Permalänk

DC knas

varför kommer inte fram några sökresultat på dc när jag har brandväggen på???. jag har xp pro å använder den inbyggda brandväggen. helskumt

Permalänk
Medlem

testa och ställ om passive/active mode

Permalänk

vart och hur?

Permalänk
Medlem

I settings inne i programet.

Permalänk
Medlem

Xps brandvägg är inget att ha. Den gör mer onytta än nytta. Stäng av den och skaffa dig en riktig brandvägg. Jag rekommenderar sygate personal firewall.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Xps brandvägg är inget att ha. Stäng av den och skaffa dig en riktig brandvägg. Jag rekommenderar sygate personal firewall.

instämmer. den drar lite resurser också.

Permalänk

ok, tack för alla svar, funkade skitbra

Permalänk
Medlem

Usch.. Usch.. Usch.. USCH för mjukvarubrandväggar. Släng dem allihop åt helvete. Gärna ut genom ett fönster på vägen. Har man modem behöver man dem inte. Har man bredband använder man en router med NAT istället. Mjukvarubrandväggar gör mer skada än nytta.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

alla kanske inte har bredband eller modem. det är då fan så mycket bättre än att va utan...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lord Lothar: Vad har du då?

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Usch.. Usch.. Usch.. USCH för mjukvarubrandväggar. Släng dem allihop åt helvete. Gärna ut genom ett fönster på vägen. Har man modem behöver man dem inte. Har man bredband använder man en router med NAT istället. Mjukvarubrandväggar gör mer skada än nytta.

Jasså så dessa fungerar inte och gör mer skada än nytta? Kan du förklara för mig vad du baserar ditt uttalande på? Samt vad som får dig tro detta och ev. din källa ?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Usch.. Usch.. Usch.. USCH för mjukvarubrandväggar. Släng dem allihop åt helvete. Gärna ut genom ett fönster på vägen. Har man modem behöver man dem inte. Har man bredband använder man en router med NAT istället. Mjukvarubrandväggar gör mer skada än nytta.

Det är tvärtom! NAT ställer till det! Hur roligt är det att sitta på en BBB-lina och ha ett internt ip samt att man inte kan peka en port till flera interna ip nummer? Svar: det är inte roligt alls.

Ussh, NAT är djävulens påfund. Säkerheten är god med NAT, men det är inte värt besväret.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Det är tvärtom! NAT ställer till det! Hur roligt är det att sitta på en BBB-lina och ha ett internt ip samt att man inte kan peka en port till flera interna ip nummer? Svar: det är inte roligt alls.

Ussh, NAT är djävulens påfund. Säkerheten är god med NAT, men det är inte värt besväret.

Tsk. Man måste ju kunna hantera NAT också om man ska använda det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Jasså så dessa fungerar inte och gör mer skada än nytta? Kan du förklara för mig vad du baserar ditt uttalande på? Samt vad som får dig tro detta och ev. din källa ?

Helt taget ur luften. Och det har en kompis sagt.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Om man varken har modem, eller bredband, då har man väl inte så mycket på dc att göra? :). Nästan lite meningslöst, om man är inte har någon uppkoppling.