Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lojje
Jag tittade där på D-Links hemsida. Jag såg att deras senaste version av Firmware låg på v.2.20. På 192.168.0.1 står det att jag har Firmware v3.01
Någon med mer förslag?
Du tittade väl på Dlink.se där jag hittade: Senaste firmware till DI-604 H/W Dx. Ver. 3.01b1
Beror ju på vilken hårdvaru version du har, men med tanke på att du säger 3.01 som nuvarande firmware så gissar jag på att du har just H/W Dx vilken ovanstående firmware är till för.
Står det att du har 3.01 eller 3.01b1 ?
I dom flesta av d-link's produkter har dom en länk till support.dlink.com vilket du inte skall använda för produkter sålda i europa, dumt?, javisst helt idiotiskt, jag har ringt och frågat dom om det inte är lite dumt att länka till usa när man inte får installera den firmwaren som finns där utan att riskera garantin, fick till svar att : "jo, det är det, men det fixar dom nog i nästa firmware", jag har efter det tankat hem 4 uppgraderingar till min trådlösa AP utan att det har gjorts något åt det
Sen vet jag inte om firmwaren är identisk för just 604 oavsett var man tankar den, det var den inte för min Dwl-2000AP iaf
Står förövrigt så här på den amerikanska sidan om DI-604:
"There are multiple revisions of the DI-604, each with version specific drivers, firmware, installation guides, and other resources. Please use the descriptions and diagrams below to identify your revision.
Note: The revision is located on the label on the bottom of the device next to H/W.
If you have revision D, then you have an European version of this router which D-Link USA does not support. "
Hoppas det var till någon nytta