skulle få ett sånt där jävla ambulans helvete!!" är tyst i 2 sekunder och däckar sedan på plats....vaknar på morgonen av att burken står och går som en drömm.

polarn säger: du hade tryckt in IDE pinnar på disken din, brytit av minnessockel fästen, en IDE sockel på mobot. och du hade monterat kylflänsen åt fel håll.

HAHA!!
Wasn't I nice?
Du skulle sett mig när jag satt med platttång och sakta med säkert drog ut pinnarna i hårddisken... Lite för hårt och jag hade ryckt ut dom Slet som en dåre för å få till skiten iaf

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H