Permalänk
Medlem

Riktigt kass fläkt och varm processor

Jag har ett chassi med 3 fläktar exl. Processorfläkt. 2 tempstyrda och en vanlig, 2 blåser in, 1 ut. Jag har en Artic Cooling CopperCore fläkt (lr något sånt, är iaf en kopparkärna). En AMD XP 2200+. Har en temp på ca 80 grader celsius. Vetefan hur jag ska göra för att få ner temperaturen, bytte kylpasta och processor vart varmare. Nån som har något bra tips? För känns som att min processor kommer att smälta någon dag.

Permalänk

Är du säker på att tempen stämmer?

Permalänk
Medlem

har typ samma som du men en xp 2000 klockad ligger på 70 grader har testat allt men får inte ner tempen vete tusan hur man ska göra använder pc alert 4 och iden finnst det nått som heter cooler xp sänker en grad kanske men den tar upp all cpu ca:80 procent nån som vet om den fungerar eller bara tar cpu kraft

Permalänk

Jag har slutat tro på mina teperaturer iaf, bytt kylare tre gånger och aldrig kommit under 50 grader... spelar ingen roll om det är 15 grader på rummet (fönstret öppet på vintern) och jag blåser med min 34W bortdsfläkt rakt in i datorn...

Permalänk
Medlem

Nja, kan ju hända att den inte stämmer, för jag känner längst ner på CPU-kylaren så är den ju inte så jävla varm..

Permalänk

men om flänsen inte är varm kan det ju betyda att det inte är så bra kontakt, dvs att cpu'n är skitvarm men inte leder bort värmen till flänsen...

Permalänk
Medlem

Säkra på att ni inte har för mycket kylpasta? Jag benchade lite med en 2400+. Sen när jag bytte tillbaka med till min 2700+ så var tempen 10 grader mer än vad den brukade va. Tog bort lite kylpasta o vipps hade tempen sjunkit 13 grader.