Permalänk
Medlem

DVI/SCART converter!

Tjaba, har nyss byggt en VGA/SCART-adapter, men får det inte att fungera speciellt bra, trots massa trixande.

Kom alldeles nyss fram till att det är för att mitt Gainward 6800GT saknar rent VGA utgång, finns endast 2 st DVI-utgångar på kortet, och adapters till VGA.

Min fråga är nu, eftersom jag hatar S-VIDEO/Composit...

Var får jag tag i en DVI-SCART konverterare/omvandlare?

En liten annan fråga, vad sitter det för DVI-utgångar på mitt Gfx, DVI-A? DVI-I?

Visa signatur

Nexus Breeze m/500W | Pentium 4 640 3.2GHz | Abit AW8 | Corsair PC5300 2048MB | Sapphire Radeon 1800XL | Terratec Aureon Space 7.1

Permalänk
Medlem

Vad är det för adapter du byggt? Med DVI->VGA adaptern så får du ju en VGA utgång så det är inget problem, vad tror du annars VGA adaptern är till för?

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag har byggt en VGA-SCART adapter, enligt www.moddning.com.

Det jag funderar på, eftersom jag inte får det att fungera, är om det verkligen fungerar med en DVI-VGA adapter?

Ja menar, DVI-utången är väl digital lr?

Som det ser ut nu:

DVI-utång -> VGA-adapter -> VGA-SCART-adapter -> SCART-igång

Visa signatur

Nexus Breeze m/500W | Pentium 4 640 3.2GHz | Abit AW8 | Corsair PC5300 2048MB | Sapphire Radeon 1800XL | Terratec Aureon Space 7.1

Permalänk
Medlem

Adaptern omvandlar DVI-signalen till en helt vanlig VGA-signal annars så skulle det inte finnas någon mening med adapten. Har ditt kort verkligen bara DVI-I utgångar? I specen står det både VGA & DVI. Iaf så är en DVI-I utgång både digital & analog så det funkar med adaptern utan problem.

Jag och flera andra använder Radeonkort med DVI->VGA adapter med en VGA->RGB-scartkabeln som det står om i MR Jonas tråd här på forumet med bra resultat.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W