Kass ping på cs!

Permalänk
Medlem

Kass ping på cs!

När ja lirar cs så pingar jag oftast mellan 20 - 40. Men ibland typ helt plötsligt kan den få för sig att flyga upp till 100 - 150, eller ibland bara till runt 80. Men grejen e att den går ner till den "normala" 20-40 pingen efter några sekunder i cp pingstadiet! varför? Det har inte vart så här innan ja formaterade datorn!

Permalänk
Medlem

Pingen beror inte på din dator utan på din uppkoppling. Sen är inte 100-150 i ping så farligt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Pingen beror inte på din dator utan på din uppkoppling. Sen är inte 100-150 i ping så farligt..

"OKI"

Det är inte bra ping om man spelar på en svensk server. Du får ha i åtanken att dom andra spelarn anormallt kanske pingar 20-40. Inte så kul då o "lagga" runt i 150

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig märkt att det laggar i 150 ping...

Permalänk

Du vet den där ''Sök'' rutan är inte bara dekoration.

Edit. jag märker inte heller när pingen drar upp till 100-150 men dessa cs fjortisar verkar se skillnaden mellan 99-98 fps och 10-20 ping...

PS: Inte inriktat mot att förolämpa någon på forumet.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Det är ganska självklart att man märker när man pingar 150, redan vid hopp till 50 så märker man det.

Om du spelar på en server som ligger en bit härifrån så får du förvänta dig lite lagg, dock så borde den ligga stadigt ganska högt isof. Varför din ping hoppar kan bero på en väldig massa orsaker, t.ex att du har neddladningar i backgrunden, att din internet leverantör har problem för tillfället, eller att din nätverks kabel har blivit skadad så du får packet loss. Kan också vara ditt nätverks kort som gått sönder eller vad som helst. Finns för mycket för att rabbla upp allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2

Edit. jag märker inte heller när pingen drar upp till 100-150 men dessa cs fjortisar verkar se skillnaden mellan 99-98 fps och 10-20 ping...

Hoppas du skämtar....

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk

Det beror väll på vad dom andra har på servern, OM alla har 150 så laggar det ju inte men kul om alla ligger på 10 och du på 150!

Get my point!!!

Permalänk
Medlem

att spela på hög lag kan vara riktigt njut ibland då man skjuter
annars är det en pain in the ass

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kanske har för vana att spela på Bulgariska modemservrar men det flesta andra som spelar CS, spelar nog på fina Svenska servrar på antingen 10/10 eller 100/100 uppkopplingar och är vana vid en ping på 20-40. Då kan jag garantera dig att det laggar vid 150. Men iofs du kanske inte bryr dig om du har artifakter när du spelar singelplayer spel heller... för det drar väll inte ner spelkänslan heller

nönne taken

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vernan
Hoppas du skämtar....

ja jag var sarkastisk och till nudisten: nej jag spelar inte cs alls men NÄR jag gjorde det så spelade jag ganska uppenbart på servrar med relativt låg ping (10-20) och inte fan har jag artifakter när jag spelar varken singelplayer eller multiplayer. Altså det jag ville säja med mitt inlägg va att cs-fjollerna gnäller på för mycket.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

För att åtegå till topic, testa att ställa in din rate till 20000.
Prova detta om du har ADSL:
rate 20000
cl_updaterate 85-101
cl_cmdrate 85-101

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag sade själv så innan precis som dig. Efter ett halvårs intensivt spelande med min klan så har jag märkt att det är STOR skillnad på 10-20 i ping och 100-150. Träffsäkerheten blir sämre då. Fast det där med FPS:en håller jag med om, man ser fan inte skillnad på 75 och 100 :\.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar man normalt mellan 10-20ping och sen att den hoppar upp till 150 så märkar man garanterat lagg.

Permalänk

150 i ping i vissa spel är totalt ospelbart...
80 och under är det enda som ar acceptabelt...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Jag sade själv så innan precis som dig. Efter ett halvårs intensivt spelande med min klan så har jag märkt att det är STOR skillnad på 10-20 i ping och 100-150. Träffsäkerheten blir sämre då. Fast det där med FPS:en håller jag med om, man ser fan inte skillnad på 75 och 100 :\.

Halvår???? Kom tillbaka när du spelat ett par år Själv har jag lirat CS sen våren 2000.

Nä allvarligt nu. Det är inte STOR skillnad mellan 75-100 fps men den är märkbar. Speciellt om du har en fiende som springer från höger till vänster och du har haft 100 fps precis innan han dyker upp. Sjunker det till 75 fps just i det ögonblicket upplever du det som lite lagg...men det är hackande grafik. Kör du därimot på 75 fps i en vecka så har du inte ont av det alls. Det är bara när det varierar mycket som det blir ett problem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

ja jag var sarkastisk och till nudisten: nej jag spelar inte cs alls men NÄR jag gjorde det så spelade jag ganska uppenbart på servrar med relativt låg ping (10-20) och inte fan har jag artifakter när jag spelar varken singelplayer eller multiplayer. Altså det jag ville säja med mitt inlägg va att cs-fjollerna gnäller på för mycket.

Ska han inte gnälla om han spelar med en ping på 150 ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Då har du alldrig haft 150 ping

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

har du bostream ?

edit:om du har det prova skriv ping www.sunet.se om du har över ca 30 ping ring bostream

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk

Det är inte säker att man märker 150i ping. Men de nadra på servern tycker att du laggar ikring när man ligger på 150 i ping. Man märker också när man ska köpa att det går långsatm (i CS). Men 150ping är spelbart för ens egen del. Sen påverkar 150 ping jämtemot 20 ping ditt spelande, JA.

Permalänk
Medlem

Hmm ja 150 i ping märks. Kul att byta vapen i närstrid.... man trycker på knivknappen och...ingenting....ingenting......2 sekunder senare NU kom den, OJ jag är död?
150 i ping är väldigt mycket, lägg till motståndarens ping och din reaktionstid. har motståndaren 150 i ping blir det 300 i ping + din + motståndarens reaktionstid.... det händer väldigt mycket på den tiden.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

ähh, kör som vi pro's

rate 15000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 45

Permalänk
Medlem
Citat:

150 i ping är iofs totalt ospelbart i varenda spel jag någonsin spelat.

Citat:

Blundar du hela tiden när du spelar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
Det beror väll på vad dom andra har på servern, OM alla har 150 så laggar det ju inte men kul om alla ligger på 10 och du på 150!

Get my point!!!

Så du menar att om jag har 150 i ping, medspelarna har 20 i ping, då laggar det för mig. Men när alla har 150 i ping då laggar det inte för någon?

Permalänk
Medlem

Jag spelade nyss i en server med 200-270 ping DET märktes.. men inte mycket.. helt klart spelbart.

Edit: Bör tillägas att jag inte spelar CS utan andra spel, kanske bara i CS man märker av ping? jag tycker bara att det är CS-Fjortisar som klagar

Permalänk

För er som inte förstod:
ja = jag
cp = ett subsitut för någonting dåligt
e = är

Och så finns det massor med bra svar på den här frågan här.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag spelade nyss i en server med 200-270 ping DET märktes.. men inte mycket.. helt klart spelbart.

Edit: Bör tillägas att jag inte spelar CS utan andra spel, kanske bara i CS man märker av ping? jag tycker bara att det är CS-Fjortisar som klagar

Jag spelar inte CS, jag är inte fjortis och ändå klagar jag på all ping som överskrider 80. Jag skulle nog säga såhär, det är bara nybörjarna som inte känner skillnad på ping. Precis som nybörjarna i starcraft som sätter på extra high latency bara för att dom tror att dom har mindre chans att bli droppade och inte känner av skillnaden i latencyn, men ack så fel dom har. Anyways, vad jag vill ha sagt är skillnaden mellan extra high och low är som att jämföra att spela doom 3 på en 1Ghz, 512MB ddr, radeon 9600NP med en 2Ghz, 768MB ddr, Radeon 9800Pro typ. Samma med ping.

Permalänk

Hehe, själv spelar man med 200 ping som flyger upp till 2000 ibland (56k modem)

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
Hehe, själv spelar man med 200 ping som flyger upp till 2000 ibland (56k modem)

gamla gooda tiden

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

pingar ibland 1-9 i värsta fall 50 på nån tysk server

"feel the power of slökraft"

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv