Adobe premiere FIX

Permalänk
Medlem

Adobe premiere FIX

Om det finns någon fler än jag där ute, som spenderar rätt mycket tid framför Adobe Premiere, så lär ni vet att det har en tendens att hänga sig, och samtidigt totalt förstöra projektet och de sparningar man gjort.

För en tid sedan uppmärksammade jag att de har installerat ett fix på skolan, som åtgärdar just detta fenomenet. Eller, men kör fixet på de sparningar som är trasiga.

Något som vet vars detta fix finns att ladda ner?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken version pratar du om? Det finns många... Till PPro finns ingen fix/update släppt av Adobe.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har också kikat på deras hemsida.

Det är version 6,5 jag snackar om. Men de använder samma sparningsmetod eller vad man ska säga i alla versioner, förutom möjligt vis PPro, när det är som ett helt annat program nästan.

Permalänk
Medlem

Tag för vana att i programmet köra ctrl+s varje gång du ändrar nått.
Sen räcker det om du sparar en kopia på ppj filen projekt ett par ggr åxå den tar ju bara nån Kb-Mb.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

snausman, det är just det som är grejen. Att bara trycka ctrl+s gör ingen skilnad, när han ändå förstör .ppj filerna. Visst, det går att kopiera ppj filen, men grejen är att man inte vet när den går sönder. Projektet kan gå sönder medan man har igång premiere, fast den ändå går att fortsätta redigera. Om man då kopierar filen, så är den redan trasig.

Visst, man kan kopiera i olika etapper, på olika stället, med detta blir väldigt omständigt, och man kan få göra om stora delar av projektet.

Tro mig, jag har prövat de flesta varianter. Har klippt film med premiere i många år, och gör det flera gånger per vecka, när min utbildning till stor del går ut på att göra film.

Permalänk
Medlem

Enda fixen som jag känner till för Premiere 6.x, förutom de officiella från Adobe, är den fixen som finns för att reparera projektfiler. Det är dock inte en Adobe fix, men den funkar oftast mycket bra om man råkat sabba sitt projekt.

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk
Medlem

CoJnIz, det är nog den jag menar. Vars finns den att ladda hem?`

Permalänk
Medlem

Ingen aning, dock har jag den liggandes på nån skiva..

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"