Permalänk
Medlem

Använder 3 st, har dock en gång i tiden använt alla (5 st) så personligen vill jag inte ha mindre PCI platser. ..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Japp
Använder 3 st, har dock en gång i tiden använt alla (5 st) så personligen vill jag inte ha mindre PCI platser. ..

Nä, svårt att få i korten då.. hehe.. eerhm..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Permalänk

2 st, NIC/Ljudkort

Permalänk

Förra:

Ljud
Nätverk
Tv-kort
USB 2.0

Nu:

Tv-kort

Permalänk
Medlem

Jag änvänder 3 st
1. Nätverkskort
2. Kontrollerkort
3. Ljudkort

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

0 på min primära dator
2 på min routerdator
1 på min webserver

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Permalänk
Medlem

En tas upp av optisk ljud utgång, SCSI-kort, Nätverk, Modem, en tas upp av extra USB portar, en tas upp av nått billit meck som jag köpt på R-Data...

Röstade på 5... egentligen borde det vara 6 eller 3...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Dålig tråd, man kan inte välja 0

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller att det är omotiverat med många pci, brukar alltid se till att ha 6 st pci, men blev 5 i detta fallet, och alla är fulla, 1 st är blockade av grafikkorts kylning, sedan ljudkort, ett ata kontrollerkort, ett raidkort, och slutligen ett extra nätverkskort pga att jag delar internet med datorn, visst, skulle kunna köra med internt ljudkort, ha en server som delar, ha moderkort med allt på, men så är inte fallet, jag kan nu till exempel inte ha tv kort om jag skulle vilja det (har AIW men om jag inte haft det) eller liknande. dock är ljudkortet som hängde med inte speciellt bra, och jag ville inte lägga 700 spänn extra för raid o gbit lan, o hade endå det andra redan

så visst, beror helt på hur många pci man behöver, och hur systemet är uppbyggt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Om det är ett Abit-KG7 du enligt din profil sitter på så har du ju inte direkt Soundstorm på det kortet.

Har ett NF7-S V2.0 / KG7 har inget inbyggt

....kanske skall uppdatera profilen, har inte direkt brytt mig verkar det som.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

0

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

2 st
Ljud: Soundblaster Live! 5.1
Nätverkskort:
D-Link 10/100

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.