Antivirusprogram i Windows 2000 Server

Permalänk
Medlem

Antivirusprogram i Windows 2000 Server

Vet någon vänlig själ av något dugligt litet antivirusprogram som fungerar under Windows 2000 Server?

Alla jag hittills provat tycker inte om att installera sig. Troligtvis av äckliga licensskäl och skit.

De jag provat är:

Kaspersky
F-Secure
PC-Cillin
Avast
McAfee (fast där buggade bara installationsprogrammet sönder)

Jag vill slippa några bloatade server-enterprise-tjofräs-tjugotusenanvändarehitochdit-versioner. Helst vill jag köra Kaspersky 3.5, så det bästa vore om nån visste nån metod att installera den...

Detta irriterar mig såpass mycket att jag kommer kasta ut Windows 2000 Server och börja köra Windows 2000 Pro igen, och därmed överge RAID-1, om jag inte får rätsida på detta.

Permalänk
Medlem

Symantec Norton AntiVirus 8.1 Corp Edition, antigen kör du serverversionen eller klient.

(dock inte gratis)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Norton Antivirus 5.0 rockade.
Sen kom Norton Antivirus 2000 (eller vilket årtal det hade i versionsnumret), det blev bloatat, hela programmet såg ut som en websida, och det sög i allmänhet.

Fick igång McAfee efter ominstallation av Internet Explorer, men då såg jag ju att man var tvungen att ha en registrerad user hos dom för att kunna uppdatera programmet automagiskt, virusdefinitioner och annat.

Fick även igång AntiVir Personal, det hära gratisprogrammet. Enkelt och bra interface, men verkar rätt odugligt.

Helst vill jag som sagt ha igång Kaspersky igen...

Permalänk
Medlem

och ? vad har 200 och 8.1 att göra med varandra ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
och ? vad har 200 och 8.1 att göra med varandra ?

2000 ska väl motsvara 6.0 kan jag tänka mig, eftersom 5.0 var versionen innan.

Citat:

Har du testat Nod32?
http://www.nod32.com/home/home.htm

Jo, men de ska ju ha betalt för uppdateringarna.

Nu har jag iallafall hittat något som får duga tillsvidare, AVG. Det har automagiska gratis uppdateringar och lite sånt, och klagar inte på att det är 2000 server eller på att jag inte har köpt det eller något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niel
2000 ska väl motsvara 6.0 kan jag tänka mig, eftersom 5.0 var versionen innan.

Mja ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Norman Virus Control fungerar iaf i windows server 2003.
www.norman.com
Tror det är 30 dagars fritt test av det innan man måste betala för att få uppdateringar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG