Jag har problem att lästa skrivorna den bränit inklusive skivor som min 1300A bränt eller som kompisar bränt. Brukar strula vid 4.2Gb gränsen eller med på 1 lagers skivor bulkpaq eller traxdata som jag just nu kör. Bränna dom fulla går fint och jag kan läsa hela skivan i min laptops dvd eller i min 1300A men inte i 3500A. Märkte detta för några dagarsedan men tänkte att det kanse vart bulkpaq skivorna den vart grinig på som jag skulle köra in en bakup från. Men traxdata upplever jag att det är mycket bättre skivor men dom strulade i dag med så nu börjar jag ju undra om det är fel på min 3500A.
Köpt för nån månad sedan på NETONNET i ullared.
EDIT: Tar inte vanliga skivor heller som den ska... Troligen trasig om jag inte missat något vi säga. Förstår inte ricktigt varför den inte läser nåt över ca 4Gb.
Kör linux men ändå är det skumt min 1300A fungerar vill minnas att den fungerade bra i dett sys min 2500A sitter i nu.
cat använde jag för att ibland göra en DVD image det går sällan att kopiera över 4000Mb på min 3500A men på min 1300A gårt det på eller liknande sys eller annan DVD eller DVD brännare. Mitt brännar program K3B kan läsa och skapa DVD imnages utan problem upp till 4400Mb för det mästa värkar det som. Jag testat men xine vägrar att tex spela mina DVD filmer över 4Gb och då testade jag tex TAXI2 som jag köppte på gekås åt farrsan men den fungerar felfritt på DVD spelaren till TV:n eller i annan dator. Mycket skumt värkar problemt vara precis som brännaren är ostabil på läsningen av brända och tryckta skivor över 4Gb.
Testat kopiera på olika vis som image filer mm, spela upp hela skivor och det med både orginal och brända med olika innehåll men det ger olika resultat hela tiden så förstår mig inte på problmet ricktigt och det är irriterande.
Lite iriternade när man i bland får dra en bakup via gammla datorn som har en 1300A över nätverket för att få in den på min nyare burk.