Alternativ till DAP.

Permalänk
Medlem

Alternativ till DAP.

Jag laddar ner mkt bilder från nätet och dessa får man ofta se som thumbnails. Dessa brukar jag bara högerklicka på och välja download all with DAP. Men de flesta fungerar inte att göra så med utan det kommer upp en ruta The file is a HTML file, sp får jag lik förbannat öppna bilden i IE och spara som...

Någon som vet något program liknande DAP som fungerar bättre för det är ju inte HTML filer utan det är bilder!
Hade man haft tillgång till rooten där bilderna ligger så kunda jag använt typ express webpictures men det går inte nu...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

antagligen är det så att bilderna öppnase via ett javascript, då funkar det inte att välja att ladda ner via DAP eller Getright

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Nej det går inte heller det vet jag, men detta är alltså en vanlig jpejg bild länkad via en thumb helt vanligt, försöker man ladda den så står det att det är en HTMl fil, kul om man jobbat och det står 150 sådana rutor med HTML som man får öppna var och en för att spara...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

låter mer som du försöker rippa ett arkiv med bilder.. är det inte lättare att använda Teleport Pro istället då ?!?! eller

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Använd surfoffline för att ladda ner en massa bilder istället.

Permalänk
Medlem

Nej, detta är bilder som är postade på forum osv som thumbs, hade jag haft tillgång till rooten så hade jag använt Express Web Pictures men nu går inte det....ska kolla om jag hittar några exempel.

http://people.freenet.de/badehaubentraeger/nero/AngelinaJolie...

Där tror DAP att bilden är en HTML fil, och jag kommer inte åt indexet. eller är det jag som gör fel?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower