Permalänk
Medlem

Loggas ut hela tiden!

Hejsan!

Fick idagarna en D-Link 604-router.
Har kopplat in allting rätt. Har också en splitter som gör så att det inte ska hoppa ur och så.(Kör nämligen en förlängningssladd till huvudjacket. Splittern kopplas in i modemet och sen till förlängarens telefonjack.

Jag kör med PPPoE när jag kommer in på internet. (Är inloggad på det nu). Men snart kommer väl internet hoppa ur igen. Jag har Glocalnet som isp.

Jag tog två screenshots på Internet-saken nere vid klockan.(De två datorerna)

En då den lyser:
http://www.grendosa.com/dump/tillgenglig.JPG

Efter jag varit inne på den bilden blir den sådan här:
(då blinkar den inte)
http://www.grendosa.com/dump/icketillganglig.JPG

Snälla hjälp mig! Desperat!

Permalänk
Medlem

har du uppdaterat firmware på d-linken.

Leta på dlink.se eller .com så hittar du till just din router. Hjälpte mig iallafall.. bruakde ha en massa avbrott innan på några minute per gång

Permalänk
Medlem

Jag tittade där på D-Links hemsida. Jag såg att deras senaste version av Firmware låg på v.2.20. På 192.168.0.1 står det att jag har Firmware v3.01

Någon med mer förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
Jag tittade där på D-Links hemsida. Jag såg att deras senaste version av Firmware låg på v.2.20. På 192.168.0.1 står det att jag har Firmware v3.01

Någon med mer förslag?

Du tittade väl på Dlink.se där jag hittade: Senaste firmware till DI-604 H/W Dx. Ver. 3.01b1

Beror ju på vilken hårdvaru version du har, men med tanke på att du säger 3.01 som nuvarande firmware så gissar jag på att du har just H/W Dx vilken ovanstående firmware är till för.

Står det att du har 3.01 eller 3.01b1 ?

I dom flesta av d-link's produkter har dom en länk till support.dlink.com vilket du inte skall använda för produkter sålda i europa, dumt?, javisst helt idiotiskt, jag har ringt och frågat dom om det inte är lite dumt att länka till usa när man inte får installera den firmwaren som finns där utan att riskera garantin, fick till svar att : "jo, det är det, men det fixar dom nog i nästa firmware", jag har efter det tankat hem 4 uppgraderingar till min trådlösa AP utan att det har gjorts något åt det

Sen vet jag inte om firmwaren är identisk för just 604 oavsett var man tankar den, det var den inte för min Dwl-2000AP iaf

Står förövrigt så här på den amerikanska sidan om DI-604:

"There are multiple revisions of the DI-604, each with version specific drivers, firmware, installation guides, and other resources. Please use the descriptions and diagrams below to identify your revision.

Note: The revision is located on the label on the bottom of the device next to H/W.

If you have revision D, then you have an European version of this router which D-Link USA does not support. "

Hoppas det var till någon nytta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [VTi]
har du uppdaterat firmware på d-linken.

Leta på dlink.se eller .com så hittar du till just din router. Hjälpte mig iallafall.. bruakde ha en massa avbrott innan på några minute per gång

Dlink.com är inget bra förslag då det är olika firmawares/hårdvaruversioner av DI-604 för den amerikanska och den europeiska marknaden.

Istället rekommenderas Dlink.se, Dlink.co.uk och http://tsd.dlink.com.tw/downloads.htm för firmawares.

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat in routern. Tankat hem upgrade till D-Linken. När jag startade det så hittade den inte routern.

Permalänk
Medlem

testade o ta ner 3.04b1 funkar ju fan mkt bättre nu det med dchp man kan ha static ip nu. fixade det jag hade stört mig på iaf.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

har precis samma problem och har testat med allt tankat alla firmware men den funkar ändå inte. ringde till supporten och dom har skickat en ny återstår att se om jag får samma problem..