Permalänk
Medlem

IBM Aptiva 2139 drivrutiner

Fixade en helfuckad dator för min granne, formaterade hårddisken och lade in win98se på en IBM Aptiva 2139-E57. Letar som en tok på nätet efter drivrutiner till skräpet som sitter i men hittar inte. Vet inte VAD som sitter i den här skräphögen och vart det finns drivrutiner till det. IBMs hemsida ger inga svar heller vilket kan göra en människa förbannad på några sekunder. Frustrerande...

Är det någon som vet?

Permalänk
Avstängd

Vilket gulligt språk du använder, fick du lära dej det på dagis????

Så vitt jag förstår har du ingen aning om vad det är för drivrutiner du söker efter.. (ljudkort, grafik etc.) & då är det lite svårt att hjälpa dej!

Speciellt när du inte talar om vad som anges i winX, eller vad som inte funkar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Vilket gulligt språk du använder, fick du lära dej det på dagis????

Så vitt jag förstår har du ingen aning om vad det är för drivrutiner du söker efter.. (ljudkort, grafik etc.) & då är det lite svårt att hjälpa dej!

Speciellt när du inte talar om vad som anges i winX, eller vad som inte funkar!

Jag var mästaren på gulligt språk, men det var inte på dagis, det var på lekis och för att ge lite kritik tillbaka så tycker jag att du använder lite väl många frågetecken och utropstecken

Söker givetvis det man brukar söka efter en nyinstallation av operativsystemet; ljud, grafik och övriga instickskort och till win98/se. Funkar win95-drivare så är det en bonus. Av det jag behöver så finns det en modem- och en nätverkskortsupdate på IBMs hemsida samt lite andra småuppdateringar. Drivrutiner till ljudet finns inte i sikte. Det är något Cirrus Logic-chip tydligen. Det som irriterade mig när jag satte mig ner och sökte var att det var så svårt att få reda på vad för hårdvara som sitter i burken och jag hade nog väntat mig ett komplett driver-pack även till en IBM Aptiva precis som de flesta andra modeller av märkesdatorer.