Kan inte få min gamla disk att funka

Permalänk
Medlem

Kan inte få min gamla disk att funka

Har problem med min gamla Maxtor 80gb. Har tanka Maxtors (maxblast tror jag) program och kört full test, den hittar fel och reparerar dem och får passed. Sen försöker jag göra lågnivåformatering men då fastnar den vid 3004 block och får failed.

Vad ska jag göra? Eller kan man ens göra nåt, är det bara att skicka in?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Fanns et program för länge sedan som kunde "ta bort" felaktiga kluster så att dessa inte längre påverkade disken. Kommer inte ihåg vad det var för något men gör en sökning så kanske något dyker upp. Ska se om jag hittar något oxå...
Nice1

Visa signatur

Dator 1: X-Infinity, Asus M4A785TD-V EVO, AMD PhenomII X2 555BE 3200@X4 3600, 2X2Gb Kingston 1333Mhz, Samsung F3 1Tb, Corsair VX550, XFX 5770 1Gb 850@925. 3DMark06 16686p
Reserv: Athlon 1466@1833, ASUS A7N8X nForce2, 3x 512Mb, Asus radeon 9600XT 128DDR, IBM/Hitachi 60Gb/2 + Hitachi 160Gb/8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nice1
Fanns et program för länge sedan som kunde "ta bort" felaktiga kluster så att dessa inte längre påverkade disken. Kommer inte ihåg vad det var för något men gör en sökning så kanske något dyker upp. Ska se om jag hittar något oxå...
Nice1

Har ju ingen aning vad jag ska sök på, ska inte en lågnivå formatering ta bort sånt? Har för mig det iaf, har Maxtor nåt annat program som kan göra sånt?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Nja den där disken är inte pålitlig för har den börjat krångla så är det inget som säger att den snart rasar totalt så mitt råd till dig är att skicka in den istället för å hålla på å fippla med den för det blir inte bra i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hade ingen garanti kvar så får försöka fixxa den, nån som har nån aning vad programmet kan heta?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu kunde jag formatera den igen, provade dagen innan och då gick det inte alls.

Förstår mig inte på detta.

Visa signatur

CCNP