Permalänk
Medlem

K700 + Telia MMS ?!

Någon som har fått det att fungera?

MMS funkade fint på min gamla T68 men det vill bara inte på nya luren. Har tankat ner nya inställningar och startat om till förbannelse. Telias kundtjänst kunde inte göra nånting utan skulle lägga en felanmälan så de ska höra av sig i nästa vecka.

Det som händer är att det står och tuggar en stund och sen kommer det upp "kunde inte skicka: kommunikationsfel"

Jag jämförde inställningarna med T68:an och såg att det i K700:an inte var något lösenord ifyllt, kollade upp att det skulle vara "telia" och skrev in det, men ingen skillnad (kanske inte spelar nån roll eftersom att det är valt "säkerhet: av").

Om jag kollar i profilen "Telia MMS" genom mmsmenyn står en IP ifylld, men om man väljer att redigera profilen från "datakonton" under kommunikation finns ingen ip, om jag fyller i den där och provar så kommer "skickasymbolerna" upp och försvinner men meddelandet ligger kvar i utkorgen och har inte skickats..

Börjar bli lite galen på det här nu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du testat att skicka inställningar till telefonen från både Telias hemsida och sonyericsson?

När jag fick min K700 så stoppade jag i mitt gamla Telia kort och MMS och GPRS fungerade direkt.

Permalänk
Medlem

Prova att gå till närmaste Phone House eller liknande för att få din telefon uppgraderad gratis...

Permalänk

Kan man göra det med Tele2Comviq också Kaah?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

inga problem..

Permalänk
Medlem

Har provat med inställningar från SE och från Telia samt skrivit in inställningarna själv... Lutar åt uppgradering nu.,..

Visa signatur