Bildvisningsprogram/Slideshow från låda?

Permalänk
Medlem

Bildvisningsprogram/Slideshow från låda?

Jag har letat som en galning men inte hittat något som har denna funktionen.

Det jag behöver är ett program som kör en slideshow(i fullskärm) från en mapp/låda. Men det kan inte bygga ett index över filerna när man startar för det ska gå att lägga till / ta bort filer från mappen utan att programmet avbryts eller liknande.

Bästa hade ju varit om den plocka en bild från lådan och visade den sen när nästa bild skulle visas så letade den i lådan igen efter en ny bild. Då skulle ju alla bilder visas så småningom även dom man lägger till efterhand. Alternativt kan det ju göra ett nytt index över mappen typ 1 gång i timmen.

Dom program jag testat som kan plocka bilder från en låda gör ett index när man startar sen vill den inte plocka med dom bilderna man lägger dit efterhand. Riktigt jobbigt är det iaf

Nån som vet ett program som fungerar så som jag vill ha det?

PS. Det ska användas till en Taveldator till.

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

infranview

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Fungerar det med IrFanView?

Jag får det så inte att fungera. Visst, man kan göra sildeshows men jag får inte den till att välja bilder från en låda själv.
Jag måste välja dom bilder jag vill ha med och göra en EXE/SCR-fil. Och det går ju inte att använda då bilderna ska gå att uppdatera medans den visar dom.

Jag kanske ha missat någon funktion?

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback