Iriterande brandvägg i XP SP2

Permalänk
Medlem

Iriterande brandvägg i XP SP2

Ok börjar lacka ur lite på SP2 till XP nu. Jag har stängt av MS egna lilla inbyggda brandvägg och nu så ligger det en liten ful ikon i systray som varje gång jag startar datorn skriker att min dator är oskyddad och terrorister snart spränger den i luften.
Allt jag vill är att inte använda XPs inbyggda brandvägg utan att få massa "varnings" medelanden så fort jag startar datorn, någon som kan berätta hur man stänger av den iriterande "funktion"?

Permalänk
Medlem

Starta services.msc och stäng av tjänsten Security Center.

Permalänk
Medlem
Permalänk

annars kan man he den på Not Monitored.. så du iaf får Auto Updates..

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isac.agge
annars kan man he den på Not Monitored.. så du iaf får Auto Updates..

Precis.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem

Låter bra , har min på " inte övervakas " och det funkar !

Men hur får man bort den fula iconen i taskbaren nere till höger ( en liten röd sköld ) som min sambo har på sin PC ?
Mycket irriterande !

Visa signatur

DELL dimension 8300 - Intel Pentium HT 3,0Ghz - ATI Readon 9800XT 256Mb - 120Gb SATA hd - Ram2048Mb DDR - SB Audigy II - DVD/ rw - Win XP home sp2.

http://www.last.fm/user/Joiner66/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joiner
Låter bra , har min på " inte övervakas " och det funkar !

Men hur får man bort den fula iconen i taskbaren nere till höger ( en liten röd sköld ) som min sambo har på sin PC ?
Mycket irriterande !

Kontrollpanelen - Säkerhetscenter - Ändra hur varningsmeddelanden visas --> bocka ur allt
Funkade för mig iaf.