Permalänk
Medlem

lacka en laptop

Är det svårt att plocka bort alla plastdetaljer för lackering på en laptop? En sån här till exempel:

http://club.aopen.com.tw/pss/nblargeview.asp?modelname=1849-G...

Jag ser liksom inga skruvar eller liknande, finns det nån lack-moddnings-guide nånstans så får ni gärna hojta till.

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk

Off topic.

Skulle du nu bestämma dig för en sån där från AOpen, så hör gärna av dig. Är grymt nyfiken på en recension av en sådan.

Permalänk
Medlem

Det blir nog en JME Companion, de har samma skal och går att konfa rätt bra. Tänkte mig nåt sånt här:

Intel M 1.7 GHz med Centrino tech.
1024 MB ram
60 GB HDD 7200RPM
15" skärm @ 1400x1050
DVD Dual layer
ATI Radeon 9700 128MB
+ Massa features för typ 17 100:-

Tokbra pris om skärmen är bra. Är det någon som vet om den upplösningen är "overkill" på en så liten skärm? Asså ser man vad man pysslar med eller måste man ha förstoringsglas? Annars är jag väldigt sugen på en skärm med hög upplösning.

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk
Medlem

har du inte kolla på dom från shg.biz?? bättre pris på dom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thex
har du inte kolla på dom från shg.biz?? bättre pris på dom

SHG.BIZ
Centrino 1.8GHz
1024MB
80GB HD 5400/16MB Cache
15.4 WXGA
ATI Radeon 9700 Pro/128MB

Batteri: 6 celles
Minst 7pixelfel för byte

15.549kr +125kr frakt +40kr postförskott = 15714kr

JMEDATA.SE - Companion M6010
Centrino 1.8GHz
1024MB
80GB HD 5400/16MB Cache
15" SXGA+
ATI Radeon 9700 Pro/128MB

Batteri: 8 celles
Minst 3pixelfel för byte

17 580kr +50kr frakt = 17630kr (förutsätter att man betalar med kreditkort)

Jag betalar gärna 1916kr för att slippa en fullständigt vedervärdig pixelgaranti, bättre batteri (förutsatt att en cell innebär visst antal W), kunna se produkten i butik innan köp. Dessutom är JME en väletablerad kedja medan SHG.BIZ inte äns har ett fysiskt kontor i Sverige. Dessutom kunde inte kundservice från SHG vid mailande med de lova mig varken att de i framtiden kommer att skicka reklam till mina kontaktuppgifter, kunde inte lova ett spikat leveransdatum och dessutom undveks flera av mina frågor som kanske var lite för obekväma. Å andra sidan går jag miste om 0,4tum och wideformatet.

Permalänk
Medlem

men jag är ute efter ett hem-pc köp, vilket inte shg.biz kan erbjuda. Och jag vill ha den högre upplösningen (om det inte blir för smått) sen har jag fått för mig att radeon 9700 pro blir varmare än np modellen vilken är att föredra då jag inte spelar (np modellen alltså).

On topic: Nån som vet om det går att få loss alla plastdetaljer eller kan man maskera det som inte ska sprayas? Sen, är det smart över huvud taget att lacka om en hem-pc kom jag på? Men man kan väl köpa loss den egentligen när man vill för marknadspris eller nåt har jag för mig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att de tre åren har gått ja. Vi har haft HemPC i omgångar på jobb, och en kille fick lämna tillbaks sin dator när han slutade. Så det kan vara en bra idé att se till att man faktiskt äger datorn innan man börjar mixtra med den. Kan tänka mig att de säkert kommer skylla på ditt målande som skäl till att garantin inte gäller om du skulle behöva lämna in den under den tiden du betalar för den.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.