Permalänk

h*lvete!!!!!!!!

mjaha, skulle nu försöka installera en processor för första gången.. och vafan händer? ett benjävel böjs... satan så förbannad jag blir:/ vad kan man göra nudå?

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem

Re: h*lvete!!!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GE-Farmer
vad kan man göra nudå?

Lära sig av misstaget

En processor är rätt känslig, och bör behandlas därefter. Nu har du fått dagens visdomsord

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk

jag har böjt tillbaka skiten nu och får vara lite mer försiktig nästa gång=) fniss, eller så hotar jag nån kompis med stryk om dom inte hjälper:D

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem

Min Svåger gjorde samma med en AMD 64 3000+ när den var splitter ny men han böjde tebax "pinnarna" och det funkade Syrran drog en "Nu går jag och lägger mig"

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lyckade böja en hel rad av ben en gång men en smörkniv fixade det lilla problemet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ni lyckas. Det är ju bara att försiktigt släppa ner den på plats. Då finns det väl betydligt värre installationsmoment som man är rädd för.

Typ byta bottenplattan. Då var man allt lite nervös.

Permalänk
Medlem

jag gjorde samma sak med min amd64 3200+.. jag böjde flera såna pigar..men det fungerade efter att jag "böjde tillbaks piggarna"..det är ett väldigt dyrt misstag och många har gjort det, iallfall en del som byggt sin egna dator själv..

Visa signatur

[Lanparty UT nf3 250gb] [A64 3000+] [Kingston Value 512] [Maxtor DiamondMax Plus9 160gb S-ATA] [OCZ Modstream 450W] [Leadtek 6800LE 1.3V@16/1,6] [TT Tsunami]

Permalänk
Medlem

fattar inte hur ni lyckas.... iofs på 386 och 486 när det va socklar då man fick pressa ner processorerna med kraft kunde det hända, men numera är det ju bara att lägga den på plats så slinker den ner...

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Avstängd

ni skrämmer ju skiten ur mig :D...Jag ska snart köpa en ny processor som jag ska "montera" själv..Tänk om nått går sönder för mig

Visa signatur

- Franz, men herre gu' vad ska du med han till, Han är ju bara 1,60

Permalänk
Medlem

Var inte orolig, ta det bara försiktigt det är lätt

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp undvik att slita och dra i saker så kommer det att gå perfekt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magoo
fattar inte hur ni lyckas.... iofs på 386 och 486 när det va socklar då man fick pressa ner processorerna med kraft kunde det hända, men numera är det ju bara att lägga den på plats så slinker den ner...

Håller med! Rena barnleken idag ju...

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Det ända jag brukar lyckas böja är pinnarna på hårddiskar men de är lätta att böja tillbaka igen...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

ZIF Socket=Zero Insertion Force Socket

Gör man rätt behöver man bara "släppa" ner processorn i sockeln.

Permalänk
Medlem

Man brukar ju lyckas böjja ben när man mixtrar med processorn, inte när man stoppar ner den.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Fattar heller inte riktigt hur fan ni lyckas att böja pinnarna på processorn. Har ni värmt up de först så att de är mjuka eller??

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

sluta!
ska sätta i en amd 3500+ om ett taG!!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd

Lyckades böjja pinnarna på min processor när jag skulle slita av kylarn. Pastan som uppenbarligen agerade klister gjorde att hela processorn åkte med kylarn.
Hittade inte vilken pinne som var böjd, men med liiite tryck gled den tillbaka ner i sockeln. Har inte plockat bort kylarn någon mer gång på den datorn.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Kan ingen göra rätt eller!! det är faan en bedrift att lyckas böjja dom! har pysslat med detta i många år och aldrig böjt ett ben!!

Visa signatur

[AMD Athlon 64 4200+ Duelcore]-[Asus A8N-SLI-premium]-[1024mb x4]-[Seagate 200GBx4]-[WestenDigital 250GBx2]-[Arctic Cooling Freezer 64 Pro]-[Gainward 7800GTX GS]
.:DHS01:. .:DHS03:. .:DHS04:. .:DHW04:. .:DHS05:. .:DHW05:. .:DHS06:.

Permalänk
Avstängd

Du är såå duktig

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Jag böjde "En" pinne på min nya 3500+ Wincheaster

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk

Jag böjde av alla mina piggar till min prolle med vilje,

Visa signatur

[XP2400+ 2,0ghz] [2x256mb DDR ram] [80gb WD] [EPoX 8K9AI Moderkort] [GeForce 4MX] [NEC 2500 8x]

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara för att du heter Tomas Grafström.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag lyckade böja en hel rad av ben en gång men en smörkniv fixade det lilla problemet.

ROFL, "smörkniv" den tar priset.

Jag har pysslat en del med pinmods (tunna trådar för att kortsluta det ena eller andra benet för annan multippel eller vCore de gånger BIOS inte kunnat justera, som värst på 2st Xeon prollar (2600:- styck).. Men aldrig lyckats döda prollar eller böja ben...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller hur man böjer pins vid installation.

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig lyckats böja pinnarna när jag monterade A64 till ett par bekanta (S939), undrar verkligen hur ni lyckats omedvetet

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hur mycket våld använder vissa egentligen?

Visa signatur

Amd 3200+ | Kingston 2*512mb # 400mhz | Abit AN7 | GE CUBE ATI Radeon 9800 Pro 128mb | 1* 160gb hd 1* 200 gb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noodle
ni skrämmer ju skiten ur mig :D...Jag ska snart köpa en ny processor som jag ska "montera" själv..Tänk om nått går sönder för mig

Ta det lugnt med kaffet eller Colan ett par timmar innan bara så du inte blir skakis på handen:D

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jag råkade böja pinnarna på min A64 tyvärr:( lyckades med det när jag skulle plocka bort kylaren och hela processorn följde med när jag tog upp kylaren, hade tydligen lagt på för mycket pasta och när jag fick upp den hade 2 rader blivit böjda och massa kylpasta på pinnarna, det kallar jag otur!! och ren klantighet.

Fick till sist tillbaka den i sockeln efter att ha tryckt in den med all kraft, har fått en skum varning i 2003 "Unknown CPU" men eftersom det bara var en varning skiter jag i det, fungerar i CPU-Z iaf annars fungerar den likabra och varningen kom bara en gång

men som sagt man lär sig av sina misstag och i detta fallet kunde misstaget blivit dyrt

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem

Har man lyckats böja pinnarna får man ju försöka räta ut dem, men absolut inte bara försöka trycka i den med ännu mer våld, då kan det bara bli värre. en processor ska man inte behöva använda mycket kraft alls till, som sagt så ska den glida ner själv då den kommer rätt, i princip bara att putta omkring den lite på sockeln till den ploppar ner

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W