Permalänk
Medlem

En gång så fick jag Bone Gaiters på första Wererat Leader jag anföll i EF (hade loggat ur i ett rum). För det mesta är det dock fjuttigt med Adena eller inget alls.

Permalänk
Medlem

fått 2 shilen dagger värde: 1Mille styck. annars inget som e jätte kul.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
fått 2 shilen dagger värde: 1Mille styck. annars inget som e jätte kul.

Någon gång lär du få den där feta droppen du också. Det är mest tur... eller så får man ersätta tur med uthållighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Någon gång lär du få den där feta droppen du också. Det är mest tur... eller så får man ersätta tur med uthållighet.

kan tilllägga att detta var innan dom ökade dropraten

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Tjo, Jag har funderingar på att prova lineage2. Jag hittar dock ingen sida om priser? Antar att det finns ngn typ av aktiverings kostnad samt måndads avgift?

Har tankat det från http://www.lineage2.com/ . Var och hur aktiverar jag ett account?

Undrar också vilken server som rekommenderas, värkar som många spelar på "Erica".

Tack på förhand..

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedghost
Tjo, Jag har funderingar på att prova lineage2. Jag hittar dock ingen sida om priser? Antar att det finns ngn typ av aktiverings kostnad samt måndads avgift?

Har tankat det från http://www.lineage2.com/ . Var och hur aktiverar jag ett account?

Undrar också vilken server som rekommenderas, värkar som många spelar på "Erica".

Tack på förhand..

Du måste köpa spelet online eller köpa det från webhallen för att få spela det oavsett gamecard/mastercard/visa. man kan inte bara ladda ner det och sedan plug and play med gamecardet eller visa. man kommer inte ifrån att köpa spelet hur som helst vad jag vet.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk

det går att ladda ner från deras sida.
så jag antar att man bara behöver göra ett PlayNC Account.
grejen är den att ja inte ser någonstanns vad det kostar

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Avstängd

jag VET att man kan ta ner det från lineage2.com men det funkar inte så. man ska betala för sin cdkey, dvs samma pris som för hela spelet.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk

jojo det förstår jag
det är just det jag undrar över vad det kostar att activera om det nu går.
alltså vad ja kommer få betala för spelet (cd-nyckel)

Edit: http://www.lineage2.com/news/purchase_box.html .

Buy instant (retail code online, download, no box):

det är det där jag menar

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Avstängd

Vad är alla för lvl nu då?

Jag är Tyrant lvl 64 @ Bartz.

Tänkte vila en vecka nu tror jag.

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedghost
jojo det förstår jag
det är just det jag undrar över vad det kostar att activera om det nu går.
alltså vad ja kommer få betala för spelet (cd-nyckel)

Edit: http://www.lineage2.com/news/purchase_box.html .

Buy instant (retail code online, download, no box):

det är det där jag menar

Betala samma pris för riktiga spelet i kartong istället? 418:- på webhallen och då är frakten inräknad + 30 dagars free subscription.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk

det är lungt har fixat all nu 377,91kr fick jag betala för cd-nyckeln
uppdaterar spelet nu så inte så länge kvar till ja kan spela

tack för svaren

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Medlem

Hej...
Kalla mig lat men jag orkade inte läsa igenom hela tråden för att hitta svaren på mina frågor...

Jag är ny i den har sortens spel men älskar rpg så som gothic 1 och 2. Spelade en del Dungeon siege online men vet inte om det kan räknas...

Så kan man köpa allt online för att spela?
Måste man ränna runt med en massa andra personer eller går det att göra quests ensam för att levla upp fortare?
Om man kan springa runt själv, kan man bli rånad då? blev det på dungeon siege en gång, trist... man man lärde sig att ha backup på savefilerna

Går det spela på ett gforce4 mx 420

Permalänk
Medlem

damme: När skaffade du duals? vid 20 eller 40?

Fick mig en gratis Comp Bow och ett par Bronze Gaiters idag trevligt när man kommer på nån som ska flytta grejer mellan sina gubbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Hej...
Kalla mig lat men jag orkade inte läsa igenom hela tråden för att hitta svaren på mina frågor...

Jag är ny i den har sortens spel men älskar rpg så som gothic 1 och 2. Spelade en del Dungeon siege online men vet inte om det kan räknas...

Så kan man köpa allt online för att spela?
Måste man ränna runt med en massa andra personer eller går det att göra quests ensam för att levla upp fortare?
Om man kan springa runt själv, kan man bli rånad då? blev det på dungeon siege en gång, trist... man man lärde sig att ha backup på savefilerna

Går det spela på ett gforce4 mx 420

Det är full PVP på så vem som helst kan springa fram och döda dig.
Dock så förlorar man mer på det än man tjänar eftersom man får en RÖD status och då droppar sina prylar som man samlat ihop till i flera veckor\månader.

Ett MX kort är nog i klenaste laget för att spela l2.

Spelar du bågskytt så kommer du spelar mest ensam, eftersom du kitar de flesta monster men i högre levlar så kommer du säkert att vilja gruppa eftersom ett MMO är trotsallt ett spel där du ska träffa andra och inte spela ensam för då hade du lika bra kunnat spela Sacred\Diablo LOD\ etc.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Det är full PVP på så vem som helst kan springa fram och döda dig.
Dock så förlorar man mer på det än man tjänar eftersom man får en RÖD status och då droppar sina prylar som man samlat ihop till i flera veckor\månader.

Ett MX kort är nog i klenaste laget för att spela l2.

Spelar du bågskytt så kommer du spelar mest ensam, eftersom du kitar de flesta monster men i högre levlar så kommer du säkert att vilja gruppa eftersom ett MMO är trotsallt ett spel där du ska träffa andra och inte spela ensam för då hade du lika bra kunnat spela Sacred\Diablo LOD\ etc.

Jasså så det blir lite i klenaste laget... synd. Fåse om jag chansar eller inte, kan inte stoppa i nytt graffe då det inte är min dator jag ska spela på.

Är det någon som kör spelet på en p4 1.8 med 256MB ram å tidigare nämnt grafikort eller sämre

Tack för svaret

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedghost
det är lungt har fixat all nu 377,91kr fick jag betala för cd-nyckeln
uppdaterar spelet nu så inte så länge kvar till ja kan spela

tack för svaren

ajja. man kan ju gå den vägen:P men jag föredrar 30kr extra för kartong och skivor. e ju en smaksak.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Jasså så det blir lite i klenaste laget... synd. Fåse om jag chansar eller inte, kan inte stoppa i nytt graffe då det inte är min dator jag ska spela på.

Är det någon som kör spelet på en p4 1.8 med 256MB ram å tidigare nämnt grafikort eller sämre

Tack för svaret

Rekomenderat att ha så förbaskat mycket ram som möjligt, spelet är spelbart med 512MB ram men du behöver starta om klienten då och då eftersom den har enormt många minnes läckor, för bäst prestanda rekomenderar jag 1GB eller mer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Rekomenderat att ha så förbaskat mycket ram som möjligt, spelet är spelbart med 512MB ram men du behöver starta om klienten då och då eftersom den har enormt många minnes läckor, för bäst prestanda rekomenderar jag 1GB eller mer.

Okej men då vet jag att jag inte behöver göra mig besvär...
Lite synd men jag får väll spara till en egen bättre dator

Permalänk
Medlem

sär, lvl 64! jaja, vist det går att göra på 1 månade om man heter ggthnx och får spela innan C1

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Okej men då vet jag att jag inte behöver göra mig besvär...
Lite synd men jag får väll spara till en egen bättre dator

Du borde kunna spela spelet, men jag kan inte låva att det kommer gå så vidare bra, du lär nog behöva starta om clienten ganska ofta tuvärr, dock CPU'n o.s.v är tillräcklig, spelat själv spelet på en P3 1Ghz, förvisso med 768MB ram.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Du borde kunna spela spelet, men jag kan inte låva att det kommer gå så vidare bra, du lär nog behöva starta om clienten ganska ofta tuvärr, dock CPU'n o.s.v är tillräcklig, spelat själv spelet på en P3 1Ghz, förvisso med 768MB ram.

Finns det något sätt att testa det gratis så man får se om det är helt olidligt innan man köper det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Hej...
Kalla mig lat men jag orkade inte läsa igenom hela tråden för att hitta svaren på mina frågor...

Jag är ny i den har sortens spel men älskar rpg så som gothic 1 och 2. Spelade en del Dungeon siege online men vet inte om det kan räknas...

Så kan man köpa allt online för att spela?
Måste man ränna runt med en massa andra personer eller går det att göra quests ensam för att levla upp fortare?
Om man kan springa runt själv, kan man bli rånad då? blev det på dungeon siege en gång, trist... man man lärde sig att ha backup på savefilerna

Du kommer till slut alltid expa i grupp eftersom det på långa vägar det snabbaste sättet att expa och allt man behöver droppar där man bara kan köra i grupp. Skulle jag försöka spela solo nu skulle jag inte ens få 1% av en level i timmen. Kanske inte ens hälften. I grupp går det snabbare. 2% i timmen kanske

I vilket fall. Varje gång du dör riskerar du att tappa föremål (enda sättet att bli av med något utan att själv ha något med det att göra). Se till att inte dö. Här finns ingen backup heller

Du får nog förbereda dig på något helt annorluna än ett vanligt RPG också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zymosis
damme: När skaffade du duals? vid 20 eller 40?

Jag skaffade duals vid 40. Kändes inte värt det innan.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Du kommer till slut alltid expa i grupp eftersom det på långa vägar det snabbaste sättet att expa och allt man behöver droppar där man bara kan köra i grupp. Skulle jag försöka spela solo nu skulle jag inte ens få 1% av en level i timmen. Kanske inte ens hälften. I grupp går det snabbare. 2% i timmen kanske

I vilket fall. Varje gång du dör riskerar du att tappa föremål (enda sättet att bli av med något utan att själv ha något med det att göra). Se till att inte dö. Här finns ingen backup heller

Du får nog förbereda dig på något helt annorluna än ett vanligt RPG också.

Ojojoj va sugen jag blir på att spela nu...
varför har inte jag en bra dator eller mycket pengar?
Mina stats lagras alltså på en server någontans, det är bra då kan man alltså spela på olika datorer bara det fins installerat på denna, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Finns det något sätt att testa det gratis så man får se om det är helt olidligt innan man köper det?

Du kan alltid tanka ner clienten och testa på en privat server, dock rekomenderar jag inte att spela på en privat server, kommer garanterat inte vara samma känsla, behövs 1000 tals spelare ^^ annars kommer värden bara kännas tom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Du kan alltid tanka ner clienten och testa på en privat server, dock rekomenderar jag inte att spela på en privat server, kommer garanterat inte vara samma känsla, behövs 1000 tals spelare ^^ annars kommer värden bara kännas tom.

Men då ska jag iaf göra det så jag får se om jag spyr på att min burk är för slö.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Ojojoj va sugen jag blir på att spela nu...
varför har inte jag en bra dator eller mycket pengar?
Mina stats lagras alltså på en server någontans, det är bra då kan man alltså spela på olika datorer bara det fins installerat på denna, eller?

Japp du kan spela varifrån som helst. Det är upp mot högre levlar som det går segt att expa. Jag är ju lvl55 nu. Är inte så högt men inte lågt heller. Lägre levlar går jättesnabbt. Har man bäst equip som går att ha för låglevelkaraktärer tar man 1-20 på en dag.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme

Japp du kan spela varifrån som helst. Det är upp mot högre levlar som det går segt att expa. Jag är ju lvl55 nu. Är inte så högt men inte lågt heller. Lägre levlar går jättesnabbt. Har man bäst equip som går att ha för låglevelkaraktärer tar man 1-20 på en dag.

Låter fint.
Tack alla som besvarat mina frågor.

Permalänk
Avstängd

min kompis köpte Lineage 2 igår ifrån webhallen.
när han installerat spelet och gjort ett konto på plaync så står det "cd-key is already in use" och på "spel" i plaync står det att han spelar betan till lineage.

vad har han glömt eftersom att den skriker efter rätt cdkey?.
han har testat x antal gånger med att försöka fixa det.

någon som har förslag?

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

maila supporten.. samma sak hände mig vid ett köp av eve online från webhallen, fick en ny cdkey från speltillverkarna..

Visa signatur

Ungos