Permalänk

böja kopparrör

Tjo håller på med ett chassibygge och ska ha i vattenkylning i denna, av nån mystisk anledning har jag bestämt mig för att ha kopparrör i vattenkylningen.

Men då kommer ju problemet att böja kopparrör utan att de viker sig. Läste i någon tråd för ca en vecka sen så hade nån gjort detta med ett verktyg han/hon hade på bild som verkade väldigt smidigt. tänkte bara kolla vad ett sådant verktyg heter och vad det ca kostar. Finns väll på närmaste vvs återförsäljare. Men jag har några mil in till stan så jag vill gärna veta att den inte knäcker min budget

Forumet jag såg verktyget på var antingen här eller på bit-tech. men jag lyckas inte finna det igen.

Permalänk

Edit: länken funkade inte så, 30-8186 och 30-8187
http://www.clasohlson.se

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schlbuditz
En sån här kanske du menar?

http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q121q234q415q419&ic=N&...

Precis

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

Japp en sån var jag ute efter.... kanon...

Permalänk
Medlem

Skippa bockarna, för att få en fin och snäv böj bör du använda färdiga 90-gradersböjar, blir garanterat mycket snyggare och enklare.

Permalänk
Medlem

Eller gör det på fattigmansvis; fyll röret med sand och plombera ändarna och sen böjer du röret. Sanden förhindrar röret att vika sig.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk

Har för mig att det finns långa "fjädrar" som man kan stoppa in som oxå förhindrar att det blir platt, det kanske är lättare att lyckas med än sand

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk
Medlem

Eller så köper man en såndära som Jesse James har

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicksilver
Har för mig att det finns långa "fjädrar" som man kan stoppa in som oxå förhindrar att det blir platt, det kanske är lättare att lyckas med än sand

Sånna använder man väll till pvc rör?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicksilver

Det använder man när man bockar pvc-rör.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."