Permalänk
Entusiast

Ja det skulle vara det största då det har yta. Jag har hellre ett chassi med 50% tomrum och möjlighet för expansion och utrymme att jobba i än ett småtight där allt precis får plats.

I såna fall skulle det bli som så här:

Samt en 360 60mm rad, en 250 rör-res, ek xtop revo d5-pump samt barrow fittings... och det där chassit då

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Hehe känner mig aningen bra till mods för att jag fick tag i ett Caselab M8 för tusenlappen
Dock saknar den fläktfilter totalt så funderar att köpa demciflex filter till den, vilket går på 1500:- för alla fläktplatser och dörrsidan har perforerade hål dessutom så mindre kul på den fronten såklart.

EDIT: För att ge lite tips även, du har väl kollat på Corsair Air 540?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Brainsplitter:

@Zpnk: Hehe känner mig aningen bra till mods för att jag fick tag i ett Caselab M8 för tusenlappen
Dock saknar den fläktfilter totalt så funderar att köpa demciflex filter till den, vilket går på 1500:- för alla fläktplatser och dörrsidan har perforerade hål dessutom så mindre kul på den fronten såklart.

EDIT: För att ge lite tips även, du har väl kollat på Corsair Air 540?

Vilket svin!

Jo den har jag kollat på tidigare. På tok för liten

Permalänk
Medlem

Av rent jämförelseintresse, så man vet vart man ligger i hur bra systemet fungerar och så. Hur varmt blir vattnet i eran loop och hur är den uppbyggd?

Själv kör jag 2 st r9 290 som kyls av en XSPC EX420, en 240 Alphacool NexXxoS UT60 och en 120mm EK-rad som jag inte riktigt vet vad den heter. Runt 40mm tjock. Det mesta kyls med fläktar som går runt 1000-1100 RPM.
Jag foldar nästan 24/7, om jag inte spelar, vilket jag inte gör särskilt ofta, och då går dom i konstant 48°, med vattnet på 37°. Borde pumpa ut runt 400W mer eller mindre.

Polarn kör ett 980Ti och sin 4790k (runt 300W kan jag tänka mig) som kyls av en 240 och en 360 som jag inte vet vad dom heter. Större än slim i alla fall. Hans vatten går upp till 38° när han spelat CS:GO i någon timme, vilket jag tycker låter rätt varmt. Både pump och slang bör väl klara 60°, men så lågt som möjligt är väl att sikta mot kan jag tycka.

Hur ser detta ut i jämförelse med era loopar och hur ser min loop ut i temperaturerna? Brukar ni köra något standardtest för att testa? Jag kör FaH tills temperaturerna jämnar ut sig och inte går högre, dvs 10+ timmar.
Rummet ligger för närvarande på 23.8°C.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Entusiast

Har ingen koll på temps på vattnet... småsneglat på det och bra lösningar. Tips om man inte kör fancontroller?

EDIT: Kanske den här https://www.caseking.de/en/xspc-lcd-temperatursensor-v2-inkl....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har ingen koll på temps på vattnet... småsneglat på det och bra lösningar. Tips om man inte kör fancontroller?

EDIT: Kanske den här https://www.caseking.de/en/xspc-lcd-temperatursensor-v2-inkl....

Jag använder just den där med en plug till radiatorn. Funkar riktigt bra.
Tänk dock på att lödningarna i den är fruktansvärt dåliga, så du MÅSTE ha den på ett ställe där den ligger stilla och inte slits någonting på eller dinglar omkring.

Visa signatur

GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB

Permalänk
Medlem

@Slarre: Min vatten temp brukar ligga runt 30-35 grader. Den skiftar inte så mycket, beroende på att fläktarna rampar upp/ner istället.

Skrivet av Zpnk:

Vilket svin!

Jo den har jag kollat på tidigare. På tok för liten

Den är bara för liten om du behöver ha i mera än två stora kylare.. Jag har två 280 i min. 60 tjock går i fronten och man får fortfarande plats med GTX970 (Jag tror 980 är lika lång, Ti och titan vet jag inte.) Som jag har front radiatorn monterad nu, får det plats en 50mm tjockmed fläktar i taket, men front radiatorn går att montera längre ner, två 60 tjocka rads borde gå in utan problem. Byter man dessutom ut den i taket mot en 360, går den också utanför moderkort/minnen om man vill ha en tjockare där. SLI med tre kort borde fungera..

Skall man ha värre grejer än så, ja då är den för liten.
Vill man visa allt, är den också för liten. Jag har monterat hårddiskar och reservoar/pump i bakre kammaren.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Turbonisse:

@Slarre: Min vatten temp brukar ligga runt 30-35 grader. Den skiftar inte så mycket, beroende på att fläktarna rampar upp/ner istället.

Den är bara för liten om du behöver ha i mera än två stora kylare.. Jag har två 280 i min. 60 tjock går i fronten och man får fortfarande plats med GTX970 (Jag tror 980 är lika lång, Ti och titan vet jag inte.) Som jag har front radiatorn monterad nu, får det plats en 50mm tjockmed fläktar i taket, men front radiatorn går att montera längre ner, två 60 tjocka rads borde gå in utan problem. Byter man dessutom ut den i taket mot en 360, går den också utanför moderkort/minnen om man vill ha en tjockare där. SLI med tre kort borde fungera..

Skall man ha värre grejer än så, ja då är den för liten.
Vill man visa allt, är den också för liten. Jag har monterat hårddiskar och reservoar/pump i bakre kammaren.

Ja i mitt nuvarande så kan jag ha en 240 i taket och en 360 i fronten. Men jag vill ha mer än så och dessutom möjlighet för ännu mer i framtiden. Dessutom har jag som sagt hellre en massa extra plats att jobba med och möjlighet för framtida expansion än att ha precis det som behövs i dagsläget.

Jag åker inte på några lan och ser ingen mening med att ha nåt minimalt då chassit ändå står där det står. ITX och mATX har aldrig intresserat mig då jag inte bor på 21kvm och behöver varenda mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ja det skulle vara det största då det har yta. Jag har hellre ett chassi med 50% tomrum och möjlighet för expansion och utrymme att jobba i än ett småtight där allt precis får plats.

I såna fall skulle det bli som så här:

http://i.imgur.com/7CisiIV.png

Samt en 360 60mm rad, en 250 rör-res, ek xtop revo d5-pump samt barrow fittings... och det där chassit då

Ja, Case-Labs ligger bra till platsmässigt och högt på önskelistan men som du säger är priset avskräckande. Över 5 tusen för ett chassi är i överkant haha!
Bokade ett Parvum M1.0 bara för att testa något nytt och unikt till lite lägre pris. Blir en 360 fram och en 240 uppe i taket. Återstår att se hur det är att bygga i och om radiatorytan räcker till

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av maniac:

Ja, Case-Labs ligger bra till platsmässigt och högt på önskelistan men som du säger är priset avskräckande. Över 5 tusen för ett chassi är i överkant haha!
Bokade ett Parvum M1.0 bara för att testa något nytt och unikt till lite lägre pris. Blir en 360 fram och en 240 uppe i taket. Återstår att se hur det är att bygga i och om radiatorytan räcker till

Ja det är nog utan tvekan det mäktigaste jag hittat i chassi-väg. Men beställa från återförsäljare i tyskland kostar skjortan... de billigare priserna i usa kompenseras genom ett påslag på 25% på både kostnaden för chassi och frakten. Byggde ihop två chassin efter mina önskemål, det ena hamnar på 455$ och det andra på 525$. Sen tillkommer frakt på c:a 125$... så 580$ eller 650$ och sen ett påslag på 25%...

Mercury-chassit: Strax över 5800
Merlin-chassit: Strax över 6500

Så jävla surt då det verkligen är ett drömchassi... men den sortens pengar har jag inte råd att avvara då det är så otroligt mycket annat som ska köpas i dagsläget. Ett Parvum-chassi för ~3500 får det bli i såna fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ja i mitt nuvarande så kan jag ha en 240 i taket och en 360 i fronten. Men jag vill ha mer än så och dessutom möjlighet för ännu mer i framtiden. Dessutom har jag som sagt hellre en massa extra plats att jobba med och möjlighet för framtida expansion än att ha precis det som behövs i dagsläget.

Jag åker inte på några lan och ser ingen mening med att ha nåt minimalt då chassit ändå står där det står. ITX och mATX har aldrig intresserat mig då jag inte bor på 21kvm och behöver varenda mm.

hör dej!
Själv har jag börjat fundera på en fot med kylare modell större. Då även case labs trots sit gigantiska format och plats för mängder med stora kylare, i princip är begränsat till 140mm fläktar. Kanske två ->"http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-nova-2949p.html" med en stor fläkt emellan?
(Det fins även shrouds för 4x180mm fläktar till kylaren ovan.) Förutom stor radiator yta handlar det lika mycket, för mej, om att få ner ljudnivån och framför allt frekvensen på fläktljudet om den rampar upp, så det blir minimalt störande.
Tänkte skruva fast datorn på "foten" så det blir en enhet i alla fall.
Om man vill ha ett värsting chassi som CaseLabs hit till svedala, så blir det tyvär löjligt dyrt. Mycket dyrare än vad tillverkaren har lagt sig på, då man är baserade inne i huvud marknaden USA. För över 6000kr, kan man hitta många alternativa lösningar, som inte är LAN vänliga.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Turbonisse:

hör dej!
Själv har jag börjat fundera på en fot med kylare modell större. Då även case labs trots sit gigantiska format och plats för mängder med stora kylare, i princip är begränsat till 140mm fläktar. Kanske två ->"http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-nova-2949p.html" med en stor fläkt emellan?
(Det fins även shrouds för 4x180mm fläktar till kylaren ovan.) Förutom stor radiator yta handlar det lika mycket, för mej, om att få ner ljudnivån och framför allt frekvensen på fläktljudet om den rampar upp, så det blir minimalt störande.
Tänkte skruva fast datorn på "foten" så det blir en enhet i alla fall.
Om man vill ha ett värsting chassi som CaseLabs hit till svedala, så blir det tyvär löjligt dyrt. Mycket dyrare än vad tillverkaren har lagt sig på, då man är baserade inne i huvud marknaden USA. För över 6000kr, kan man hitta många alternativa lösningar, som inte är LAN vänliga.

Ja alltså jag har sökt med ljus och lykta efter ett chassi som passar mina önskemål. När man till slut hittar nåt som fyller upp nästan allt så tokfelar det på en sak eller så är det sinnessjukt fult. Caselabs passar alla önskemål, men kostnaden felar rejält där. Hittade ett perfekt Lian Li-chassi, men vad är det med Lian Li och deras fetisch för hårddiskar? Varenda chassi har fastnitade burar för 40 hårddiskar... detta hade vart perfekt annars: https://www.caseking.de/en/lian-li-pc-d600wb-big-tower-schwar...

Men man vill ju inte slita fram en rondell och gå lös på ett chassi för 4000 som du nyss öppnat. Speciellt inte med mina kunskaper i ämnet

Ska dock inte blåsa iväg alltför fort... vet inte ens om allt blir av. Men om det nu blir det och man köper parvum-chassit, vet nån om vart fan man kan hitta nåt liknande: http://www.moddiy.com/products/Premium-Ultra-Thin-0.17mm-PVC-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ja alltså jag har sökt med ljus och lykta efter ett chassi som passar mina önskemål. När man till slut hittar nåt som fyller upp nästan allt så tokfelar det på en sak eller så är det sinnessjukt fult. Caselabs passar alla önskemål, men kostnaden felar rejält där. Hittade ett perfekt Lian Li-chassi, men vad är det med Lian Li och deras fetisch för hårddiskar? Varenda chassi har fastnitade burar för 40 hårddiskar... detta hade vart perfekt annars: https://www.caseking.de/en/lian-li-pc-d600wb-big-tower-schwar...

Men man vill ju inte slita fram en rondell och gå lös på ett chassi för 4000 som du nyss öppnat. Speciellt inte med mina kunskaper i ämnet

Ska dock inte blåsa iväg alltför fort... vet inte ens om allt blir av. Men om det nu blir det och man köper parvum-chassit, vet nån om vart fan man kan hitta nåt liknande: http://www.moddiy.com/products/Premium-Ultra-Thin-0.17mm-PVC-...

Om det bara hänger på pop-nitade HDD burar, så är det bara att handla. En "el-avbitare" tar loss nitarna hur lätt som helst, kommer man inte till, med passande tång, borrar man lätt loss niten. Samma diameter på borr, som hålet niten sitter i, är man försiktig, syns det inte efteråt att det suttit nått där.

Med tanke på vilken kund krets som Parvum chassina är tänkta för, tycker jag det saknas plats för en sekundär nätdel. På nya P1.0 kunde de lätt gjort utag för en till ovanför befintlig. Sedan är jag inte helt säker ett chassi helt byggt av plexi/lexan. Men snygga är de.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Turbonisse:

Om det bara hänger på pop-nitade HDD burar, så är det bara att handla. En "el-avbitare" tar loss nitarna hur lätt som helst, kommer man inte till, med passande tång, borrar man lätt loss niten. Samma diameter på borr, som hålet niten sitter i, är man försiktig, syns det inte efteråt att det suttit nått där.

Med tanke på vilken kund krets som Parvum chassina är tänkta för, tycker jag det saknas plats för en sekundär nätdel. På nya P1.0 kunde de lätt gjort utag för en till ovanför befintlig. Sedan är jag inte helt säker ett chassi helt byggt av plexi/lexan. Men snygga är de.

Jo visst går det borra upp såna. I fallet med chassit jag länkade till så verkar det dock som att hela den där vaggan måste sitta där för att kunna få dit alla 5.25"-lock.

Sekundär nätdel är inget jag kommer ha behov av, så det är inget som stör mig att det fattas

Hade tänkt mig en liknande setup som den här med reservoaren där back, 480 i fronten och en 360 i botten:

http://www.overclock.net/t/1570526/class-2-0-parvum-l1-0/0_30

Permalänk
Medlem

Tömning pågår inför installation av nya räddar.

Såg dock en sak som oroar lite. Se missfärgningen på denna koppling. Är detta spår av korrosion eller algtillväxt eller är det bara någon ofarlig missfärgning?

Edith mobil upload funkar sådär. Får fixa bilderna sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

http://imgur.com/9Ut2bho

Tömning pågår inför installation av nya räddar.

Såg dock en sak som oroar lite. Se missfärgningen på denna koppling. Är detta spår av korrosion eller algtillväxt eller är det bara någon ofarlig missfärgning?

http://imgur.com/o7ejm61

Edith mobil upload funkar sådär. Får fixa bilderna sen.

Av det lilla jag kan se på min mobilskärm så ser det ut som gummit/O-ringen färgat av sig eller kletat ner på något vis. Hur pass lätt går det att få bort?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wounds:

Dina bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag knölade in en 120mm rad till i botten, så nu går tempen inte över 35° när det är 23.5° i rummet. Det är jag nöjd med.
Polaren funderar på att slänga bort sitt cpu-block och gå tillbaka till noctua nh-d15. Verkar inte ge så bra temperaturer i alla fall. Går rätt lätt upp mot 80°.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Av det lilla jag kan se på min mobilskärm så ser det ut som gummit/O-ringen färgat av sig eller kletat ner på något vis. Hur pass lätt går det att få bort?

Provade bara att dra med lite hushållspapper men det gav inget resultat. Känns ju lite sådär om det är o-ringen, är ju bitspowers svindyra 90-graderskoppling. Har dessutom använt alphacools avjonade vatten (kanske onödigt men jag ryckte två flaskor när jag ändå beställde från inet) + EK-Ekoolant Mayhem Pastel Vit (som jag antar är samma som mayhems i grunden eftersom den heter det). Kan det vara så att jag inte fått rent radiatorerna ordentligt innan jag byggde ihop systemet? Sköljde dem ett par gånger men det kanske inte räckte.

Kanon, tack. Vet inte om jag skrev in koden fel eller vad jag gjorde.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Provade bara att dra med lite hushållspapper men det gav inget resultat. Känns ju lite sådär om det är o-ringen, är ju bitspowers svindyra 90-graderskoppling. Har dessutom använt alphacools avjonade vatten (kanske onödigt men jag ryckte två flaskor när jag ändå beställde från inet) + EK-Ekoolant Mayhem Pastel Vit (som jag antar är samma som mayhems i grunden eftersom den heter det). Kan det vara så att jag inte fått rent radiatorerna ordentligt innan jag byggde ihop systemet? Sköljde dem ett par gånger men det kanske inte räckte.

Det konstiga är ju att missfärgningen även är utanför o-ringen! Även om det vore radiator-slam så borde det inte hamnat där, är ju min tanke iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Det konstiga är ju att missfärgningen även är utanför o-ringen! Även om det vore radiator-slam så borde det inte hamnat där, är ju min tanke iaf.

Sant, och det var missfärgningar på flera kopplingar, alla från bitspower, dock inget på de raka från EK.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Sant, och det var missfärgningar på flera kopplingar, alla från bitspower, dock inget på de raka från EK.

Ajdå fan, har själv aldrig kört BP fittings men det känns konstigt. Är detta något @tvelander sett tidigare? Vet att han har BP fittings för en smärre förmögenhet

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av wounds:

Skickar du det till BP får du nya, oftast transport som är boven!

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Skickar du det till BP får du nya, oftast transport som är boven!

Ok, kanske gör det. Nu när jag bygger om kommer jag nog inte att använda några vinklar öht men det kan ju ändå vara schysst att få nya. Man vet aldrig vad det blir för projekt längre fram. Hur menar du att transporten skulle ha påverkat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Kan det vara något från själva oringen som missfärgat beläggningen/vita färgen?

Antingen något i gummit eller något fettliknande för att motverka att gummit torkar o spricker.

Permalänk
Master of Overkill

Aldrig haft problem med mina bitspower typ att dom missfärgat något...

Och har typ 150 BP fittings..

Men bara PMa BP på skype så! eller mail!

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

På moderkortet har jag en "Thermal sensor connector (2-pin T-Sensor)"

Förmodar att jag kan koppla in den här produkten där och via AI Suite hålla koll på vattentempen?

https://www.caseking.de/en/bitspower-1-4-zoll-temperatur-sens...

Permalänk
Medlem

Jag använder endast batterivatten och en silver killcoil.
Däremot börjar de bli dags och byta vattnet i min loop och funderar på en ny tank/pumphus.
http://www.aquatuning.co.uk/water-cooling/reservoirs/2x-5-14-...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

På moderkortet har jag en "Thermal sensor connector (2-pin T-Sensor)"

Förmodar att jag kan koppla in den här produkten där och via AI Suite hålla koll på vattentempen?

https://www.caseking.de/en/bitspower-1-4-zoll-temperatur-sens...

Japp! Eller något annat program som HWinfo64 tex.

Förövrigt monterade jag loss radden i toppen nu och den ser ut så här? Ser ut som att det har oxiderat rejält? Har typ haft den igång i 3-4 månader... Det här blir bara konstigare och konstigare tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Japp! Eller något annat program som HWinfo64 tex.

Förövrigt monterade jag loss radden i toppen nu och den ser ut så här? Ser ut som att det har oxiderat rejält? Har typ haft den igång i 3-4 månader... Det här blir bara konstigare och konstigare tycker jag.

http://i.imgur.com/HDHb1MJ.jpg

Nu vet jag inte om det är något på bilden som jag missar men det enda jag ser är den brunaktiga kopparfärgen, om det är den du syftar på så är det by design som de inte målar fenorna för att färgen försämrar kylförmågan. Kollar du från andra hållet är det nog svart eftersom de ofta brukar måla ena sidan. Du får ursäkta om det var något helt annat du menade.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+