9800PRO BF: Vietnam Problem

Permalänk

9800PRO BF: Vietnam Problem

Jag och en vän köpte varsitt Connect3d Radeon 9800PRO 128MB för en vecka sedan. Vi installerade dem tillsammans och sedan skulle vi spela lite bf: vietnam på internet. Det konstiga var att han kunde ha högsta grafikinställningarna och det flöt på jättefint, men när jag hade samma inställningar flöt det inte alls.

Min väns dator:
P4 1,8GHz | 768MB DDR-minne | Halvskumt ljudkort | 9800PRO

Min dator:
P4 2,4GHz | 512MB DDR-minne | Audigy 2 | 9800PRO

Båda kör windows XP (dock kör jag Home ed. och han Pro. ed.)

Kan det vara så att mitt skulle flyta lika bra om jag skaffade mer internminne eller är mitt kort helt enkelt sämre av någon anledning? Kan tillägga att jag även gjorde en enkel klockning av mitt kort, men hans var ändå bättre.

Permalänk
Medlem

tagit bort dom gammla grafikdrivruttinerna?

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Det är väldigt viktigt att man rensar bort allt gammalt vad gäller drivrutiner vid installation av nytt grafikkort.
Har du testat något annat spel, och i så fall, går det lika illa där?
Ram bör du ha tillräckligt med....
Är du säker på att ni har samma inställningar på drivrutinen, aa mm? Samma directX?

Permalänk

Japp, jag avinstallerade dem först, stängde av datorn, bytte grafikkort, installerade nya drivrutiner. Iofs det tål att undersöka en gång till så ingenting gick fel.

Tjodd: Ja vi satt med datorerna bredvid varandra så jag kollade av hans inställningar exakt.

Permalänk
Medlem

Det spelet gillar mycket minne också.

Permalänk

Här är en skärmdump på min enhetshanterare: http://ivar.kicks-ass.net/enhet-grafik-drivisar.JPG

Kan man inte tänka sig att BF: vietnam faktiskt använder 128MB (alltså hela grafikminnet) till alla texturer och sprites och grejer och mer än det, så att det måste låna lite av internminnet? Och då kanske internminnet redan är ockuperat eftersom vietnam som föregående talare säger drar mkt minne. En sak som stödjer detta resonemang är att hdd:n jobbar ganska ofta när jag spelar på de inställningar som min vän körde. Vad tror ni om det? Håller den tankegången?

Permalänk
Avstängd

Allt handlar om att du ska formatera din dator, skaffa mer ram. Du kan tyvärr inte köra allt på max med 512 i ram. Jag har bf vietnam och min fps är på 60-100 beroende på diverse faktorer. Men eftersom jag bara har 512 i ram så blir det små små hack i början av spelet och mitt i spelandet när det blir för mycket även fast fps,n är hög, men när jag kör på normala inställningar så går det fint.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

omega funkade inge bra för mig. Testa att köra med cat. istället

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

jag har ett gf3 ti 200 och har beställt ett radeon 9600 pro, hur tar jag bort dom gamla drivrutinerna till mitt gf3?

Permalänk

Gå in i lägg till/ta bort program och välj avinstallera på dem, inget märkvärdigt