Permalänk
Medlem

ASPUpload

Har ett problem, eller webbhotellet har ett problem. Det är så att jag använder ASPUpload och vill ladda upp en bild. Men när bilden laddas upp så ska det få ett unikt namn. Detta namn slumpas fram. Men till problemet...
Min kod gå till på följande sätt. Jag laddar upp en bild som hamnas i en temporär mapp. Denna filen "sparas som" (typ kopieras) på ett annat ställe där jag ställer in det unika namnet. Sen tar jag bort orginal filen. Men på webbhotellet får jag access denied när jag försöker "spara som". Har försökt att få support från dem men dom verka inte förstå. Kanske inte ni gör heller men jag har högre förväntningar på er sweclockers medlemmar =D

slump = "test" 'Filnamnet som sen ska slumpas Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload") Upload.Save Server.MapPath(".") & "\images\temp" 'sparar på serven temporärt Set File = Upload.Files("FILE1") vFilename = File.Filename 'Få filnamnet 'Felet: File.SaveAs Server.MapPath(".") & "\images" '& slump & "." & file.ImageType) Upload.DeleteFile Server.MapPath(".") & "\images\temp\" & vFilename 'tar bort den temporära filen

(Koden fungerar på min server men ej på webbhotellet)

Vet något ett annat sätt att ladda upp en fil och ändrar filnamnet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bör det inte vara:

File.SaveAs Server.MapPath(".") & "\images\" & slump & "." & file.ImageType

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då får jag

Persits.Upload.1 error '800a001a' The system cannot find the path specified. /add.asp, line 230

detta felet uppstår bara på webbhotellet oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har webbservern skrivrättigheter i den katalogen som du försöker skriva till?

Permalänk
Medlem

supporten skrev att jag har det... och jag lyckas ju spara den temporära filen (eller vad man ska kalla det)

Citerar supporten:
"Der er nu skriverettigheder i mappen "Images" så det burde virke."
kanske jag som inte kan danska?

Visa signatur