En kompis till mig hade från början problem med att hans startsida på IE hade ändrats till något som han kallade "Någon jävla spywarestartsida". Efter att ha kört både norton antivirus, Ad-aware och Spyware search and destroy bestämde han sig för att byta browser till Mozilla Firefox.
Det funkade ett tag, sen dök nya problem upp. Jag citerar igen:
"Jag har lite problem med att nå vissa servrar från min internetanslutning, däribland hotmail och Dc. Problemen dök upp i samband med att jag skaffade en ny webläsare för några dagar sedan, ungefär. Allt fungerade bra det första timmarna (hotmail, dc, msn) men snart bröt det lös och min uppkoppling verkade ha svårt att connecta till olika servrar. På dc är det omöjligt att dra ner sedvanliga hublisten (download failed: connection refused by targetmachine), samma sak på hotmail (når förstasidan men lyckas aldrig logga in). På MSN msg är det samma sak (ett fel uppstod vid anslutning till MSN Messenger etc) Gjorde en felsökning och kom inte ut med någonting förutom att Norton Internet security verkade ha nånting med det hela att göra. Har testad lite olika webläsare sedan dess, kört en massa olika virus och spywareprogram, avinstallerat en massa suspekta program men inget hjälper."
Så, vad kan problemet tänkas vara, och hur ska han fixa det?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.