Kort för att koppla in videon i datorn?Nybörjare

Permalänk
Avstängd

Kort för att koppla in videon i datorn?Nybörjare

Funderar på att stoppa in ett videoredigeringskort eller tv-kort så att jag kan koppla in videon till datorn.Men då jag inte vet ett skvatt om vilket kort man ska ha så hoppas jag att någon här kunde hjälpa mig? Ska använda kortet för att spela över filmerna till hårddisken och sedan bränna dom på DVD(för privat bruk)Har kollat på kort på dataparadiset men vet inte vilket kort det är jag ska ha.

Tacksam för alla svar!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Kolla efter VIVO när du kollar efter gfx kort. Det står för VIDEO IN/VIDEO UT

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Kolla efter VIVO när du kollar efter gfx kort. Det står för VIDEO IN/VIDEO UT

okej,men nu har jag inte planer på att uppgradera mitt gfx kort på ett tag.Så det är därför som jag söker efter ett PCI kort eller dyl.Men tack i alla fall

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Har för mig att PCI kort kan ha svårt med bandbredden på PCI bussen när man streamar film fast det kan vara nåt jag fått för mig också

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Har för mig att PCI kort kan ha svårt med bandbredden på PCI bussen när man streamar film fast det kan vara nåt jag fått för mig också

den teoretiska hastigheten för pci bussen är 133 MB(kan ha varit 100 också) så det är nog inga problem

Permalänk

Förutsatt att inget annat använder bandbredden väl?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo men jag tror det räcker med 50 MB från kortet som stream till mammabrädan sedan 50 MB till hddn (pci o hdd är på samma buss)

Permalänk

Jo jag vet att PCI och Hdd ligger på samma och som jag sa var jag inte säker.
Dock vet jag att man ska lägga lite extra på kortet iom att det finns så stora kvalitéskillnader.

Sen antar jag att det är TV-kort du funderar på?

Visa signatur