Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatcaesar
well, saken är att vissa funktioner slutar att när man stänger av dom, om jag märker att internet explorer slutar funka så kan jag fortfarande vara på msn och liknande, men när jag startar om dom programmen så får dom ingen ny koppling =/

Kontakten är inget jordat uttag vilket kanske strular? Men hela huset är kasst med strömmen (inget att göra åt direkt) men om nu dosan är kass, hur ska man lyckas hitta en med samma mA? det kanske finns en universal adapter eller liknande?

Om inte det är det som är felet så behöver jag lite guide med vilken ver jag ska flasha, Jag har redan gjort det 2 gånger med hjälp utav d-link support (betal) Dock fanns det en tredje uppgradering som jag inte gjorde, och det var till up till 24mb/s graderingen, Jag ska se om jag kan hitta det igen men väldigt osäker.

Tack för svar!

Kan tyvärr inte hjälpa dig med de för jag har aldrig flashat om utan Dlink mjukvara.

Tror de är enklare om du lägger en slant på ett nytt ADSL modem/router.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

Det är det absolut, dock är det lite svårt just nu, ekonomin är inte alls stabil, och 500kr+ på ett nytt modem är ganska mycket för mig just nu =/

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Jo det är så att jag har två stycken datorer i mitt hem, En med Vista Home Basics Service Pack 1, och en med XP Professional Service Pack 2.

Har en D-Link DI 604 router som är kopplat till dom och internet verkar funka helt normalt.

Däremot så blir man disconnected oavbrutet ifrån world of warcraft, hittar ingenting som indikerar på att detta skulle vara blockerat i routern, eller i brandväggarna.

Provade att dra ut sladdarna ur routern och koppla en kabel direkt till modemet
och wips, allt funkar som det ska.

Finns det någon särskilt inställning på routern som gör att just ett online-spel inte skulle fungera som det ska?

Provade även att bara ha igång en dator och köra med routern, då blev inte den disconnected, det var datorn som har XP installerat.
Men så fort den med Vista är igång så blir det disconnections hela tiden.

Port 6112 är öppen under Advanced, Virtual Server men under private IP på den så står det 192.168.0.1, vilket är routerns ip, vet ej om detta stämmer men kan inte ändra 192.168.0 iaf för det är låst så

Väldigt tacksam för hjälp! MVH Markus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moondrip
Jo det är så att jag har två stycken datorer i mitt hem, En med Vista Home Basics Service Pack 1, och en med XP Professional Service Pack 2.

Har en D-Link DI 604 router som är kopplat till dom och internet verkar funka helt normalt.

Däremot så blir man disconnected oavbrutet ifrån world of warcraft, hittar ingenting som indikerar på att detta skulle vara blockerat i routern, eller i brandväggarna.

Provade att dra ut sladdarna ur routern och koppla en kabel direkt till modemet
och wips, allt funkar som det ska.

Finns det någon särskilt inställning på routern som gör att just ett online-spel inte skulle fungera som det ska?

Provade även att bara ha igång en dator och köra med routern, då blev inte den disconnected, det var datorn som har XP installerat.
Men så fort den med Vista är igång så blir det disconnections hela tiden.

Port 6112 är öppen under Advanced, Virtual Server men under private IP på den så står det 192.168.0.1, vilket är routerns ip, vet ej om detta stämmer men kan inte ändra 192.168.0 iaf för det är låst så

Väldigt tacksam för hjälp! MVH Markus!

Jag hade ett liknade problem innan. Så fort jag belastade routern med uTorrent eller spel så blev jag disconnectad. De kan vara så att nät adaptern till routern ger kanske för lite ström. Mitt tips är att prova med en annan nät adapter som ger samma volt och amper se om de blir bättre. Den kräver 5 volt och 2 amper på nät adaptern. Har du inte den senaste mjukvaran i så är de nog en bra ide att uppgradera den.

Kör själv med senaste versionen för min DI-604
Firmware Version : V3.21b02 , Mon, Feb 4 2008

De funkar perfekt. Bättre än någonsin.
I mitt fall så var de nät adaptern.

Den har inga problem att skyffla trafik nu mera.

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Förutom att du testar de jag skrev.
Annars får du byta ut routern till en helt ny.
De kan vara ett måndags exemplar.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Hmm, okej låter konstigt, kan man bli disconnectad pga det? Internet funkar hela tiden och såfort jag blir bortkopplad ifrån wow så kan jag logga in en sekund senare och det funkar en stund då med.

Det funkar med andra datorn, då routern är igång men så fort jag sätter igång den med vista på så börjar DC komma titt som tätt på bägge datorerna..
och om jag bara har den med vista igång så blir jag DC med..

kör med di-604_revD_F_firmware_v3-15.BIN
det var de nyaste jag kunde hitta iaf, innan det hade jag 3.10..

Permalänk
Medlem

Kämpar med att försöka få denna gamla routern att fungera som en switch, eller fungera över huvudtaget. Jag kommer alltså inte in på 192.168.0.1. Jag får ingen default gateway när jag använder routern, och IP:n jag får är 169.254.117.64, brukar vanligtvis bara 192.168.0.XXX.

Någon som har något tips på vad jag kan testa?

Edit: Fick reda på nu att 169 är default när man använder sig av Microsofts och inte routern. Vet verkligen inte hur jag ska fixa denna nu.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |