Permalänk
Medlem

Brainfuck

Med tanke på tråden om skumma programeringsspråk

http://www-2.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/Gallery/css-brainfuck.txt

Dvd-dekryptering i brainfuck. Mkt skumt...:-)

Permalänk
Avstängd

det var den mest skumma kod jag någonsin sett, men den var vackert uppdelat i "pyramider"

Vart kan man läsa mer om detta språk?
äh, lika bra att jag dyker ut på google direkt

Permalänk
Medlem

The International Obfuscated C Code Contest
http://www.ioccc.org/

Missile Command någon?

#include <X11/Xlib.h> #include <unistd.h> typedef long O; typedef struct { O b,f,u,s,c,a,t,e,d; } C; Display *d; Window w; GC g; XEvent e; char Q[] = "Level %d Score %d", m[222]; #define N(r) (random()%(r)) #define U I[n++]=L[n]=l; n%=222 #define K c=-l.u; l=I[i]; l.t=0; c+=l.u #define E l.e--&&!--L[l.e].d&&(L[l.e].t=3) #define M(a,e,i,o) a[0]=e,(a[1]=i)&&XFillPolygon(d,w,g,(void*)a,o,1,1) #define F return #define R while( #define Y if(l.t O p ,B, D,A=6,Z ,S=0,v= 0,n=0,W=400 ,H=300,a[7] ={ 33,99, 165, 231,297,363} ; XGCValues G={ 6,0 ,~0L,0,1} ; short T[]={ 0,300,-20,0,4 ,-20,4,10,4,-5,4,5, 4,-20,4,20,4,-5,4,5,4, -10,4,20},b[]={ 0,0,4, 0,-4,4,-4,-4,4,-4,4,4} ; C L[222],I[222];dC(O x){ M(T,a[x],H,12); } Ne(C l,O s) { l.f=l.a=1; l.b=l.u=s; l.t=16; l.e=0; U; } nL(O t,O a,O b,O x,O y,O s,O p){ C l; l.d=0; l.f=s; l.t=t; y-=l.c=b; l.e=t==2?x:p; x-=l.s=a;s=(x|1) %2*x; t=(y|1)%2*y; l.u=(a=s>t?s: t)>>9;l.a=(x<<9)/a;l.b=(y<<9)/a; U; } di(C I){ O p,q,r,s,i=222;C l; B=D=0; R i--){ l=L[i]; Y>7){ p=I.s -l.s>>9; q=I.c-l.c>>9; r=l.t==8?l.b: l.a; s=p*p+q*q; if(s<r*r||I.t==2&&s< 26) F S+=10; s=(20<<9)/(s|1); B+=p*s; D+=q*s; }} F 0; } hi(O x,O d){ O i=A; R i--&&(x<a[i]-d||x>a[i]+d)); F i; } dL(){ O c,r=0, i=222,h; C l; R i--){ l=L[i]; Y){ r++;c=l.f; Y==3){c=l.u; l.t=0; E; }R c--){-- l.u;h=l.c>>9; Y>7){XDrawArc(d,w,g, (l.s>>9)-++l.a,h-l.a,l.a*2,l.a*2,0 ,90<<8); if(!l.u){ I[i].t-=8; l=I[i]; } } else Y==2)M (b,l.s>>9,h,6); else XDrawPoint(d ,w,g,(l.s+=l.a)>>9, h=(l.c+=l.b)>>9); Y==4&&!l.u){ Ne (l,20); K; } Y&&l.t<3&&(di(l)||h> H)){ if(h>H&&(c=hi( l.s>>9,25))>=0){ dC(c); a[c]=a[-- A]; }Ne(l,30); Y==1){ E;K; } else c=l.t=0;} Y==1&&h<H -75&&!N(p*77)){ do{ nL(1,l.s,l.c, N(W<<9),H<<9,1,i+ 1); I[i].d++; }R N(3) ); K; l.u=c; c=0; } Y ==2){ l.s+=l.a+B; l.a= (l.e-l.s)/((H+ 20-h)|1); l.c+=l.b+D; M(b,l.s>>9,l.c>>9,6); } } L[i]=l; } } F r; } J(){ R A) { XFlush(d); v&&sleep( 3); Z=++v*10; p=50-v; v%2&&hi ((a[A]=N(W-50)+25),50)<0 &&A++; XClearWindow (d,w); for(B=0; B<A; dC(B++)); R Z|dL()){ Z&&!N(p)&&(Z-- ,nL(1+!N(p),N(W<<9), 0,N(W<<9),H<<9,1 ,0)); usleep(p*200); XCheckMaskEvent(d, 4,&e)&&A&&--S&&nL(4,a[N(A)]<<9,H-10<<9,e. xbutton.x<<9,e.xbutton.y<<9,5,0);}S+=A*100; B=sprintf(m,Q,v,S); XDrawString(d,w ,g,W/3,H/2,m,B); } } main () { O i=2; d=XOpenDisplay(0); w=RootWindow(d,0); R i--) XMapWindow(d,w=XCreateSimpleWindow(d,w,0,0,W,H,0,0,0)); XSelectInput(d,w,4|1<<15); XMaskEvent(d,1<<15,&e); g=XCreateGC(d,w,829,&G); srandom(time(0)); J(); puts(m); }

eller varför inte ett C program, makefile och shellscript i ett?

#include <stdio.h> #define true true /*:all CC=cc PROG=tomx false : make -f $0 $1 exit 0 all: $(PROG) %:%.c $(CC) $< -o $@ clean: rm $(PROG) .PHONY: /* true clean */ int main() {return!printf("Hello, world\n");}

Flygsimulator

#include <math.h> #include <sys/time.h> #include <X11/Xlib.h> #include <X11/keysym.h> double L ,o ,P ,_=dt,T,Z,D=1,d, s[999],E,h= 8,I, J,K,w[999],M,m,O ,n[999],j=33e-3,i= 1E3,r,t, u,v ,W,S= 74.5,l=221,X=7.26, a,B,A=32.2,c, F,H; int N,q, C, y,p,U; Window z; char f[52] ; GC k; main(){ Display*e= XOpenDisplay( 0); z=RootWindow(e,0); for (XSetForeground(e,k=XCreateGC (e,z,0,0),BlackPixel(e,0)) ; scanf("%lf%lf%lf",y +n,w+y, y+s)+1; y ++); XSelectInput(e,z= XCreateSimpleWindow(e,z,0,0,400,400, 0,0,WhitePixel(e,0) ),KeyPressMask); for(XMapWindow(e,z); ; T=sin(O)){ struct timeval G={ 0,dt*1e6} ; K= cos(j); N=1e4; M+= H*_; Z=D*K; F+=_*P; r=E*K; W=cos( O); m=K*W; H=K*T; O+=D*_*F/ K+d/K*E*_; B= sin(j); a=B*T*D-E*W; XClearWindow(e,z); t=T*E+ D*B*W; j+=d*_*D-_*F*E; P=W*E*B-T*D; for (o+=(I=D*W+E *T*B,E*d/K *B+v+B/K*F*D)*_; p<y; ){ T=p[s]+i; E=c-p[w]; D=n[p]-L; K=D*m-B*T-H*E; if(p [n]+w[ p]+p[s]== 0|K <fabs(W=T*r-I*E +D*P) |fabs(D=t *D+Z *T-a *E)> K)N=1e4; else{ q=W/K *4E2+2e2; C= 2E2+4e2/ K *D; N-1E4&& XDrawLine(e ,z,k,N ,U,q,C); N=q; U=C; } ++p; } L+=_* (X*t +P*M+m*l); T=X*X+ l*l+M *M; XDrawString(e,z,k ,20,380,f,17); D=v/l*15; i+=(B *l-M*r -X*Z)*_; for(; XPending(e); u *=CS!=N){ XEvent z; XNextEvent(e ,&z); ++*((N=XLookupKeysym (&z.xkey,0))-IT? N-LT? UP-N?& E:& J:& u: &h); --*( DN -N? N-DT ?N== RT?&u: & W:&h:&J ); } m=15*F/l; c+=(I=M/ l,l*H +I*M+a*X)*_; H =A*r+v*X-F*l+( E=.1+X*4.9/l,t =T*m/32-I*T/24 )/S; K=F*M+( h* 1e4/l-(T+ E*5*T*E)/3e2 )/S-X*d-B*A; a=2.63 /l*d; X+=( d*l-T/S *(.19*E +a *.64+J/1e3 )-M* v +A* Z)*_; l += K *_; W=d; sprintf(f, "%5d %3d" "%7d",p =l /1.7,(C=9E3+ O*57.3)%0550,(int)i); d+=T*(.45-14/l* X-a*130-J* .14)*_/125e2+F*_*v; P=(T*(47 *I-m* 52+E*94 *D-t*.38+u*.21*E) /1e2+W* 179*v)/2312; select(p=0,0,0,0,&G); v-=( W*F-T*(.63*m-I*.086+m*E*19-D*25-.11*u )/107e2)*_; D=cos(o); E=sin(o); } }

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Har skrivit ett fult litet program som översätter BF-program till C-kod. Rätt oanvändbart. Skulle kunna "förbättra" det lite men orka...

++++[>++++<-]>[>+++++<-]>++[>+>+>+>+<<<<-]>++.>--------.>---.>--..<<-----.>-.

Blir:

#include <conio.h> #include <stdio.h> #define A _++ #define S _-- #define U if(++p>u)p=l #define D if(--p<l)p=u #define L w(_){ #define R } #define G _=getch() #define P putchar(_) #define _ (*p) #define w while main() {char d[30000],_=d-1,*l=d,*u=d+29999;w(p++<u) {_=0;}p=l;A;A;A;A;L U;A;A;A;A;D;S;R U;L U;A;A;A;A;A;D;S;R U;A;A;L U;A;U;A;U;A; U;A;D;D;D;D;S;R U;A;A;P;U;S;S;S;S;S;S;S;S;P; U;S;S;S;P;U;S;S;P;P;D;D;S;S;S;S;S;P;U;S;P;}

Vilket matar ut "TJOPPEN". Programmering på hög nivå

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

Sjukt, mycket sjukt...

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

det är inte sjukt, brainfuck är ett språk med endast 8 operationer, vilket gör det coolt..
och otroligt simpelt..
skriv ett rot13 i brainfuck så kan ni allt om brainfuck.

Visa signatur

pub 1024D/6600D334 2006-03-29
Key fingerprint = 72B7 2466 1864 C5DF 4A01 A74D A438 7C46 6600 D334

Permalänk
Medlem

Helt jäkla otroligt, finns det någon som använder Brainfuck?!

Visa signatur

"I tried to be hardcore and all I got was this lousy T-shirt"

Permalänk
Medlem

klart det finns

Visa signatur

Processor : AMD XP 1700+ @ ( 1700+) | Moderkort : ASUS A7V266 | Minne : 512Mb Samsung PC2100 | HDD : IBM 60GXP 40Gb + IBM 120GXP 120Gb | Aggregat : 300W < Grafikkort : ASUS GeForce2 PRO 200/400 @ 229/456

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whizpah
Helt jäkla otroligt, finns det någon som använder Brainfuck?!

Det finns idioter till allt...

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cod
Det finns idioter till allt...

Uppenbarligen :O. Helt otroligt.. verkligen!

Visa signatur

Permalänk

Det är tur att det finns kommentarer

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Det finns det alltid

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brainfuck var ju stencoolt, ska fan lära mig det...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Hur i helvete funkar brainfuck?! jag fattar inget. jag vill bara kunna modifiera Hello World! lite, men inte ens det klarar jag.

>+++++++++[<++++++++>-]<.>+++++++[<++++>-]<+.+++++++..+++.[-]>++++++++[<++++>-] <.>+++++++++++[<++++++++>-]<-.--------.+++.------.--------.[-]>++++++++[<++++>- ]<+.[-]++++++++++.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Hur i helvete funkar brainfuck?! jag fattar inget. jag vill bara kunna modifiera Hello World! lite, men inte ens det klarar jag.

Vad sägs om att googla? Språket består av åtta tecken, så du kan omöjligt ens ha försökt att leta efter information själv.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Har faktiskt gjort ett Hello World i brainfuck.. sen tröttnade jag (mkt konstruktivt man gör på programmeringslektionerna i skolan ) Tänkte testa Malbolge näst

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Vad sägs om att googla? Språket består av åtta tecken, så du kan omöjligt ens ha försökt att leta efter information själv.

jo jag har googlat, men de där åtta tecknen förvirrar mig. jag fattar bara inget utav det.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Mitt Hello World (skrev exakt "Hello World!", utan citattecken) blev på 148 tecken vill jag minnas. Det försvann tyvärr vid formatering.

Skaparen av Malbolge skryter väl om att ingen någonsin lyckats skriva ett program i språket? Isf kanske det inte är lönt att försöka. Kan ha fel iofs.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Skaparen av Malbolge skryter väl om att ingen någonsin lyckats skriva ett program i språket? Isf kanske det inte är lönt att försöka. Kan ha fel iofs.

De har lyckats få fram ett "hello world" i malbolge nu, men de genererade visst koden med ett annat progg.

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Malbolge är rätt svårt, än så länge har ingen lyckats (tror jag) skriva ett program som skriver ut "Hello world!". Det närmaste man har kommit är "HEllO WORld", då genom att göra ett annat program (i Lisp) som i princip testar (nästan) alla möjliga kombinationer tills utskriften blivit tillräckligt nära "hello world"... mer info här

Hittade en rätt intressant länk här om diverse HelloWorld-program i massa konstiga språk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hello_world_program_in_esoteric_...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Master[B]
De har lyckats få fram ett "hello world" i malbolge nu, men de genererade visst koden med ett annat progg.

Coolt! Har du länk? Hur stort blev programmet?
[edit] Nevermind, hittade det. http://www.acooke.org/andrew/writing/malbolge.html

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Läste just om HQ9+. Väldigt coolt. Det borde man lära ut i nybörjarprogrammeringskurser.
http://en.wikipedia.org/wiki/HQ9_Plus

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

http://www2.latech.edu/~acm/HelloWorld.shtml
är klart värd att titta på

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
http://www2.latech.edu/~acm/HelloWorld.shtml
är klart värd att titta på

grym sida

Visa signatur

Confused by earlier errors. Bailing out...
pluggakuten.se - Din läxhjälp på internet

Permalänk
Medlem

Äh, WhiteSpace ( http://compsoc.dur.ac.uk/whitespace/index.php ) fanns ju inte med på era länksidor...

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

Eller det förträffliga språket Thiesen. Thiesen är ett programmeringsspråk vars enda instruktion är "Thiesen". Givetvis kan man ha argument till denna instruktion, exempelvis "Thiesen är snygg" vilket skulle innebära att Thiesen är snygg. Det finns andra argument oxo tex "ska" och ett exempel skulle då se ut som "Thiesen ska äta". Nåväl, det finns inte bara argument för Thiesen, det finns objekt oxo tex "bil". Ett exempel på hur objekt fungerar är "Thiesen har en bil". Man kan stacka flera argument på varandra oxo; "Thiesen borde egentligen duscha men har inte lust" är ett tydligt exempel på stackning utav olika argument.

Ett "Hello World" exempel i språket Thiesen följer:

;Thiesen skriver ut strängen "Hello World" på skärmen;

Som ni ser så är Thiesen ett väldigt enkelt språk att lära sig, dock så vill jag se om nån lyckas skriva ett spel i det...

Whitespace.... borde man inte göra ett programmeringsspråk som heter "Nothing"???

Ett "Hello World" exempel i Nothing:

Rätt avancerat va...

Eller ett språk som faktiskt heter "Hello World" och som är källkod och kompilator i ett... kolla:

Hello World

Vilket bra språk va...

Permalänk
Medlem

helt sjukt, Wierd programming language...

http://en.wikipedia.org/wiki/Wierd_programming_language

Sen är ju Whitespace och Malbolge också helt onödigt sjukt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

http://www.dangermouse.net/esoteric/chef.html
Det tycker jag att var tufft

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
http://www.dangermouse.net/esoteric/chef.html
Det tycker jag att var tufft

Haha ja =D

Förstår inte varför en del språk finns altså...

Ook# är ju också rätt onödigt...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB