Sall i veckan införskaffa mig ett nytt system och har problem med att välja CPU, har sökt en del men hittar inte så mycket..
Jag använder datorn 60% till internet och används även som server visa perioder.
Övriga 40% är till PS, 3D program och lite sånt.
Alltså används inte datorn överhuvudtaget till spel.
Det jag skall skaffa är
CPU
Moderkort
Minne
Nät-agg
Är en AMD 64 3000+ snabbare än en Pentium 4 530 / 3 GHz / 800 FSB /1 MB för mina ändamål ?
Kom gärna med förslag på CPU.
Min största krav är att systemet är tyst så en Prescott som verkar generera mycket värme kanske inte är det bästa med tanke på kylningen.
För dina ändamål är nog en P4 530 3GHz något snabbare än en Athlon64 3000+.
P4 530 3GHz Prescott blir inte varmare än en P4 3GHz Northwood, de utvecklar exakt lika mycket värme, se www.intel.com. Det är först i 3.2GHz Prescott som den processorfamiljer utvecklar mycket mer värme än en Northwood.
Ursprungligen inskrivet av Tex9K
Sall i veckan införskaffa mig ett nytt system och har problem med att välja CPU, har sökt en del men hittar inte så mycket..
Jag använder datorn 60% till internet och används även som server visa perioder.
Övriga 40% är till PS, 3D program och lite sånt.
Alltså används inte datorn överhuvudtaget till spel.
Det jag skall skaffa är
CPU
Moderkort
Minne
Nät-agg
Är en AMD 64 3000+ snabbare än en Pentium 4 530 / 3 GHz / 800 FSB /1 MB för mina ändamål ?
Kom gärna med förslag på CPU.
Min största krav är att systemet är tyst så en Prescott som verkar generera mycket värme kanske inte är det bästa med tanke på kylningen.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.