har en shuttle sb61g2, får inte klocka mer...

Permalänk
Medlem

har en shuttle sb61g2, får inte klocka mer...

har en shuttle sb61g2 som alltid gått finfint å klocka. har oxå en 2.4C processor till den, har kört 3 ghz utan att öka volt till cpu och haft den uppe stabilt med shuttlens luftkylning 3,4 ghz med 1.63 vcore. har kört den så i kasnke ett år snart lr lite mer.

nu till problemet!

jag ville ju ha 1 gb ram så jag fick ju köpa 2 st nya 512or eftersom jag bara har 2 dimm i en shuttle. så jag köpte ett par ballistix och bytte ut dem mot ozc 3200 minnena med bh-6 från oc.se och började klocka lite för å se va dem gick för.

men kom inge långt så jag tänkte ääh skitsamma jag kör divider på 5:4 och kör 3 ghz på prolle och 400 mhz på minnena så e de klart tills vidare. men datorn vill inte boota upp!
bara om man harc pun på standard går det, har lyckats starta den i 230 fsb men då hänger den sig lite närsomhelst och funkar allmänt underligt. har testat och ökat på volt oxå o de gör inge skillnad. har även testat me mina gamla minnen i oxh kört divider men går inte heller.

jag har ju haft den uppe högt förut, vad kan de va som stoppar mig? är väldigt nöjd me datorn annars, aldrig strulat eller hängt sig lr nå, kan de va moderkortet som cpar eller processorn?

haft cpun oxå i typ 1 - 1,5 år. även testat flashat biosen både till nyare och äldre, testat typ alla shuttle släppt.

tacksam för svar och förslag...

Visa signatur

Whatever!