Permalänk

Kan inte stämma! 6630 för undet 2500!

Enligt
http://katshing.se/index.asp?page=http://katshing.se/prod/pro...
kostar 2 390 kr.
Låst till telia, bara låst, inget abb.
Kollat runt lite på forum, http://www.mobilforum.se/?nav=forum_thread&id=18572 läs
och http://www.uk-net.org/fortopic4631-10.html
. Men det kan ju bara inte stämma. Tror på det när någon fått den. Om det, neligt mig mot all förmodan, stämmer är ju telia helt väck.

Permalänk
Medlem

jag tror det stämmer, drog i väg ett mail precis till katshing och frågade, år väll svar imon

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se om det blir en större succe än deras andra 3G-lurar...

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

mjo, deras första var ju inget man ville ha. Även om priset stämmer, drar man ju säg för att köpa en Nokia:P

Permalänk
Medlem

Kostar ju 5200 kr olåst, på samma sida. Kan ju inte stämma att priset ska sjunka med nästan 3000 kr enbart för den är låst till Telia (vilket inte borde vara så svårt att få bort, på nokias andra mobiler går det ju själv göra kostnadsfritt på några minuter )

Permalänk

mm, ja tycker också det verkar helt konstigt, kollar man på pricerunner ligger priserna runt 5k, så det kan ju inte stämma.

Permalänk
Medlem

Jag fick svar från katshing igår. priset stämmer

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

hmm, märkligt.

Permalänk
Medlem

KÖP DÅ FÖRFAN!

Permalänk
Avstängd

synd att man inte har pengar nu då
Nåja det är väll lika bra, vad fan ska man med en till tegelsten.

Permalänk
Avstängd

Det står ju - Telefonen är operatörslåst till Telia i 12 månader därefter kostar det 350 kr att låsa upp den, om man så önskar.

Betyder det att man samtidigt täcknar ett abbonemang hos Felia?

Permalänk
Medlem

man behöver inte teckna sig fötr något abb. fick detta svaret från katshing:

Hej!

Det är det preliminära priset på 6630 med Telia Go, då ingår inget abonnemang eller kontantkort.

Priset är vårt språk!

Med Vänliga Hälsningar
Katshing Netsales AB

Maria Salomonsson

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik_GBG
man behöver inte teckna sig fötr något abb. fick detta svaret från katshing:

Hej!

Det är det preliminära priset på 6630 med Telia Go, då ingår inget abonnemang eller kontantkort.

Priset är vårt språk!

Med Vänliga Hälsningar
Katshing Netsales AB

Maria Salomonsson

Låter ju som om de nästan vill att man ska låsa upp den

Permalänk
Avstängd

Kan man låsa upp den o sätta i ett vanligt comviq kontantkort - ej 3g.

Fick svar på email från katshing: "Ett refill kort fungera i en 3G telefon"

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Preliminärt pris? Alltså kan det höjas...

Permalänk
Medlem

den kostar 0 kr med 150kr/månad i 24 månader med telia och då ingår 50mb/månad, gratis mms fre-lör-sön och 50 min video
Totalt = 3600kr totalt

2400 kr för telefonen verkar isf inte helt ovettigt.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
den kostar 0 kr med 150kr/månad i 24 månader med telia och då ingår 50mb/månad, gratis mms fre-lör-sön och 50 min video
Totalt = 3600kr totalt

2400 kr för telefonen verkar isf inte helt ovettigt.

Du får räkna bort 50*24kr av det där då 50kr/månaden är ren abbkostnad...d.v.s.

3600 - 1200 = 2400

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

blir den totala kostnaden 150:-/månad?

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra nu, sålde den första då dne inte gick att låsa upp, men nu har jag bytt till halebop så den går att använda, underbar telefon

Permalänk

ska jag tolka det som att det bara kostar 150:-/månad?

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Medlem

jag och tjejer fixade 2 st 6630 för 1 kr

på expert körde dom en lite drive för ett tag sedan, vet inte om är så fortfarande...........

köpte en 6630 med abb fick en på köpet med kontantkort. abbet är bundet i 12 eller 24 mån....

MVH/ wreden83

Visa signatur

Intel Q6600, MSI GF 8800GT OC, Ram "ocz 8 Gig"@5-4-4-11 1000 MHZ, Asus p5n-D, yamaha crw-f1e "cd-rw", Nec 3500 "dvd+-rw", 1st Samsung 500Gig, 1st WD 250Gig

Permalänk

Fick 6630 i julklapp.. :D(telia låst)
Riktigt bra mobil, dock ingen super batteri tid men va fan, finns laddare.. men min fick fnatt av vanligt 2,5G kontantkort, bytte mellan 2,5G å 3G, så jag hadde ingen täckning, men hos telia uppgraderade jag till 3G kontantkort gratis..

Permalänk
Medlem

Gick också och köpte mig en sådan... 2500 låst till telia... är mycket nöjd med telefonen...

300 h passningstid är väll inte så illa ?!

Visa signatur

| A64 3000+@2490mhz | 2*512 twinmos | Msi K8N neo plat |

Permalänk

jaha.. ok.. jag leker väl för mycke med den

Permalänk
Medlem

300h är det nog väldigt svårt att få batteriet att hålla. Om man håller på mycket med telefonen så måste man ladda den varannat eller varje dygn. Mitt batteri har som längst hållt i 5 dygn och då använde jag telefonen väldigt lite. Det känns dock som batteriet har blivit bättre med tiden och kanske blir det ännu lite bättre.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Fortfarande inga nyheter om att låsa upp? Vill ju gärna ha telefonen med inte med Felia.

Permalänk
Avstängd

Letade efter en biltelefon med en bra kamera vilket 6630 har enligt dom bilder jag har sett. Så
jag sökte på blocket efter en 6630, hittade då denna.
Enligt personen som säljer den så ska den gå att låsa upp.

http://www.blocket.se/view/4260449.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&c...

"Nokia 6630 Helt ny! använd endast några timmar!!
Allt föjer med som ni kan se!
Köpt på Siba 2005-01-03! Kvitto+Garanti!
Låst till Vodafone, kan även använda 3G kort!
Kan låsa upp det om det önskas!"

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Om den inte går att låsa upp så förstår jag varför dom säljer den så billigt, då har dom ju Telia kunderna garanterade. Så priset lär väl höjas om den går att låsa upp til slut.

Permalänk
Medlem

Det var som fan, kanske ska ta och köpa en då? Får ta reda på lite mer om den först..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart112
Om den inte går att låsa upp så förstår jag varför dom säljer den så billigt, då har dom ju Telia kunderna garanterade. Så priset lär väl höjas om den går att låsa upp til slut.

Så vitt jag vet så kan ingen ännu låsa upp 6630. Själv använde jag telia även tidigare, men jag kommer nog låsa upp telefonen ändå sen när det går.

Jag vet inte om de tar hänsyn till sånt här när de sätter priserna. Om man inte har alltför mycket emot att använda Telia så är/var det fortfarande ett grymt bra pris. Vad som är mer irriterande är att det fortfarande inte går att få tag på ordentliga minneskort. Nu finns 128MB kort som fungerar tillgängliga, men jag väntar på större.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT