Aopen Geforce MX4000 med en Philips 18"B2 LCD = Flimmer

Permalänk

Aopen Geforce MX4000 med en Philips 18"B2 LCD = Flimmer

Tjena

Byggde ihop min första PC härom dagen och blev glad när allting verkade fungera. Men så fort jag installerat windows märkte jag att bilden flimrar. Det är som om ikonerna är vattenmärkta dvs att man ser dem lite i bakgrunden och att skärmen flimrar lätt i sidled ifrån vänster till höger. Känns som störningar men är osäker. Har inget brevid skärmen.

Det konstiga är att detta enbart sker med min nya dator. När jag kopplar in Philips 18"B2 i min gamla dator med ett Ati Rage Pro 8MB så är den hur stabil och utan flimmer men så fort jag pluggar in min nya så uppstår flimret. Har testat att uppdatera alla drivrutiner men problemet kvarstår. För att ytterligare krångla till det så pluggade jag in men gamla CRT i den nya datorn och där uppstår inget flimmer även om jag kör på samma MHz dvs 60.

Är det kortet som är felaktigt eller vad kan det tänkas vara? Känslan för den nya datorn är som bortblåst MYCKET tacksam för hjälp.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Var den inte så när du installerade? verkar som om du ska prova andra drivrutiner.

Permalänk

Skärmen har alltid flimmrat på min nya dator men jag har haft skärmen i en vecka innan jag fick den nya datorn och då har jag kört den på min gamla dator och där har den fungerat bra. När jag installerade den nya datorn låg den först med XP:s egna drivrutiner och nu när jag installerade Philips egna med CD-skivan så har jag fortfarande flimmret. På min gamla dator kör jag med XP:s egna utan flimmer vid 60Mhz och 1280*1024.

Vilka andra drivrutiner kan man prova då?

Känns som om det är störningar men varför fungerar den då på min gamla dator utan flimmer?

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |