Permalänk

Logitech z680

Uppenbarligen det fetaste man kan ha i ljudväg, om man inte kopplar burken på en reciever.

Men frågan är, vart hittar man den billigast och är den värd pengarna? Kan man koppla in den på stationära dvd'n och köra den som hemmabio? Det borde väl gå om den har optisk/coax eller?

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

en kompis har dom där högtalarna, iofs har han dom i datorn då ha nser alla filmer via datorn.

ljudet är riktigt bra han köpte på itbutikken för ganska längesen för ungefär samma pris som det är nu där, dock kostade dom på den tiden i sverige ca 4500 så priset har ju gått ner, men det är väll kring 3400 - 3500 som är billigast iaf enligt alla sökmotorer.

Han själv tycker att ljudet krossar hemmabiopaket som kostar 5000 - 6000 så det verkar ju prisvärt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Finns en bra recension på just detta system gjort av Sweclockers där du hittar dom flesta av svaren på din fråga(or). Billigast affären tror jag du kan hitta på www.pricerunner.se eller en liknande sida. Här är länken till Sweclocker´s recension,

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030527_logitech...

Mvh

Dobbelson

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Skulle nog köpt detta paketet istället
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=51160

Centrum är ett märke jag inte har hört speciellt mycket om... Färstärkaren ser bra ut på papper i alla fall, men högtalarna?

OT; Jag var och tittade efter Z680 idag, hittade det på en sunkig datorbutik här i stan... 4500:- skulle han ha!! Geezes... Måste gå att få tag på den billigare...! 3500-3700 har jag hört flera nämna, men även det är mycket slantar... tycker priset borde ha sjunkigt mer med tiden... Kan Creative Megaworks 550 som nämns i recensionen ovan, vara ett alternativ?

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk

centrum är ett jävla budget märke.... är det inte är värt att kolla på.... kan ju också tala om systemet inte har en chans mot system för 6000....om den som köpt ett system för 6000 vet vad han gör slår det logitech paket lätt....i vilket fall du koppla in den till en stationär dvd....hur som helst är det jävligt bra högtalare...har modellen under...basen ger inte vika om så maxar systemet...tack THX för det....=)

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

har en Centrum TV
helt klart bättre TV än vad man kan köpa på elgiganten för samma pris 2990kr då jag köpte.

så vill inte kalla centrum "ett jävla budget märke"

men hur det är med högtalare vettefan men om det är som med TV så ser jag inga problem.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

TJa, vad kan man säga? Vi ska köpa Z-680 här hemma, inget skit för 5000 som vi lyssnade på under mellandagsrean på expert. Det lät kanske bra, men volymen är kanske en fjärdedel av vad z-680 kan spela....

Jag KOMMER att bli nöjd - morsan också

Permalänk
Medlem

jag har haft z-680 i typ 2 veckor o jag e grymt nöjd med dom synd bara att man itne fick med coax lr optical cable sen så är basen lite väl dominerande men det är ju en inställningsfråga.annars är det en toppen anläggning med GRYMT ljud och bra anpassningsmöjligheter

Visa signatur

xp 2700, 9800pro, 512 twinmos pc 2700, antec sonata ! =))

Permalänk
Medlem

Har haft ett z-680 ett tag nu fungerar hur bra som helst
Fick med optisk kabel till mitt och coax tror jag om du undrar något är det bara fråga

Permalänk
Medlem

Har haft miz z-680 i ca 2 veckor. Suveränt ljud!!! Först tyckte jag att basen förstörde min punk, hardcore och metal... Men efter att ha monterat upp högtalarna på väggen, fått isär dem från varandra och ställt basen "mer öppet", är soundet perfekt! Har datorn och min stationära minidisc inkopplad, funkar skitbra. Inget brus heller, som man har läst om. Ska sälja min stereo nu, då z-680 slår skiten ur den

Och ja, det går att koppla in dvd-spelare. Fick dock inga optiska eller coaxkablar med, bara de som går till datorn...

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk

Låter ju alldeles underbart, gäller bara att få tag på en billig återförsäljare =D Problemet är bara att ljudet kommer troligen bli skumt när jag kopplar den till datorn... Jag har nämligen datorn inklämd i ett minihörn i vardagsrummet... Med ett hörndatorbord vinklat "från" hörnet, så det blir som en liten "skiljevägg" mellan mig och rummet... Trångt, kort sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu svävar jag bort från frågan men wtf!
Centrum är ett märke som NetonNet sjävla skapat och därför kan de vara tämligen billiga, men som sagt det är inga proffs prylar.. helt okay dock!!!

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp