USB-hub+Skrivare+Problem

Permalänk
Medlem

USB-hub+Skrivare+Problem

Försöker som vanligt fixa med flickvännens dator för att den ska fungera som den ska. Dagens äventyr handlade om att koppla in den USB-hub jag köpte till henne här om månaden. Syftet var att hon skulle kunna använda mus, skrivare, rit-bord, scanner och digitalkamera samtidigt.

Började då med att koppla skrivare, ritbord och digikamera till USB-hubben, som jag satte i datorns ena USB-port. Musen satte jag i den andra porten.
Provade sen som första steg i alla test skrivaren. Gick finfint, noterade dock att lampan för dåligt med bläck lyste. Flickan påstod dock att den gjort det länge, så jag struntade i det. Samtliga saker fungerade finfint.

Gick sen över till hennes morsas konto för att prova allting där också (strulat där förr). Resultatet blev att allt förutom skrivaren fungerade. Skriver stod bara tyst medan statusen i skrivarkön var "printing".

Provade sen att koppla skrivaren direkt till datorn, andra portar på hubben, osv. Samma resultat. Startade om ett par gånger och provade både på flickans och hennes mammas konto igen. Samma resultat. Ingenting alltså. Installerade även om skrivaren några gånger, utan resultat.

Nu har jag skippat hubben igen och kopplat allt som det var innan jag fingrade. Funkar ändå inte. Några idéer om vad som är fel?
Jag själv tänkte på bläcket, men flickan tror inte på det (säger att skriven gör annorlunda när den har slut på bläck, att det bara är min som gnäller sådär).

Skrivaren är en Epson C42 och Hubben av märket MSI, om någon bryr sig förresten

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

testa att instalera om drivrutinerna till själva usb porten... kan funka,,, eller skaffa nyare om du kan hitta de...