Dell’s UltraSharp 2005FPW 20" Widescreen

Permalänk

Mmm ser du _enbart_ på serier som är 4:3-format så tjänar du naturligtvis på det.. marginalerna blir förvånansvärt små, men samtidigt får man lite marginaler när man ser video i widescreen-format... egentligen är väl skärmens höjd nånstans mellan en motsvarande "normal" skärm på 17 och 19 tum, själv tycker jag bara att den är ***** stor eftersom jag emigrerat från en 15"... förresten så rear dell ut deras 20" icke widescreen-version av den här skärmen (?) just nu... vet inte om den har samma underbara färger som denna skärmen fast svärtan är sannerligen ingen höjdare på denna, riktigt ojämn också, särskilt ut mot kanterna!! Märks dock inte så mkt om rummet är upplyst... Annars är den som gjord för anime (som inte utspelar sig allt för mkt under natten... typ hellsing), långt ifrån alla serier är i 4:3-format...

EDIT: Det verkar som om anandtech även har recenserat den "normala" 20"-skärmen: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=1918&p=1

EDIT #2: När/om du handlar nåt från dell glöm inte att utnyttja rabatten man får om ifall man har csn-kort!!

Permalänk

Är höjden på widescreen-20-tummaren större än på en 17-tums CRT?
(Räknat i bildyta, inget annat).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

På min Dell 2005FPW är bildytan 43.5 x 27.3 cm
På min 17 tums CRT är bildytan 32 x 24 cm

Permalänk
Medlem

På min 17" tft är bildytan 34 x 27.2 cm